// چهار شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

بازی Halo 6 احتمالا تا سال 2019 منتشر نخواهد شد

به نظر می‌رسد تیم سازنده مجموعه Halo، در برنامه‌های سال ۲۰۱۸ خود جایی برای انتشار بازی Halo 6 در نظر نگرفته است.

با عبور از ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ (مهر و آبان ۹۶) دومین سالگرد انتشار بازی Halo 5: Guardians نیز پشت سر گذاشته شد و این در حالی است که تاکنون هیچ تریلری و حتی هیچ خبر معتبری درباره نسخه بعدی این سری بازی پرطرفدار منتشر نشده است و به نظر می‌رسد بر اساس پیام جدید و زیرکانه‌ای که از سوی یکی از اعضای استودیو 343Industries در بلاگ رسمی Halo قرار گرفته است، باید حداقل یک سال دیگر منتظر بمانیم. متن پیام جف ایسترلینگ به شرح زیر است:

سال ۲۰۱۸ نیز فرا رسید و همراه با آن، ما نیز شروع لحظات سرگرم‌کننده و آغاز ماجراجویی‌هایی را که بایستی انجام شود، به شما وعده می‌دهیم؛ البته نه آن ماجراجویی‌ها که فکرش را می‌کنید، اما با کنار گذاشتن آن موردی که می‌تواند به‌شدت شما را هیجان‌زده کند، لحظات شگفت‌انگیز زیادی تدارک دیده‌ایم.

منظور ایسترلینگ از عبارت «آن ماجراجویی‌ها» شاید کاملا واضح نباشد و برای همه ما سوال ایجاد کند، اما می‌توان حدس زد که منظور وی بازی Halo 6 بوده است که بی‌شک بزرگ‌ترین انتظار طرفداران این سری از استودیو 343 است. بنابراین، اگر حدس ما درست باشد، نسخه بعدی سری Halo تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد شد و این بیشترین فاصله‌ای است که تاکنون میان عرضه دو نسخه اصلی این سری وجود داشته است.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این تاخیر طولانی، نقدهایی بود که Halo 5: Guardians پس از انتشار دریافت کرد و موجب شد تا با میانگین نمرات ۸۴ در سایت متاکریتیک، این بازی ضعیف‌ترین نسخه سری هیلو از دید منتقدین لقب بگیرد. این موضوع باعث شد تا سقوط مجموعه Halo پس از واگذاری ساخت آن به استودیو 343Industries هرچند با شیب کم، ادامه‌دار باشد. پیش از این نیز بازی Halo 4 با میانگین نمرات ۸۷ کم‌ارزش‌ترین نسخه این مجموعه از منظر منتقدین محسوب می‌شد.

با وجود همه این‌ها، مایکروسافت و تیم سازنده بازی، همچنان به پشتیبانی از بازی Halo 5 ادامه می‌دهند و حدود دو ماه پیش بود که آپدیتی با محتویات عظیم برای این اثر منتشر شد. اگر اخبار هیجان‌انگیزی که ایسترلینگ بدان اشاره کرده است مربوط به Halo 6 نباشد، احتمالا بایستی منتظر محتویات بیشتر برای بازی Halo 5 یا Halo Wars 2 باشیم. البته شایعات متعددی نیز در مورد انتشار نسخه بازسازی شده بازی Halo 3 به گوش می‌رسد و با وجود اینکه استودیو 343 سال پیش عرضه آن را رد کرده بود، اما همچنان می‌توان آن را هم جزو گزینه‌های موجود حساب کرد.

علاوه بر این‌ها، مایکروسافت سال گذشته میلادی تایید کرد که تیم 343 قرار است نسخه‌های بعدی مجموعه Halo را برای هدست‌های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) نیز عرضه کند که منظور از نسخه‌های بعدی می‌تواند Halo 6 یا هر نسخه دیگری از این مجموعه باشد.

در پایان جا دارد که به سریال تلویزیونی Halo نیز اشاره کنیم که سال ۲۰۱۳ معرفی شد، اما تاکنون اطلاعات اندکی در مورد آن منتشر شده است و می‌توان به نوعی آن را هم جزو کاندیداهای سورپرایز امسال 343Industries دانست.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده