نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

کارگردان فیلم District 9 علاقه دارد تا روزی یک بازی ویدیویی بسازد

اگر وقت به نیل بلومکمپ اجازه دهد، او علاقه‌مند است تا دست به خلق یک بازی ویدیویی بزند.

نیل بلومکمپ، کارگردان نامزد اسکار که آثاری مانند فیلم منطقه ۹ (District 9)، فیلم ایلیسیم (Elysium) و فیلم چپی (Chappie) را در کارنامه‌ی خود دارد، علی‌رغم اینکه یک فیلم‌ساز است، ولی همیشه علاقه‌ی خود را نسبت به صنعت بازی‌های ویدیویی نشان داده است. او قبلاً نیز اشاره کرده بود که برای خلق سلاح‌ها و ساخت صحنه‌های فیلم‌هایش، از بازی‌هایی مثل بازی Portal 2 و سری بازی‌های Halo الهام گرفته است. 

او اخیراً هم در نمایشگاه E3 2017 حضور داشت تا درباره‌ی فیلم کوتاه جدید خود یعنی Rakka صحبت کند. حال در جریان اخبار بازی‌، مطلع شدیم که وی با وب‌سایت پالی‌گان درباره‌ی استودیو اوتس (Oats Studios) مصاحبه‌ای انجام داده است.

استودیو اوتس برای سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های آینده، از شبکه‌ی استیم استفاده می‌کند و کاربرهای این شبکه می‌توانند به رایگان فیلم Rakka را تماشا کنند؛ اما برای دریافت مواردی مثل کانسپت آرت‌ها یا اسکریپت‌های فیلم باید پول پرداخت کنند. بلومکمپ در پاسخ به اینکه آیا در آینده یک بازی ویدیویی خواهد ساخت یا نه، این‌گونه جواب می‌دهد:

قطعاً [این کار را انجام خواهم داد]. هنگامی که استودیو اوتس روی پای خود بایستد و من روی موضوع مهمی کار نکنم، تمایل دارم تا یک بازی ویدیویی بسازم. آن‌ها باعث ایجاد شوق در وجود من می‌شوند و دوست دارم که چیزی شبیه به بازی‌ Titanfall، بازی Halo و بازی Battlefield خلق کنم.

در حالی که نیل بلومکمپ در وهله‌ی اول و مهم‌تر از همه یک فیلم‌ساز است، اما سابقه‌ی او در مدل‌سازی‌های سه‌بعدی است. در نمایشگاه E3 2017 و در صحبت با جف کیلی، او گفته بود که همیشه مجذوب این می‌شود که بازی‌ها از مدل‌سازی برای ساخت دنیایشان استفاده می‌کنند. او به پالی‌گان می‌گوید که دوست دارد از همین شیوه‌ برای نوشتن قصه‌ی بازی‌اش استفاده کند و بالاخره با مدل‌سازی‌ها همان دنیایی را در بازی‌اش خلق کند که همیشه خواستار آن بود. ولی برای این کارها، هنوز زمان مناسب فرا نرسیده است. بلومکمپ به صحبت‌های خود اضافه می‌کند:

برای ساخت بازی ویدیویی، به تمرکز بسیار زیادی نیاز است و در حال حاضر این تمرکز روی فیلم‌ها و استودیو اوتس قرار دارد. ساخت بازی‌ها نسبت به فیلم‌سازی رویکردش متفاوت است و باید به‌طور کامل روی پروژه متمرکز شوید؛ کاری که فعلاً نمی‌توانم انجام بدهم.

New Neill Blomkamp Short Film

البته این گفته‌ها به این معنا نیست که بلومکمپ روی فرمت‌های تعاملی دیگری کار نمی‌کند؛ بلکه او اکنون پروژه‌ای در دست دارد که با موتور یونیتی (مخصوص ساخت بازی‌ها) ساخته می‌شود. البته این پروژه، یک محتوای قابل‌بازی نیست و تیم بلومکمپ روی خلق دنیایی کار می‌کند که بالقوه می‌تواند مورد کندوکاو و کاوش قرار بگیرد. همچنین بلومکمپ نسبت به واقعیت مجازی ابراز علاقه کرد و گفت این مسئله که با انتقال یک پروژه به هدست آکیولس ریفت یا HTC Vive، می‌توانیم آن پروژه‌ی فاقد تعامل را به‌طور کامل قابل‌تعامل کنیم، برایش جالب است. او درباره‌ی این پروژه می‌گوید:

ما مشغول ساخت بازی نیستیم؛ زیرا فاقد شخصیت‌های قابل‌بازی است. ولی روی خلق یک تجربه که به‌طور همزمان (Real-Time) پردازش می‌شود کار می‌کنیم. اگر ما این پروژه را به واقعیت مجازی انتقال دهیم، یک گام به این موضوع که چه تجربه‌ای قرار است طراحی کنیم، نزدیک می‌شویم.   

با نظر به اینکه استودیو اوتس تازه‌تأسیس است و فیلمی مانند Rakka در دست ساخت قرار دارد، نباید توقع داشت که بلومکمپ به این زودی دست به ساخت یک بازی ویدیویی بزند. وی همین‌طور با هیدئو کوجیما، خالق سری بازی‌های Metal Gear Solid، درباره‌ی بازی‌ها و فیلم‌ها صحبت کرده است. زمانی که از او پرسیده شد که در این مکالمه موضوع خاصی را متوجه شده یا نه، با خنده می‌گوید: 

اوه بله! کوجیما بسیار آدم جالب و باحالی است. 

در همین راستا این کارگردان اهل آفریقای جنوبی، مدتی پیش نیز اعلام کرد که احتمال دارد فیلم دیگری در دنیای District 9 ساخته شود و تأکید کرد که فیلم Alien 5 هرگز ساخته نخواهد شد. همچنین می‌توانید در اینجا اولین تریلر از فیلم Rakka را تماشا کنید. 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده