// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴

اولین واکنش منتقدان به فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

منتقدان واکنش‌های اولیه خود از فیلم جدید مجموعه سیاره میمون‌ها را به اشتراک گذاشتند.

بنابر جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون؛ منتقدان اولین واکنش‌های خود از فیلم Kingdom of the Planet of the Apes را منتشر کردند و به ستایش آن پرداخته‌اند. بیشتر منتقدان به ستایش از مناظر و جلوه‌های ویژه بی‌نظیر و دیدنی، قدرت کارگردانی وس بل و داستان دوران بلوغ زیبای آن پرداخته‌اند. با اینکه هنوز نقدهای اصلی فیلم منتشر نشده‌اند و برای قضاوت زود است اما سه‌گانه قبلی سیاره میمون‌ها توانسته بودند نظر منتقدان و تماشاگران را جلب کنند و باتوجه‌به تریلرها و واکنش‌های اولیه مثبت، امیدواری‌های زیادی درباره فیلم چهارم سیاره میمون‌ها هم به‌وجود آمده است.

تصویر رسمی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

اتفاقات فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها، تقریبا ۳۰۰ سال پس از حوادث فیلم War for the Planet of the Apes جریان دارد و از این فیلم به‌عنوان شروع یک حماسه جدید در دنیای سیاره میمون‌ها یاد می‌شود. به‌تازگی اولین نمایش فیلم Kingdom of the Planet of the Apes انجام شد و منتقدان هم نظرات اولیه خود را منتشر کردند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

گریفین شیلر از Film Speak به تمجید از کارگردانی وس بل پرداخته است و از فیلم Star Wars Episode IV: A New Hope به‌عنوان مقایسه‌ای در خوب بودن دنباله سیاره میمون‌ها استفاده کرد: «میمون‌ها در ساخته‌ی شگفت انگیز وس بل، هیچوقت تا به این اندازه قوی نبوده‌اند! پیچیدگی‌های میراث سزار عظیم است اما فراتر از آن، این ادیسه‌ی دوران بلوغ از "حقیقت و دروغ"، "دانش و قدرت" پیچیده شده است. یک جشن بصری به تمام معنا! و "یک امید جدید" (اشاره به فیلم A New Hope) برای مجموعه سیاره میمون‌ها.»

تصویر رسمی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

پری نمیروف از رسانه Collider، مجموعه چهار فیلمی سیاره میمون‌ها را به‌عنوان یکی از بهترین ریبوت‌های موجود در سینما رتبه‌بندی کرد و به وس بل بابت تسلط بسیار بالایش در جلوه‌های ویژه اعتبار بخشید چراکه باعث شده فیلم شگفت‌انگیز جلوه کند: «از سه فیلم Rise ،Dawn ،War و اکنون Kingdom of the Planet of the Apes، این مجموعه يکی از بهترین ریبوت‌ها در فرانچایزهای موجود است. همان‌طور که انتظار می‌رفت کسی بهتر از وس بل برای این قسمت وجود نداشت. البته که جادوگران WETA [شرکت سازنده جلوه‌های ویژه] نقش بزرگی در این قسمت داشته‌اند اما باز هم شکی نیست مهارت شخصی وس بل در خلق جلوه‌های ویژه، نقش بسیاری در باورنکردنی به‌نظر رسیدن این فیلم داشته است.»

ژرمن لوسیه، منتقد رسانه Gizmondo ارزش زیادی برای انجام غرورآمیز حماسه میمون‌ها قائل است و همچنین انتقادات جزئی هم از فیلم مطرح کرد: «پادشاهی سیاره میمون‌ها به‌خوبی از پس انجام حماسه میمون‌ها برآمده است و شامل یک ماجراجویی گسترده با اجراها و جلوه‌های فوق‌العاده می‌شود. این فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که از نظر موضوعی آن را مبهم می‌کند و من همچنین پایان‌بندی‌اش را دوست نداشتم، اما این‌ها برای یک فیلم جذاب و لذت‌بخش، مشکلات جزئی هستند.»

تصویر رسمی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

کیتلین تایرل از ScreenRant، وس بل را از بابت ساخت فیلم جدید سیاره میمون‌ها، کارگردانی عالی خوانده که در این فیلم شخصیت‌ها، جلوه‌ها و خطوط درخشان [داستانی] را برجسته کرده است که آن را با سه فیلم پیشین‌اش پیوند می‌دهد: «وس بل کارگردانی عالی برای جان بخشیدن به پادشاهی سیاره میمون‌ها است! داستانی متقاعدکننده با شخصیت‌های پیچیده، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و خطوط درخشانی که آن را با فیلم‌های قبلی مرتبط می‌کند. [کاراکترهای] نوا، می و پراکسیموس سزار فوق‌العاده بودند!»

در یک نظر و واکنش طولانی، مت نگلیا از تجربه محشر تماشای Kingdom of the Planet of the Apes صحبت کرده و اعتبار ويژه‌ای به بازیگران این قسمت داده است. او این فیلم را دارای بهترین جلوه‌های ویژه از زمان اکران Avatar: The Way of Water می‌داند: «عجب روز معرکه‌ای بود! فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها یک شروع قدرتمند دیگر در این مجموعه است. از دیدن این فیلم بسیار لذت بردم، حتی در مقایسه با سه‌گانه عالی این مجموعه باز هم من را به هیجان واداشت.

وس بل عاقلانه‌ وقت خود را صرف ساختن وضعیت و شرایط این سیاره می‌کند که نسل‌ها بعد از آخرین فیلم اتفاق افتاده و در طول فیلم بررسی می‌کند که چگونه افسانه مسیح‌وار سزار، همزمان در دو جهت خیر و شر گسترش پیدا کرده است. همچنین ما را طوری با شخصیت‌های جدید آشنا می‌کند که واقعا به آن‌ها اهمیت بدهیم. اوون تیگ، کوین دورند و پیتر میکون همگی اجراهای به‌یادماندنی ارائه می‌دهند. یک شاهکار بصری فوق‌العاده با بهترین جلوه‌های ویژه بصری که در یک فیلم از زمان اکران آواتار: راه آب، دیده شده است و این در حالی صورت می‌گیرد که هرگز از هسته‌ی احساسی خود نزول نمی‌کند.»

والپیپر فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

فیلم Kingdom of the Planet of the Apes برای اکران در تاریخ ۲۴ می (۴ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.


منبع TheDirect
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده