نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

ریدلی اسکات: در Alien: Covenant انواع زنومورف‌ ها حضور خواهند داشت

ریدلی اسکات، کارگردان فیلم بیگانه: پیمان (Alien: Covenant)، در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داد، اعلام کرد که در این فیلم باید متنظر بازگشت انواع مختلف زنومورف‌های معروف این مجموعه باشیم. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

فیلم قبلی دنیای بیگانه که پرومته (Promethus) نام داشت، در حقیقت پیش درآمدی بر فیلم بیگانه محصول سال ۱۹۷۹ بود. نکته جالب این فیلم نبودن زنومورف (معروف‌ترین موجود مجموعه بیگانه که این مجموعه با آن‌ شناخته می‌شود) در آن‌ بود. در فیلم پرومته بجای زنومورف موجودات جدیدی به نام دیکن وجود داشتند. تنها صحنه‌ای که ما در آن‌ فیلم این موجود کلاسیک ترسناک را دیدیم، صحنه انتهایی فیلم بود اما با استناد به حرف‌های ریدلی اسکات، کارگردان فیلم، به نظر می‌رسد باید منتظر حضور پرقدرت انواع مختلف این موجود در فیلم بیگانه: پیمان باشیم. در مصاحبه‌ای که اخیرا اسکات با وب‌سایت رپ‌ انجام داد، تایید کرد که تمام انواع مختلف زنومورف که تابه حال در این مجموعه حضور داشتند، در این فیلم نیز حضور خواهند داشت:

همه آنها در فیلم جدید باز خواهند گشت! اگ (Egg)، فیس‌هاگر (Face-hugger) چست برستر (Chest-burster) و در نهایت بیگ بوی (The Big Boy)!

فیلم Alien: Conevnat اولین فیلم از سه‌گانه‌ایی است که قرار است داستانش به داستان فیلم اول این مجموعه که در سال ۱۹۷۹ توسط خود اسکات ساخته شده بود، متصل شود. داستان فیلم نیز ماجراجویی گروه جدیدی از مکتشفین را تعریف می‌کند که در یک سیاره دور دست مشغول اکتشاف هستند. اسکات درباره داستان فیلم نیز گفت:

آنها به سیاره‌ای می‌روند که مهندسان (در فیلم پرومته، مهندسان کسانی‌ هستند که انسان‌ها را بر روی زمین قرار دادند) به آنجا تعلق دارند. در حین اکتشاف در این سیاره آنها به مخلوقاتی برمی‌خورند که توسط مهندسان ساخته شدند. چرا آنها دست به خلق چنین موجوداتی زدند؟ اصلا چه دلیلی دارد که مهندسان چنین موجودات ترسناکی را خلق کنند؟ آنها بیشتر شبیه به اسلحه هستند. فیلم تمام این موضوعات را توضیح می‌دهد و برای آنها پاسخ ارائه می‌کند.

در طول ماه‌های گذشته، طی‌ مصاحبه‌های مختلفی‌ که اسکات درباره فیلم انجام داده، اطلاعات کوچک اما مهمی‌ را درباره فیلم به طرفداران داده است. از جمله این اطلاعات می‌توان به مکتشفین جدید، حضور دوباره مایکل فاسبندر در نقش اندرویدی به نام دیوید، متصل شدن داستان به فیلم اول این مجموعه و حال حضور تمام زنومورف‌های این مجموعه در فیلم اشاره کرد. این اطلاعات تازه، نه تنها داستان فیلم را برای علاقمندان روشن نمی‌کند، بلکه باعث به وجود آمدن سوالات بسیار زیادی می‌شود! به طور مثال حال که ما قرار است تمام زنومورف‌ها را ببینیم آیا این موضوع را خواهیم فهمید که اول بیگانه ملکه به وجود آمده یا تخم بیگانه؟ آیا ما در این فیلم آلترامورف (Ultramorph) را خواهیم دید؟ و از همه مهم‌تر آیا منظور از بیگ بوی، همان بیگانه جنگجو (Alien Warrior) است؟

برای یافتن تمامی این پاسخ‌ها باید تا زمان اکران رسمی‌ فیلم در تاریخ ۶ اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۴ مهر ۱۳۹۶) صبر کنیم. علاوه بر فاسبندر، نومی رپیس نیز از دیگر بازیگرانی است که حضورش در فیلم تایید شده است. فیلمنامه Alien: Covenant توسط مایکل گرین و جک پاگ‌لن نوشته شده است.

در دیگر اخبار مربوط به فیلم، چندی پیش بود که نام این فیلم به طور رسمی از بیگانه:‌ بهشت گم‌شده به بیگانه: پیمان تغییر پیدا کرد. هم‌چنین اسکات در مصاحبه‌ای که ماه گذشته انجام داده بود، تاکید کرده بود که این دنباله فیلم پرومته به سوال‌های زیادی پاسخ خواهد داد. اواخر تابستان نیز اعلام شد که ساخت پنجمین قسمت فیلم بیگانه هم که قرار بود توسط نیل بلوم‌کمپ، کارگردان خوشنام فیلم منطقه ۹ (District 9) کارگردانی شود به دلیل پروژه ساخت دنباله پرومته، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

نظر شما درباره این فیلم و صحبت‌های اسکات چیست؟

منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده