// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

بهترین فیلم‌های باکس آفیس: «کتاب جنگل» باقدرت سلطان جدول باقی ماند!

در هفته‌ی شکست تازه‌اکران‌ها، این فیلم‌های قدیمی و در صدر آنها «کتاب جنگل» بودند که از این فرصت برای پر کردن جیب‌هایشان استفاده کردند. همراه گزارش باکس آفیس زومجی باشید.

thejunglebook56b918f4e17be-1-1200x700

در گزارش هفته‌ی گذشته پس از آغاز طوفانی «کتاب جنگل» گفتم که حالاحالا‌ها باید در هفته‌های آینده درباره‌ی این فیلم حرف بزنیم. خب، «کتاب جنگل» در هفته‌ی دوم اکرانش موفق شد تا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به جایگاه دوم صدرنشین باکس آفیس باقی بماند. این وسط، با اینکه در قالب «کتاب جنگل» با یک بازسازی موفق از روی انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی روبه‌رو شدیم، اما کمتر از یک هفته بعد «شکارچی: جنگ زمستان» (The Huntsman: Winter’s War) اکرانش را آغاز کرد که منتقدان از آن به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته‌شده در این حوزه یاد می‌کنند. در همین حین، فیلم Compadres در بین ۱۰ فیلم برتر جدول قرار گرفت و «هولوگرامی برای پادشاه» (A Hologram for the King) خودش را در نبردی برای کسب جایگاه دهم پیدا کرد.

«کتاب جنگل» حتی بعد از افتتاحیه‌ی فوق‌العاده‌اش با قدرت به جدول چسبید و رقم شگفت‌انگیز ۶۰/۸ میلیون دلار را در هفته‌ی دومش کسب کرد. این رقم «کتاب جنگل» را در فهرستِ ۱۵ هفته‌ی دوم برتر تاریخ قرار می‌دهد. فیلم در مقایسه با ۱۰۳ میلیون دلار افتتاحیه‌اش فقط با ۴۱ درصد افت فروش مواجه شده که این در میان کمترین افت فروش‌های دیزنی بعد از افتتاحیه بالای ۱۰۰ میلیون دلار، «کتاب جنگل» را در رتبه‌ی چهارم قرار می‌دهد. اولی «شرک۲» بود که در سال ۲۰۰۴ در هفته‌ی دومش با ۲۸ درصد سقوط مواجه شد. «اسپایدرمن» در سال ۲۰۰۲ با ۳۹ درصد و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» هم همین کریسمس گذشته با ۳۹ درصد سقوط در هفته‌ی دومش روبه‌رو شد. پایین‌تر از «کتاب جنگل»، «آلیس در سرزمین عجایب» و «داستان اسباب‌بازی۳» با ۴۶ درصد سقوط قرار دارند.

The+Huntsman+Winter's+War

ساخته‌ی جان فاوورو تاکنون ۱۹۱ و نیم میلیون دلار در باکس آفیس خانگی کسب کرده است. نکته‌ی جالب اکران‌های دیزنی این است که «کتاب جنگل» درست جا پای موفقیت «زوتوپیا» گذاشت و چند روز آینده «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» جای او را به عنوان بلاک‌باستر بعدی دیزنی پر می‌کند. سپس، نوبت «آلیس در آینه» می‌رسد و سه هفته بعد سروکله‌ی «در جستجوی دوری» پیدا می‌شود و دو هفته بعد باید منتظر دیدن «بی‌.‌اف‌.جی» استیون اسپیلبرگ باشیم. و بالاخره خوشبختانه دیزنی ۶ هفته بی‌خیال ترکاندن گیشه‌ها می‌شود تا دوباره در ۱۲ آگوست با «اژدهای پیت» بازگردد. همین‌طور که می‌بینید برنامه‌ریزی دیزنی برای فعال نگه داشتن ماشینِ پولسازی‌اش بهتر از این نمی‌شود. فقط سوال این است که آیا دیزنی با توجه به موفقیت غیرمنتظره‌ی «کتاب جنگل» آرزو نمی‌کرد کاش کمی بین اکران این فیلم و «کاپیتان امریکا۳» فاصله می‌انداخت. چون نمایش جدیدترین محصول مارول این هفته در سینماهای خارجی به صورت گسترده آغاز می‌شود و اگرچه به نظر نمی‌رسد این دو فیلم به ضرر یکدیگر ظاهر شوند، اما حالا در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که تماشایش هیجان‌انگیز خواهد بود. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود «کتاب جنگل» بدون در نظر گرفتن رقیب احتمالی از مرز ۳۰۰ میلیون دلار درآمد خانگی عبور کند.

در جایگاه دوم به «شکارچی: جنگ زمستان»، محصول یونیورسال می‌رسیم که ۲۰ میلیون دلار فروخت. رقمی که فقط شامل ۳۶ درصد از افتتاحیه‌ی قسمت اول این فیلم، «سفید برفی و شکارچی» می‌شود. با توجه به این شروع به احتمال فراوان «جنگ زمستان» مسیر سختی برای پایان اکرانش با درآمد کلی ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار در پیش دارد. این را بگذارید کنار بودجه‌ی ساخت فیلم که ۱۱۵ میلیون دلار گزارش شده است. در آنسوی آب‌ها از آنجایی که فیلم اکران بین‌المللی‌اش را دو هفته پیش آغاز کرده بود، در شروع این هفته ۴۸ میلیون دلار از نمایش در ۲۷ منطقه در بانک داشت. این هفته اما ۳۷ منطقه‌ی جدید به نمایش‌دهندگان «جنگ زمستان» اضافه شدند و فیلم هم ۳۲ میلیون دلار کسب کرد. این در حالی است که درآمد جهانی فیلم هم‌اکنون روی ۱۰۰/۲ میلیون دلار ایستاده است.

timthumb

در بین ۱۰ فیلم برتر جدول، بهترین فیلمی که از گذشته باقی مانده «زوتوپیا» دیزنی است که بدترین افت فروش‌اش هفته‌ی گذشته (۴۳/۲ درصد) اتفاق افتاد و بهترین‌شان هم این هفته. «زوتوپیا» این هفته تنها ۱۸/۸ درصد افت فروش را تجربه کرد و ۶/۶ میلیون دلار به جیب زد. این در حالی است که مجموع درآمد خانگی فیلم برابر با ۳۱۶/۴ میلیون دلار است. از لحاظ بین‌المللی، «زوتوپیا» ۱۰/۸ میلیون دلار دیگر هم کسب کرد تا مجموع درآمد جهانی فیلم به فراتر از رقم ۹۰۷ میلیون دلار صعود کند. به این ترتیب، «زوتوپیا» هم‌اکنون بعد از «شرک۲» (۹۱۹/۸ میلیون دلار) در رده‌ی ۳۷ام پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار گرفته است.

حالا که حرف از بهترین باقی‌مانده‌های جدول شد باید به «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» اشاره کرد که این هفته از کم‌ترین افت فروش‌اش حسابی لذت برد. این فیلم ابرقهرمانی در هفته‌ی پنجم اکرانش فقط ۳۸/۹ درصد سقوط کرد و ۵ و نیم میلیون دلار به چنگ آورد. از لحاظ بین‌المللی نیز فیلم ۸/۳ میلیون دلار دیگر کسب کرد تا مجموع درآمد جهانی‌اش از مرز ۸۵۰ میلیون دلار عبور کند.

نهایتا در نقاط پایین‌‌ترِ جدول به تازه‌اکران‌های این هفته می‌رسیم. کمدی Compadres پس از نمایش در ۳۶۸ سینما ۱/۳۵ میلیون دلار کسب کرد. درست پشت سر آن در جایگاه دهم به نبرد «چشمی در آسمان» و «هولوگرامی برای پادشاه» می‌رسیم؛ دومی که تام هنکس را به عنوان بازیگر اصلی دارد، پس از اکران در ۴۰۱ منطقه ۱/۲ میلیون دلار فروخت.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱The Jungle Book۶۰/۸  میلیون دلار
۲The Huntsman: Winter's War۲۰ میلیون دلار
۳Barbershop: The Next Cut۱۰/۸ میلیون دلار
۴Zootopia۶/۶ میلیون دلار
۵The Boss۶ میلیون دلار
۶Batman v Superman: Dawn of Justice۵/۵ میلیون دلار
۷Criminal۳/۱ میلیون دلار
۸My Big Fat Greek Wedding 2۲/۱ میلیون دلار
۹Compadres۱/۳ میلیون دلار
۱۰Eye in the Sky۱/۲ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

awbxn0jted4qbtgpwepm

شکارچی: جنگ زمستان

The Huntsman: Winter’s War

تاکنون از «پــن» به عنوان مزخرف‌ترین فیلم فانتزی‌‌ای که از روی داستان‌های پریانی ساخته شده یاد می‌کردیم که اصلا هیچ نیازی برای ساختش احساس نمی‌شد، اما ظاهرا حالا «شکارچی: جنگ زمستان» دست آن فیلم را در بد و بی‌خاصیت بودن بسته است. «شکارچی: جنگ زمستان» در آن واحد پیش‌درآمد و ادامه‌ی فیلم قبلی، «سفید برفی و شکارچی» محسوب می‌شود و به ملکه‌ی شرور فیلم اول، راونا (شالیز ترون) می‌پردازد که خواهرش فریا (امیلی بلانت) بعد از اینکه مورد خیانت قرار می‌گیرد، از سرزمین فرار می‌کند. فریا با استفاده از قدرتش یک سری کارهای بدی انجام می‌دهد و عشق و دوست داشتن را از مردم سرزمین سلب می‌کند و از این‌جور چیزها! خلاصه اینکه اکثر منتقدان با تحسین جلوه‌های ویژه قوی فیلم، داستان پرت‌و‌‌پلای آن را به باد انتقاد گرفته‌اند.

جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که دو ستاره به فیلم داده در نقدش می‌نویسد: «"شکارچی: جنگ زمستان" به دلیل چپاندن یک‌عالمه متریال در ۱۱۴ دقیقه، شتاب‌زده و ناکامل احساس می‌شود. فیلمنامه بعضی‌وقت‌ها به حدی افتضاح است که باعث می‌شود بازیگران بااستعداد فیلم مجبور به ادای دیالوگ‌هایی شوند که به‌طرز عصبانی‌کننده‌ای بد هستند». منتقد شیکاگو سان‌تایمز که اصلا فیلم را دوست نداشته، می‌آورد: «از این آش شله‌قلم‌کار مشخص است که این فیلم توسط یک گروه ساخته شده است. گروهی که به روشنی از کسانی تشکیل شده بوده که در نحوه‌ی روایت این داستان فانتزی درگیرکننده با یکدیگر توافق نداشته‌اند». ربکا کیگان از لس‌آنجلس‌تایمز هم که از فیلم راضی نبوده می‌آورد: «این روایت در هم‌گره‌خورده حتی قادر به خلق یک لحظه درام قابل لمس هم نیست». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۳۵ است.

 

A-Hologram-For-the-King_trailer

هولوگرامی برای پادشاه

A Hologram for the King

فیلم داستان فروشنده‌ی امریکایی ناامیدی به اسم آلن کِلی است که در وضعیت مالی و روانی بدی به سر می‌برد. او برای فروش یک سیستم کنفرانس از راه دورِ هولوگرامی به دولت عربستان سعودی به این کشور سفر می‌کند. آلن به خاطر از دست دادن خانه و جدا شدن از همسرش در جریان رکورد اقتصادی اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ افسرده شده. اگرچه حضور تام هنکس در این فیلم باعث شده بود تا نیم‌نگاهی به «هولوگرامی برای پادشاه» داشته باشیم، اما طبق نقدهای ضد و نقیض منتقدان ظاهرا در بهترین حالت فقط همان هنکس را به عنوان مهم‌ترین جذابیت فیلم داریم.

کنت توران از لس‌آنجلس تایمز که فیلم را دوست ندارد می‌نویسد: «"هولوگرامی برای پادشاه" فیلم گیج‌کننده‌ای است؛ سینمایی بدون وزن و ضربه. مسئله این نیست که هر چیزی که در تصویر می‌بینیم مشکل‌دار است، مشکل این است که هیچ‌چیزی، حتی تام هنکس هم نمی‌تواند برای مدت زیادی توجه یا علاقه‌ی ما را به خود جلب کند». منتقد وال‌استریت ژورنال که اصلا از فیلم راضی نیست می‌آورد: « نباید بازیگر را به خاطر شکست‌های کارگردانی و فیلمنامه سرزنش کرد. در اینجا با مشکل اجرای بد و مداوم لحن فیلم طرفیم که از تلاش‌های زمخت ابتدایی‌اش برای شوخ‌طبعی تا واکنش‌های تکراری قهرمان به‌طرز دردناکی اذیت‌کننده هستند». کریس ناشاوتای از اینترتینمنت ویکلی که فیلم را دوست دارد می‌آورد: «اگر به نظر می‌رسد "هولوگرام" درباره‌ی مرد میانسالی است که باید در خاورمیانه به خودشناسی برسد، بله همین‌طور است. اما اگر به اندازه‌ی کافی تلاش کنید خواهید دید که فیلم کمی بیشتر از این تعریف است». امتیاز متاکریتیک این فیلم ۵۹ است.

گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده