// یکشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

ویژگی های نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 اعلام شد

در حالی که تنها دو روز از عرضه نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 می‌گذرد، وب‌سایت IGN ویژگی‌های این بازی را اعلام کرده و از تفاوت‌های آن با دیگر پلتفرم‌ها گفته است.

سری بازی‌های FIFA سال‌ها است که از کمپانی نینتندو فاصله گرفته است و آخرین باری که دارندگان پلتفرم‌های کمپانی مذکور قادر به تجربه بازی‌های این سری مشهور و محبوب کمپانی الکترونیک آرتز بودند، بازی FIFA 15 محصول سال ۲۰۱۴ بوده است. اما جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو یعنی نینتندو سوییچ در کنار تمامی نو‌آوری‌ها و ویژگی‌های مثبتش، برگ برنده دیگری به نام حمایت کمپانی‌های ترد پارتی دارد که به‌واسطه آن، دارندگان این کنسول می‌توانند بازی FIFA 18 را تجربه کنند. علی‌رغم اینکه نسخه در نظر گرفته‌شده برای کنسول Nintendo Switch فاقد ویژگی‌هایی همچون بخش داستانی The Journey خواهد بود، اما سازندگان وعده داده‌اند که بازی فیفا 18 به یکی از بر‌ترین بازی‌های این پلتفرم تبدیل خواهد شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، وب‌سایت آی‌جی‌ان به معرفی ویژگی‌های موجود و موارد حذف‌شده از نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 پرداخته است.

نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18

بخش داستانی The Journey و موتور Frostbite

در رویداد EA Play 2017 اعلام شد که نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 فاقد بخش داستانی این بازی یعنی The Journey: Hunter Returns خواهد بود. همچنین اعلام شد که بر‌ خلاف نسخه‌های منتشر شده برای دیگر پلتفرم‌ها، نسخه در نظر گرفته‌شده برای کنسول کمپانی نینتندو با استفاده از موتور فراست‌بایت ساخته نخواهد شد. عدم استفاده از موتور مذکور باعث شده است که دارندگان کنسول نینتندو سوییچ قادر به تجربه بخش داستانی The Journey نباشند. آندره لازارسکو، تهیه‌کننده بازی، در جریان نمایشگاه E3 در این‌باره چنین گفت:

بخش داستانی The Journey با وجود موتور فراست‌بایت میسر شده است. زمانی که کنسول نینتندو سوییچ و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن را مشاهده کردیم، تصمیم گرفتیم که نسخه‌ای سفارشی از بازی را روی آن عرضه کنیم.

اما عدم استفاده از موتور فراست‌بایت در نسخه نینتندو سوییچ، بدان معنا نیست که کمپانی Electronic Arts موفق به اجرای این موتور روی کنسول مذکور نشده است؛ بلکه طبق گفته آندره لازارسکو، کمپانی سازنده به این نتیجه رسیده است که استفاده از موتور اختصاصی نتیجه بهتری خواهد داشت.

موضوع این نیست که نینتندو سوییچ قادر به اجرای موتور فراست‌بایت نیست. اما ما احساس کردیم که استفاده از موتور سفارشی به تجربه بهتری ختم خواهد شد.

همچنین آندره لازارسکو اعلام کرده است که کمپانی الکترونیک آرتز نسخه نینتندو سوییچ را «تجربه‌ای کاملا متفاوت از بازی فیفا روی پلتفرمی کاملا متفاوت» می‌داند.

بخش‌های Squad Battles و Weekend League

با وجود اینکه نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 دارای حالت Ultimate Team است، اما موارد جدید آن یعنی بخش‌های Squad Battles و Weekend League در دسترس نخواهند بود. در بخش Squad Battles می‌توانید دیگر بازیکن‌ها را به چالش بکشید و با پیروزی در چندین مسابقه، امتیاز دریافت کنید و رتبه خود را در جدول جوایز بهبود ببخشید. در بخش Weekend League نیز می‌توانید با پیروزی در مسابقات و قرار گرفتن در بین تیم‌های حاضر در تورنمنت آخر هفته، جوایز فوق‌العاده‌ای به دست آورید.

آندره لازارسکو در مورد عدم وجود بخش‌های ذکر شده در نسخه نینتندو سوییچ چنین گفته است:

اگر درست گفته باشم، حالت Ultimate Team روی کنسول‌های دو کمپانی سونی و مایکروسافت تاریخچه‌ای هفت ساله دارد. حال اگر این حالت را با تمام بخش‌هایش در اختیار طیف جدیدی از بازیکنان قرار دهید، ممکن است نتیجه مطلوب حاصل نشود. 

این گفته‌های تهیه‌کننده بازی FIFA 18 بدان معنا است که کمپانی الکترونیک آرتز قصد ندارد دارندگان کنسول نینتندو سوییچ را با بخش‌هایی که دیگر بازیکنان در طی سال‌ها به آن‌ها عادت کرده‌اند، گیج و سر‌در‌گم کند.

نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18

بازی با دوستان به صورت آنلاین

آیا قصد دارید روی کنسول نینتندو سوییچ با دوستانتان بازی FIFA 18 را به صورت آنلاین تجربه کنید؟ متاسفانه این امکان وجود ندارد. با وجود اینکه این نسخه از بازی آنلاین پشتیبانی می‌کند، اما امکان استفاده از لیست دوستان و بر‌گزاری مسابقه با آن‌ها وجود ندارد. کنسول نینتندو سوییچ دارای لیست دوستان است، اما به دلیل در دسترس نبودن سرویس آنلاین این کنسول که در ازای پرداخت هزینه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، قادر به دعوت از دوستان نخواهید بود.

مذاکرات انتقال، رقم فسخ قرارداد و برخی از سیستم‌ها

با وجود اینکه نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 دارای حالت Career است، اما دارای تمامی ویژگی‌ها نخواهد بود. مذاکرات انتقال و رقم فسخ قرار‌داد در این نسخه وجود ندارند. همچنین برخی از سیستم‌های جای‌گیری بازیکنان از نسخه مذکور حذف شده‌اند. کمپانی الکترونیک آرتز توضیحاتی در مورد بحش‌ها و حالت‌های حذف‌شده ارائه داده است، اما تا‌کنون در مورد سیستم‌ها توضیحی نداده است.

نمایش ساده‌

نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 دارای جزئیات محیطی کمتری نسبت به دیگر پلتفرم‌ها است. همچنین در این نسخه سرود طرفداران و نور‌پردازی ساده‌تر از رقبا است.

نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18

حالت‌ها و بخش‌های در دسترس

همان‌طور که اشاره شد، نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 دارای حالت Ultimate Team (به همراه بازیکنان افسانه‌ای یا Icons) و Career خواهد بود. همچنین این نسخه شامل بخش‌های Kickoff و Local Seasons است و امکان بازی چند‌نفره به صورت آنلاین و محلی نیز وجود دارد. نکته قابل توجه بازی FIFA 18 پشتیبانی از حالت جوی کان جدا‌گانه است. به‌واسطه این حالت بازیکنان می‌توانند همانند تصویر بالا به صورت یک به یک و بدون استفاده از کنترلر اضافه، به تجربه بازی بپردازند.

بازی FIFA 18 روز جمعه هفته گذشته روی پلتفرم‌های پی سی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 منتشر شد. با وجود اینکه سری بازی‌های فیفا پس از سال‌ها به کنسول‌های کمپانی نینتندو بازگشته است، اما به نظر نمی‌رسد که بازی FIFA 18 آخرین همکاری کمپانی نینتندو و الکترونیک آرتز باشد؛ زیرا آندره لازارسکو اعلام کرده است که «در آینده بازی‌های بیشتری از سری FIFA روی نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد». نظرات خود را راجع به نسخه نینتندو سوییچ بازی FIFA 18 با ما در زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده