نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

به عقیده جیمز گان شخصیت شزم، Captain Marvel حقیقی است

هر کدام از طرفداران دی‌سی و مارول اعتقاد دارند که Captain Marvel واقعی متعلق به کمیک‌های آن‌هاست و حال جیمز گان نیز نظر خود را در این رابطه ابراز کرده است.

نظر جیمز گان در مورد جنگ بی‌پایان طرفداران دی‌سی و مارول بر سر شخصیت کاپیتان مارول این است که نقش‌آفرینی زکری لوی در نقش شخصیت شَزَم و نامیدن او به‌عنوان کاپیتان مارول اصلی و متعلق دانستن این شخصیت به دی‌سی از نظر فنی درست است و مشکلی ندارد. بعد از اتمام مراحل ساخت فیلم Justice League (لیگ عدالت) زک اسنایدر و بر روی پرده رفتن آن در چند روز آینده و همچنین تقریباً به مراحل پایانی رسیدن ساخت فیلم Aquaman (آکوامن) جیمز وان، پروژه بعدی که دی‌سی امید زیادی به آن بسته است و مراحل تولید آن نیز به زودی آغاز می‌شود، فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار Shazam (شَزَم) به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ است؛ این فیلم را هم باید بخشی از پازل دنیای سینمای دی‌سی در نظر گرفت.  

اوایل هفته گذشته بود که اعلام شد زکری لوی قرار است ایفاگر نقش شَزَم در این فیلم مورد انتظار از دنیای سینمایی دی‌سی باشد. با این وجود، در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نقش زکری لوی در فیلم Shazam منتشر نشده است و مشخص نیست که او نقش بیلی بتسون را نیز بازی خواهد کرد یا کمپانی برادران وارنر تصمیم دارد از یک بازیگر دیگر برای ایفای این نقش در این فیلم استفاده کند. مدتی پیش شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه این کمپانی قصد دارد از دو بازیگر مختلف را برای شخصیت شَزَم و بیلی بتسون در فیلم Shazam استفاده کند. در هر صورت از زمان اعلام این خبر، زکری لوی خود را کاپیتان مارول نامیده است و باعث ناراحتی فراوان طرفداران دنیای سینمایی مارول شده است که آن‌ها نیز کاپیتان مارول مخصوص به خود را دارند. نقش شخصیت کاپیتان مارول را در دنیای سینمایی مارول، بری لارسن ایفا خواهد کرد.

James-Gunn

جیمز گان که سینمادوستان وی را با کارگردانی دو فیلم مجموعه Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) می‌شناسند و هر دو فیلم از پروژه‌های موفق کمپانی مارول بوده و همین موضوع سبب شده است مارول‌دوستان بسیار از جیمز گان رضایت داشته باشند، در صحبت‌های جدید خود سعی دارد بگوید که صحبت‌های زکری لوی تا حدودی حقیقت دارد و نباید متعصبانه به موضوع نگاه کرد. جیمز گان در توییت خود گفت که زکری لوی اعتقاد دارد شخصیت شَزَم، کاپیتان مارول واقعی است و همین گفته زکری لوی طرفداران کمیک‌های مارول را بسیار عصبانی کرده و فکر می‌کنند به آن‌ها توهین شده است. طرفداران مارول معتقدند زکری لوی که سابقه بازی در دو فیلم Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک) آلن تایلر و Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) تایکا وایتیتی را داشته و ایفاگر نقش فندرال بوده است، نباید این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد و اکنون این طرفداران خشمگین، زکری لوی را بازیگر ناخوانده و نچسب فیلم Thor: Ragnarok می‌خوانند. جالب است بدانید که جیمز گان چندی پیش سعی کرده طرفداران کمیک‌های دی‌سی و مارول را آشتی دهد و میان آن‌ها صلح برقرار کند، گویا این مرتبه نیز به شیوه‌ای دیگر دست به‌کار شده و در آخرین توییت خود چنین نوشته است.

زکری لوی، شَزَم را کاپیتان مارول واقعی خوانده است و این توهینی به مارول نیست، چون او حقیقتاً کاپیتان مارول واقعی است.

Shazam

نام اصلی و ابتدایی شَزَم، کاپیتان مارول بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کمیک منتشر شد اما با شکایت دی‌سی از ویز کمیک به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شَزَم از روی سوپرمن دی‌سی، ویز کمیک مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد. شَزَم قدرتی اساطیری و جادویی هزاران‌ساله دارد که با گفتن واژه Shazam به نیروهایی مافوق انسانی دست می‌یابد و حروف لاتین S.H.A.Z.A.M از نام‌های سلیمان حکیم، هرکول، نماد قدرت و شجاعت در اساطیر یونان، اطلس که تحمل و استقامتش زبانزد است و به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس، خدای خدایان اساطیر یونان، آشیل جنگجوی شکست‌ناپذیر و مرکوری یا همان هرمس که پیام‌رسان خدایان و قادر به پرواز بوده، تشکیل شده است. در هر صورت انتشاراتی ویز کمیک در سال ۱۹۵۳ بسته شد و کمپانی دی‌سی تصمیم گرفت حق امتیاز کاپیتان مارول را به هر نحوی از آن خود کند و از همین رو دی‌سی، کمپانی Fawcett را در سال ۱۹۷۲ خریداری کرد و در این صورت شخصیت کاپیتان مارول نیز از آن دی‌سی می‌شد. اما دیگر دیر شده بود و کمپانی مارول کاپیتان مارول خود را خلق کرده بود و سریعاً نیز این شخصیت را به‌صورت رسمی در لیست شخصیت‌های دنیای کمیک خود ثبت کرد. از آن زمان تاکنون کمپانی دی‌سی اجازه ندارد از نام کاپیتان مارول استفاده کند و از همین روی این کمپانی، شخصیت شَزَم را خلق کرد.

نام اصلی و ابتدایی شَزَم، کاپیتان مارول بود. داستان‌های کاپیتان مارول برای اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط ویز کمیک منتشر شد اما با شکایت دی‌سی از ویز کمیک به علت شباهت بسیار زیاد و کپی‌برداری شخصیت شَزَم از روی سوپرمن دی‌سی، ویز کمیک مجبور به پرداخت جریمه و در نهایت واگذاری کلیه حقوق مربوط به این شخصیت به دی‌سی شد

در ماه جولای بود که سازندگان، کارگردانی فیلم Shazam را به دیوید اف. سندبرگ سپردند. دیوید اف. سندبرگ سال گذشته فیلم ترسناک Lights Out (چراغ‌های خاموش) را روی پرده داشت که با واکنش مثبت منتقدان همراه شد و توانست با بودجه‌ی محدود ۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تهیه‌کنندگی فیلم Lights Out بر عهده‌ی جیمز وان بود و در این فیلم بازیگرانی همچون ترزا پالمر، گابریل بیتمن، بیلی بروک و ماریا بلو نقش‌آفرینی می‌کردند. وی کارگردانی قسمت دوم فیلم ترسناک Annabelle را با عنوان Annabelle: Creation (آنابل: خلقت) نیز عهده‌دار بوده است که این فیلم نیز با استقبال منتقدان همراه شده و تاکنون در گیشه نزدیک ۳۰۵ میلیون دلار فروش داشته است. در هر صورت بعد از انتخاب دیوید اف. سندبرگ، برنامه‌ریزی ساخت این فیلم جدی‌تر دنبال شد و سازندگان سال ۲۰۱۹ را برای اکران فیلم Shazam در نظر گرفته‌اند.

انتظار می‌رود تولید فیلم طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شود. در نتیجه دیوید اف. سندبرگ برای انتخاب تیم سازندگان و نیز بازیگران و همچنین انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری و دیگر مواردی از این دست، فرصتی چهار تا هفت ماهه خواهد داشت.

همچنین چندی پیش در خبری خواندیم که مارک استرانگ، ستاره فیلم Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی) در حال مذاکره برای ایفای نقش در فیلم Shazam است . براساس این خبر، او به احتمال خیلی زیاد قرار است نقش یکی از مخالفان و دشمنان اصلی دنیای کمیکی شخصیت شَزَم را برعهده داشته باشد.

گفتنی است انتظار می‌رود فیلم Shazam در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده