نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۵

تهیه کننده دی سی: بن افلک همچنان به ایفای نقش بتمن علاقمند است

چارلز راون، تهیه‌کننده دنیای سینمایی دی‌سی، در صحبت‌هایی اعلام کرد که بن افلک همچنان علاقمند به ایفای نقش بتمن در فیلم جداگانه این شخصیت است.

فیلم Justice League (لیگ عدالت)، سومین فیلمی بود که بن افلک در نقش شوالیه تاریکی جدید سینما به ایفای نقش پرداخت. وی پیش‌تر در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و همچنین فیلم Suicide Squad (جوخه انتحار) نقش‌آفرینی کرده بود که البته حضور وی در فیلم Suicide Squad بسیار کوتاه بود. با این حال صحبت‌های اخیر وی در کنفرانس خبری فیلم Justice League که گفته بود ترجیح می‌دهد در موقعیت خوب و برازنده‌ای دنیای سینمایی کمپانی دی سی را ترک کند، شایعات زیادی را در مورد خروج قریب‌الوقوع این بازیگر از دنیای سینمایی دی‌سی به وجود آورد.

بن افلک در ابتدا قرار بود کارگردانی و نویسندگی فیلم جداگانه شخصیت محبوب بتمن را بر عهده داشته باشد، اما پس از مدت زمانی نسبتاً طولانی که وی مشغول کار روی فیلمنامه فیلم جدید شخصیت بتمن بود، در ماه ژانویه سال جاری بود که اعلام شد بن افلک از کارگردانی فیلم بتمن کنار گذاشته شده و به‌ جای او مت ریوز، کارگردان فیلم Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ سیاره میمون‌ها) برای کارگردانی فیلم جدید بتمن انتخاب شده است. مت ریوز فیلم‌نامه‌ این فیلم را کاملاً از نو بازنویسی کرده است و قرار نیست فیلم‌نامه‌ ابتدایی که بن افلک نگاشته بود مورد استفاده قرار گیرد. با این حال هیچ‌گاه به‌صورت رسمی اعلام نشد که بن افلک از بازی در نقش بتمن هم محروم شده است.   

چارلز راون، تهیه‌کننده دنیای سینمایی دی‌سی نیز در صحبت‌های جدید خود سعی کرد این موضوع را نادیده بگیرد و بگوید که همچنان بن افلک بازیگر نقش شخصیت بتمن خواهد بود. چارلز راون در مصاحبه با سایت CBM گفت که مطمئن است باز هم بن افلک این نقش را ایفا خواهد کرد. صحبت‌های چارلز راون را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

من تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده ندارم؛ مت ریوز مشغول کار روی آن است. ولی با بن افلک کار کرده‌ام و می‌دانم که وی برنامه قطعی‌اش حضور در این نقش است، اما خب اطلاعاتی در رابطه با فیلمنامه فیلم جدید ندارم. همانطور که گفتم من فیلم جدید را تهیه‌کنندگی نخواهم کرد و شاید شخص مناسبی برای پاسخگویی به سؤال شما نباشم.

Batman-II

با وجود اینکه چارلز راون صحبت از ادامه حضور بن افلک در نقش بتمن کرده است، اما باز هم تا زمانی که دی‌سی و خود بن افلک اعلامی رسمی در این رابطه نداشته باشند، نمی‌توان نسبت به این موضوع مطمئن بود؛ مخصوصاً اینکه بن افلک چندان با اشتیاق در مورد بازی در فیلم مت ریوز صحبت نمی‌کند و همین موضوع هر روز شایعات بیش‌تری را به وجود می‌آورد.

تغییر بازیگر بتمن اتفاق جدیدی نیست و پیش‌تر نیز مایکل کیتون پس از بازی در دو فیلم Batman و Batman Returns، جای خود را به وال کیلمر داد و این بازیگر نیز بعدتر جای خود را به جرج کلونی داد

اگر بن افلک تصمیم قطعی خود را برای خروج از دنیای سینمایی دی‌سی و خداحافظی با شخصیت بتمن گرفته باشد، مطمئناً سازندگان فکری به حال این قضیه کرده‌ و گزینه‌های مورد نظر را خود انتخاب کرده‌اند. چندی پیش نیز صحبت‌هایی از جان کمپی، کارشناس فیلم و سینما، با این مضمون منتشر شده بود که مت ریوز در نظر دارد تا جیک جیلنهال را جانشین بن افلک در نقش بتمن در فیلم جدید کند. البته تغییر بازیگر بتمن اتفاق جدیدی نیست و پیش‌تر نیز مایکل کیتون پس از بازی در دو فیلم Batman (بتمن) و Batman Returns (بتمن بازمی‌گردد)، جای خود را به وال کیلمر داد و این بازیگر نیز جای خود را به جرج کلونی داد. با وجود آنکه بن افلک برای اولین مرتبه در فیلم نه‌چندان موفق Batman v Superman: Dawn of Justice زک اسنایدر، به‌عنوان شخصیت بتمن به سینمادوستان و طرفداران معرفی شد، اما خب توانست طرفداران نسبتاً زیادی برای خود دست‌وپا کند و جدا شدن وی یا کنار گذاشتنش، در کوتاه مدت آنچنان به نفع دی‌سی نخواهد بود.     

آخرین فیلمی که با بازی بن افلک در نقش شخصیت بتمن روی پرده سینما رفته است، فیلم Justice League است که باز هم در راضی کردن منتقدان موفق نبوده است و استقبال تماشاچیان را نیز باید منتظر ماند و دید. شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در این فیلم حضور دارند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این ۶ ابرقهرمان هستند. در فیلم Justice League هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ حضور خواهند داشت. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردن) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد. فروش فیلم در هفته اول اکرانش حدود ۹۵ میلیون دلار بوده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده