نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

شکایت نینتندو از بازی Super Mario 64 Online

نینتندو از بازی Super Mario 64 Online به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت، شکایت کرد و باعث حذف این بازی شد.

کیز امانوئر، یکی از شناخته‌شده‌ترین سازنده ماد برای بازی‌ Super Mario 64 است که مدت‌ها است به ساخت انواع و اقسام مادها برای این بازی مشغول است. چندی پیش، وی یک مادی برای بازی با نام Super Mario 64 Online عرضه کرد که از طریق آن امکان بازی به صورت آنلاین را برای دارندگان رام بازی، فراهم می‌کرد.

حال نینتندو، به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت از امانوئر و از بازی Super Mario 64 Online شکایت کرده است و باعث شده که این بازی از اینترنت حذف شود. حتی ویدیوهایی از این بازی که در یوتیوب قرار گرفته بودند نیز حذف شده‌اند. 

امانوئر، اوایل این هفته، ایمیلی دریافت کرده بود که بر اساس آن به وی اعلام شده بود حساب کاربری وی در وب‌سایت پترون مسدود شده است و همچنین یوتیوب نیز بسیاری از ویدیوهای وی را حذف کرده است:

آنها به دلیل اینکه ویدیوهای من شامل تصاویر و صدای بازی‌ Mario 64 بود، آن‌ها را حذف کرده‌اند. حتی آنها ویدیوهای من که در آن از موسیقی بازی Mario 64 نیز استفاده نشده بود، حذف کرده‌اند. این اتفاق برای حساب کاربری وب‌سایت پترون من نیز افتاد. آنها به من یک ایمیل شخصی ندادند و فقط تعداد بسیار زیادی ایمیل دریافت کردم که در آنها اعلام شده بود بسیاری از ویدیوهای من حذف شده‌اند. تمام ویدیوهای Super Mario Online 64 از کانال من در یوتیوب حذف شده‌اند. 

هفته گذشته بود که امانوئر، به دلیل Super Mario 64 Online توجه بسیار زیادی را در اینترنت به خود جلب کرده بود. این بازی به کاربران اجازه می‌داد تا به صورت ۲۴ نفره و آنلاین، Super Mario 64 را تجربه کنند. ویدیو وی که در رابطه با انتشار بازی بود، در وب‌سایت یوتیوب بیش از یک میلیون بازدید داشت. امانوئر، در ایمیلی که به وب‌سایت کوتاکو ارسال کرده بود، گفته بود که دَه‌ها هزار نفر مشغول تجربه این بازی هستند.

حدس امانوئر این است که شکایت نینتندو، به دلیل نزدیک شدن به انتشار بازی جدید ماریو با نام Super Mario Odyssey است که قرار است یک ماه دیگر برای نینتندو سوییچ عرضه شود. نینتندو، پیش از این نیز سابقه شکایت از کسانی را که بازی‌هایش را دستکاری می‌کردند، داشته است. 

با این حال، امانوئر از طریق اپلیکیشن دیسکورد اعلام کرده که هنوز به صورت مستقیم پیغامی از نینتندو دریافت نکرده است و گفته است که به احتمال زیاد،‌ تا قبل از عرضه بازی Super Mario Odyssey، دیگر به ساخت رام و ماد برای بازی دست نخواهد زد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده