نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

رونمایی اِل‌جی از نمایشگرها و لپ تاپ های سال آینده خود در آستانه نمایشگاه CES

 ال جی در آستانه‌ی نمایشگاه CES 2016 که یکی از معتبر‌ترین نمایشگاه‌های تکنولوژی است، از نمایشگر‌‌های فوق عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹، صفحه نمایش‌های 4K و یک لپ‌تاپ سبک که قصد دارد همه ی آن‌ها را سال آینده وارد بازار کند رونمایی کرد.

نمایشگاه CES (Consumer Electronics Show) که هرساله در ماه ژانویه در شهر لاس وگاس برگزار می‌شود شاهد حضور شرکت‌ها و تولید‌کنندگان مختلفی از سرتاسر دنیا است که هرکدام حرف‌های جدید برای زدن در حوزه‌ی تکنولوژی‌های نوین دارند. شرکت کره‌ای ال‌جی هم دیروز سه کلاس مختلف از محصولاتش را که قصد دارد در نمایشگاه تکنولوژی CES به نمایش بگذارد معرفی کرد. اولین محصول این شرکت سه مدل جدید از مانیتورهای فوق عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹ است. تمام این مدل‌ها از رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و پورت‌های تاندر بولت 2 پشتیبانی می‌کنند. از این سه مدل، مدل‌های UC98 و UC88 دارای صفحه‌های خمیده هستند ولی مدل UM88 این ویژگی را ندارد.

شرکت ال‌جی در این نمایشگاه علاوه بر نمایشگرهای عریض، یک جفت مانیتور 4K به نام‌های UD88 و UD68 نیز معرفی خواهد کرد که هردوی آنها از اتصالات USB-C پشتیبانی خواهند کرد.

ال‌جی همچنین قصد دارد لپ‌ تاپ جدید خود به نام Gram را نیز در این رویداد به نمایش بگذارد. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ، ویندوز ۱۰، نسل ششم پردازنده‌های شرکت اینتل موسوم به اسکای لِیک و وزن بسیار سبک حدودا یک کیلوگرم (!) است. به عنوان مثال وزن لپ‌تاپی با همین اندازه‌ی صفحه نمایش که من اکنون مشغول کار با آن هستم ۲.۲ کیلیوگرم است که این موضوع کاهش وزن محسوس لپ‌تاپ‌های جدید را نشان می‌دهد.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده