نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

بررسی بازی FIFA 18 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی فیفا 18 نمره‌های خوبی دریافت کرده که خبر خوبی برای طرفداران این سری است. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

سری فیفا یکی از دو شبیه‌ساز مطرح بازی فوتبال است که نسخه جدید آن یعنی فیفا 18، در تاریخ ۷ مهر رسما وارد بازار خواهد شد. البته این بازی هم‌اکنون برای مشترکین EA/Origin Access در قالب یک تجربه محدود ۱۰ ساعته در دسترس قرار گرفته و افرادی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند هم قادر به تجربه بازی هستند. پس از اینکه الکترونیک آرتز در فیفا 17 موتور این بازی را از ایگنایت به فراست‌بایت تغییر داد و شاهد تغییرات گرافیکی زیادی بودیم، در این نسخه سازندگان تمرکز اصلی خود را روی بهبود و بهینه‌سازی بازی گذاشته‌اند تا تجربه واقعی‌تر و بهتری از ورزش فوتبال را ارائه کنند. 

بازی FIFA 18 همچنین فصل جدیدی از بخش داستانی The Journey را روایت خواهد کرد که در آن دوباره با شخصیت الکس هانتر و ماجراجویی‌هایش همراه خواهیم شد. اعمال تغییراتی در حالت‌های Career و آلتیمیت تیم دیگر ویژگی‌های این بازی هستند و شاید مهم‌ترین تغییر بازی، در دسترس قرار گرفتن بازیکنان افسانه‌ای چون رونالدوی برزیلی، رونالدینیو، تیری هانری و بازیکنان قدیمی دیگر برای کاربران تمامی پلتفرم‌ها باشد. 

فیفا 18 همچنین اولین نسخه از این سری و اولین بازی الکترونیک آرتز است که برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر خواهد شد. البته این نسخه از بازی با یک موتور شخصی‌سازی‌شده ساخته شده و به همین دلیل هم در آن، شاهد بخش The Journey که کاملا وابسته به فراست‌بایت است، نخواهیم بود. همچنین بازیکنان افسانه‌ای نیز در این نسخه از بازی حضور نخواهند داشت. 

به هر حال در فاصله کم‌تر از یک هفته مانده به انتشار رسمی بازی، سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی، نمره‌های فیفا 18 را منتشر کرده‌اند که خبر از بازی خوبی می‌دهند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی فیفا 18 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

FIFA 18

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360، پی‌سی و نینتندو سوییچ
  • سبک: شبیه‌ساز فوتبال
  • تاریخ انتشار: ۷ مهر

فیفا 18

فوربس: ۹۰ از ۱۰۰

فیفا 18 با حفظ نقاط قوت نسخه سال پیش و اعمال یک سری بهبود‌های محسوس در گیم‌پلی، عملکرد نسبتا بهتری در مقایسه با نسخه عالی سال گذشته دارد. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

فیفا 18 قطعا بهترین بازی فوتبال موجود در بازار است که تغییراتی هم در مقایسه با نسخه قبلی خود داشته است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این تغییرات، هنوز آنقدر خوب نیستند که بتوانند طرفداران سری PES را هم جذب این بازی کنند. 

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

فیفا حالا حالاها قصد ندارد بی‌خیال از دست دادن صدر جدول بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال شود و نسخه جدید این سری هم گیم‌پلی عالی آن را بیش از پیش بهبود می‌بخشد. البته قطعا اگر حالت‌های بازی هم به همین میزان دچار بهبود می‌شدند، وضعیت بازی بهتر می‌شد. یا حداقل الکترونیک آرتز می‌توانست کمی منو‌های پیچیده بخش‌های آلتیمیت تیم و Career را بهبود ببخشد. اما در مجموع، فیفا 18 تجربه‌ای عالی است که هم برای علاقه‌مندان بازی‌های ورزشی و هم برای دیگر گیمر‌ها، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. 

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

در فیفا 18 با الکس هانتر همراه می‌شویم که وارد ماجراجویی به مراتب بزرگ‌تری می‌شود و بازی در مجموع یک بخش داستانی جالب دارد. اما در عین داشتن بخش داستانی خوب، فیفا 18 ثابت می‌کند که بخش‌های دیگری مثل Career Mode که طی سال‌های اخیر دست‌خوش تغییر خاصی نشده‌اند، نیاز به یک بازنگری کلی دارند. درست است که هنوز هم تجربه حالت‌های مختلف بازی فیفا 18 لذت‌بخش است، اما اصلی‌ترین نقطه قوت این بازی قطعا بخش داستانی آن است. 

آی‌جی‌ان: ۸۱ از ۱۰۰

فیفا 18 آنقدر تغییرات جدیدی دارد که نتوان آن را به تکرار مکررات محکوم کرد. با این حال بازی، یک تجربه ساده از فوتبال ارائه می‌کند و قادر نیست آن پیچیدگی‌های خاص این ورزش را تمام و کمال شبیه‌سازی کند. بازی در این نسخه بیش‌تر شبیه به یک جلسه تمرینی برای حمله کردن شده و آن استراتژی و عمق تاکتیکی موجود در مسابقات فوتبال را ارائه نمی‌کند. 

ویدیو گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

فیفا 18 قطعا بهترین نسخه فیفا در سال‌های اخیر است و با اینکه مشکلاتی دارد، اما هنوز هم این سری به روند رو به جلو و صعودی خود ادامه می‌دهد. 

دوال‌شاکرز: ۷۰ از ۱۰۰

فیفا 18 به هیچ‌وجه بازی بی‌نقصی نیست؛ نبود قابلیت‌های شخصی‌سازی و همچنین ضعف در انیمیشن‌های بازیکنان، از جمله مشکلات بازی هستند. با این حال فیفا 18 بازی بدی هم به شمار نمی‌رود و مخصوصا اگر از جمله افرادی باشید که هر ساله سراغ این مجموعه می‌روند، باید نسخه جدید را هم تجربه کنید. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

بخشی که الکترونیک آرتز و سری فیفا در آن عملکرد خیلی خوبی دارد، تنوع حالت‌های مختلف بازی و فعالیت‌هایی است که خارج از مستطیل سبز می‌توانید انجام دهید. فیفا 18 یک شبیه‌ساز واقعی برای فوتبال است و الکترونیک آرتز موفق شده فعالیت‌های مختلفی را که در این ورزش انجام می‌شوند، در دل بازی خود بگنجاند. با این حال زمانی که به بحث خود فوتبال و گیم‌پلی بازی می‌رسیم، فیفا 18 فاصله زیادی با گیم‌پلی سرگرم‌کننده و روان PES 2018 دارد و این اصلی‌ترین نقطه ضعف بازی است. 

نمره فیفا 18

نمره فیفا 18


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده