نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

به لطف پلی استیشن 4 پرو فروش کنسول های سونی در انگلستان سه برابر شد

همزمان با عرضه شدن پلی‌استیشن 4 پرو، فروش کنسول نسل هشت سونی در انگلستان طی یک هفته سه برابر شد.

سرانجام پلی‌استیشن 4 پرو، نسخه‌ی پیشرفته‌تر پلی‌استیشن 4، به بازار عرضه شد و از سوی بخشی از طرفداران سونی مورد استقبال قرار گرفت. اکنون، همان‌طور که انتظار می‌رفت، آغاز عرضه‌ی این محصول روی فروش کنسول‌های نسل هشت سونی، در یکی از بازارهای مهم گیمینگ، اثر مثبت گذاشته است.

بنا به اطلاعات موسسه‌ی آماری GfK، طی هفته‌ی منتهی به ۱۲ نوامبر (شنبه ۲۲ آبان، دو روز پس از راهیابی کنسول جدید به بازار)، مجموع فروش دستگاه‌های پلی‌استیشن 4 در انگلستان نسبت به هفته‌ی پیش از آن با ۲۰۴ درصد افزایش روبه‌رو شده است. در این مدت، پلی‌استیشن 4 پرو حدود ۶۵ درصد از دستگاه‌های فروخته‌شده‌ی پلی‌استیشن 4 را به خودش اختصاص داده و فروش نسخه‌های پیشین کنسول سونی، یعنی پلی‌استیشن 4 معمولی و اسلیم، هم جمعا با ۸/۵ درصد رشد نسبت به هفته‌ی گذشته روبه‌رو شده است.

در این میان، مجموع فروش مدل‌های مختلف پلی‌استیشن 4 در انگلستان ۴۴ درصد بیشتر از ایکس‌باکس وان بوده است؛ به‌طوری که سهم کنسول سونی از بازار سخت‌افزار گیمینگ این کشور به ۵۳ درصد رسیده و کنسول مایکروسافت هم به سهمی ۳۷ درصدی بسنده کرده است. البته ردموندی‌ها هم در بازه‌ی فوق وضعیت خوبی داشته‌اند و نسبت به هفته‌ی پیش از آن، نظاره‌گر افزایش ۸۵ درصدی فروش ایکس‌باکس وان در انگلستان بوده‌اند که البته کاهش قیمت نسخه‌ی اول ایکس‌باکس وان در این موفقیت بی‌تاثیر نبوده است.

چنانچه می‌خواهید از زیر و بم کنسول جدید سونی باخبر شوید می‌توانید مقاله‌ی «پرسش و پاسخ: همه چیز راجع به پلی استیشن 4 پرو» را از نظر بگذرانید. همچنین اگر هنوز ویدیوی جعبه‌گشایی پلی‌استیشن 4 پرو توسط زومجی را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت نگاهی به آن بیندازید.


منبع MCVUK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده