نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

جی جی آبرامز از داستان فیلم Star Wars: Episode 9 می‌گوید

جی جی آبرامز، کارگردان و یکی از نویسندگان فیلم جنگ ستارگان: اپیزود ۹ (Star Wars: Episode IX)‌ در مصاحبه‌ای جدید، از داستان این اثر و قسمت‌های آینده این مجموعه گفت.

اگرچه فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) هنوز به روی پرده سینماها نرفته، اما جی جی آبرامز، کارگردان قسمت نهم سری فیلم جنگ ستارگان، اخیرا اطلاعات و جزئیات خیلی کوچکی از آخرین اثر خود را در اختیار طرفداران این مجموعه فیلم قرار داده است. با اینکه کارگردانی فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود 9) در ابتدا به کالین ترورو محول شده بود، اما ما در چند هفته اخیر باخبر شدیم که لوکاس فیلم در طی بیانیه‌ای از قطع همکاری با وی خبر داده است. بعد از اینکه کالین ترورو این پروژه را ترک کرد، در ماه سپتامبر تیم تولید و مسئولان کمپانی لوکاس فیلم، جی جی آبرامز را برای کارگردانی این پروژه انتخاب کردند.

علاوه بر کارگردانی، او به‌ همراه لارنس کاسدان نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده دارد. همچنین کریس تریو، نویسنده برنده جایزه اسکار برای فیلم Argo (آرگو) و نویسنده آثاری چون فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت) و فیلم Justice League (لیگ عدالت)، به آبرامز در نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX کمک خواهد کرد. به همین منظور آبرامز اعلام کرده که دوست ندارد این فیلم در گذشته زندگی کند؛ بلکه در عوض او دوست دارد که داستان این اثر در آینده سیر کند. همچنین با توجه به اینکه کمپانی دیزنی، شرکت سازنده سری فیلم Star Wars، بدون شک قصد دارد که این مجموعه را حالا حالاها ادامه دهد، پس این نظر آبرامز و همچنین عملی کردن آن کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

در مصاحبه‌ای که اخیرا جی جی آبرامز به همراه مایکل جاکینو، آهنگساز فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای) در آن حضور داشتند، آبرامز خطاب به گزارشگر برنامه خبری BBC Radio 4 اینگونه نظرات خود را عنوان کرد:

من فکر می‌کنم که ما باید کارها و وظایفمان را با همان شور و اشتیاقی انجام دهیم که زمانی در کودکی عاشق این فیلم‌ها بودیم و با ذوق و شوق خاصی به تماشای آنها می‌نشستیم. اما در عین حال باید به این موضوع هم توجه داشت که باید فیلم‌ها را به سمتی ببریم که تا به حال کسی در آن مسیر قدم نگذاشته است. انجام دادن هر دو مورد ذکر شده به صورت همزمان به نوعی مسئولیتی است که بر گردن ما قرار دارد.

JJ Abrams

مطمئنا ما در این فیلم از سیارات جدید بازدید خواهیم کرد، با گونه‌های جدید بیگانگان آشنا خواهیم شد و این اثر احتمالا ربات‌های مختلفی را برای ما به نمایش خواهد گذاشت. اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد و موضوع مهمی به شمار می‌رود این است که ما در دنیای جنگ ستارگان با سرزمین‌های کشف‌نشده و ناشناخته جدید آشنا شویم. سه‌‌گانه کنونی جنگ ستارگان، داستان حماسه‌ای را دنبال می‌کند که لوک اسکای واکر (با بازی مارک همیل) در سال ۱۹۷۷ و در فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope (جنگ ستارگان قسمت چهارم: امیدی تازه) آغاز کرده بود. حال بعد از گذشت تقریبا ۴۰ سال شاید بهتر باشد و زمان آن رسیده که بیاییم و ایده‌های جدید در مورد موضوعات جدید در این مجموعه را بررسی کنیم و به آنها بپردازیم.

با اینکه ممکن است بییندگان جنگ ستارگان را همینطور که هست دوست داشته باشند، اما به اعتقاد آبرامز دیگر زمانش رسیده که سازندگان به سراغ ایده‌های جدید بروند. از طرف دیگر آنقدر دنیای جنگ ستارگان بزرگ است که ایده‌های نو و جذاب خیلی زیادی برای فیلمسازی در آن نهفته است

در دنیایی به بزرگی و عظمت کهکشانی که دنیای جنگ ستارگان در آن وجود دارد و مستقر است، قطعا داستان‌ها و ایده‌های خیلی زیادی وجود دارد که توانایی بازگو شدن و همچنین تبدیل شدن به فیلمنامه برای یک فیلم را دارند. در حال حاضر هم خیلی از آنها این فرصت را پیدا کرده‌اند تا بتوانند در پروژه‌هایی همانند سریال انیمیشنی Star Wars Rebels (جنگ ستارگان شورشیان) بدرخشند. شاید بعد از اینکه قسمت نهم سری فیلم Star Wars به روی پرده سینما رفت و اکران شد، زمانی پیش بیاید تا سازندگان به سراغ ایده‌های نو بروند و برای ساخت قسمت جدید، حماسه‌ای جدیدتر را برای معرفی به مخاطبان، روی پرده نقره‌ای سینماها، انتخاب کنند.

به نظر می‌رسد که آبرامز در ذهنش ایده‌های جدیدی دارد که دیدگاه اینچنینی نسبت به آینده دارد. او در ادامه مصاحبه اخیر خود عنوان کرد:

مسئله عجیبی است. مایکل پیش‌تر روی پروژه‌هایی مثل سری فیلم Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها)، مجموعه فیلم Star Trek (پیشتازان فضا) و سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) کار کرده و به نوعی تمامی این پروژه‌ها برای بسیاری هنرمندان حتی تصورش هم همانند یک رویا است. اما با این حال ما نمی‌توانیم همیشه روی آن‌ها حساب باز کنیم و همیشه روی همین ایده‌های قدیمی کار کنیم و از آنها لذت ببریم. به نظر من ما باید کارهای دیگر هم بکنیم و به سراغ ایده‌های کاملا جدید هم برویم.

اگرچه هنوز آینده سری فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان مشخص نیست و معلوم نیست که در قسمت‌های بعد چه اتفاقی می‌افتد، اما همین مطمئن صحبت کردن آبرامز و صحبت‌هایش درباره آینده باعث می‌شود که ما ندانسته و ناخواسته به ذوق و شوق بیفتیم.

فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای برای اکران در تاریخ ۱۷ دسامبر سال جاری (۲۶ آذر) برنامه‌ریزی شده است. از طرف دیگر فیلم Star Wars: Episode IX هم برای اکران در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ (۸ دی ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. همچنین اثر دیگری هم که طرفداران انتظار خیلی زیادی برای آن می‌کشند فیلم Solo (سولو)، فیلم اختصاصی و مستقل هان سولو است که برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده