نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳

توضیحات جدید آبرامز درباره فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker، در سخنانی جدید گفت که این فیلم تا حد ممکن به سؤالات به‌جای مانده از مجموعه «جنگ ستارگان» پاسخ خواهد داد.

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر)، در سخنان جدید خود بدین نکته اشاره داشت که تلاش وی و سازندگان در این راستا است که بتوانند تا حد ممکن به سؤالات به‌جای‌ مانده از مجموعه «جنگ ستارگان» پاسخ بدهند. مدت زمان زیادی تا اکران نهمین حماسه از اسکای واکر باقی نمانده است که اولین آن در سال ۱۹۷۷ و با فیلم Star Wars: Episode IV – A New Hope (جنگ ستارگان: قسمت چهارم - امیدی تازه) به کارگردانی تیموتی زان و تهیه‌کنندگی جرج لوکاس روی پردهٔ سینما رفت. حال نزدیک به چهل سال از آن زمان گذشته و فیلم جدید این مجموعه علمی تخیلی قرار است پایانی بر یکی از محبوب‌ترین داستان‌های خیالی سینما باشد و خود جی جی آبرامز به‌خوبی می‌داند طرفداران انتظارات زیادی از فیلم دارند و سؤالات بی‌پاسخ زیادی نیز باقی‌مانده است که فیلم جدید می‌تواند برخی از آنان را پاسخ دهد.

جی جی آبرامز در توصیف پایان دادن این مجموعه گفت که پروسه‌ای ترسناک پیش‌رو داشته است. وی در مصاحبه‌ای که با سایت اینترتینمنت ویکلی  داشت در مورد فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker سخن گفت و بدین موضوع اشاره کرد که پایان‌بندی فیلم، بیش‌تر از هر چیزی وی را ترسانده است. صحبت‌های آبرامز را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

موضوع این است که پایان فیلم باید طوری باشد که هم از نظر احساسی، هم معنایی و همچنین راضی کردن طرفداران از جهت پاسخگویی به سؤالات آنان تا حد ممکن، به‌درستی انجام شود؛ این‌چنین که اگر شخصی فیلم‌های این مجموعه را تماشا کرد، تمامی نُه فیلم این مجموعه، داستانی کلی را نظاره‌گر باشد که تا حد امکان منسجم و پیوسته است.

JJ Abrams

جی جی آبرامز در ادامه صحبت‌های خود گفت که وی و کریس تریو، یکی از نویسندگان فیلم، می‌خواستند راهی پیدا کنند تا بتوانند روایت سه‌پرده‌ای فیلم‌های لوکاس را با احترام به ساخته‌های وی حفظ کنند؛ آبرامز در ادامه صحبت‌های خود چنین گفت:

با وجود آنکه موارد زیادی را برنامه‌ریزی کرده بودیم و درباره‌ موضوعات مختلف بحث داشتیم، اما باید بگویم که خود جرج لوکاس گفته بود زمانی که این مجموعه را خلق کرد، آن را مجموعه‌ای سه‌گانه و با روایتی سه‌پرده‌ای تجسم کرده بود. البته این موضوع بدین معنا نیست که قرار نباشد موارد جدیدی به‌تصویر کشیده شود و فرصت انجام کشف‌های تازه نیز برای ما مهیا بود. و البته این موضوع بدین معنا نخواهد بود که مجبور باشیم در فیلم جدید فقط به موضوعات گذشته و پاسخ به سؤالات به‌جامانده بپردازیم، اما می‌دانستیم که این فیلم پایان سه‌گانه است و باید طرفداران را راضی کند. با اطلاع از این موضوع که این فیلم پایانی است به‌سراغ ساخت فیلم رفتیم و خرابکاری نمی‌کنیم.

پاراگراف بعدی بخش‌هایی از فیلم Star Wars: The Last Jedi را فاش می‌کند

.

.

چندی پیش جی جی آبرامز در سخنانی چنین گفت که اگر وی مسئول ساخت فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) بود، فیلمی متفاوت از آنچه را رایان جانسون ساخته است تماشاچیان می‌دیدند. جی جی آبرامز چند سال پیش به مجموعهٔ «جنگ ستارگان» و با کارگردانی فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) ملحق شد؛ فیلمی که آبرامز عقیده داشت تنها فیلم از شخصیت اسکای واکر خواهد بود که این‌طور نبود. بعد از ساخت این فیلم، لوکاس‌فیلم (Lucasfilm)، نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم Star Wars: The Last Jedi را از جی جی آبرامز گرفت و به رایان جانسون داد و فیلمی که جانسون ساخت، به کل مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. با نمایش فیلم Star Wars: The Force Awakens، جی جی آبرامز سؤالات زیادی را برای تماشاچیان بی‌پاسخ گذاشت و انتظار می‌رفت در فیلم بعدی این مجموعه برخی از این سؤالات پاسخ داده شوند که این‌طور نشد؛ سؤالاتی از این دست که والدین شخصیت رِی چه کسانی هستند؟ گذشته شخصیت اسنوک چه بوده است؟ لوک چه تصمیمی دارد و در آینده چه خواهد کرد و اینکه شوالیه‌های رِن چه کسانی هستند؟ سؤالاتی که طرفداران فکر می‌کردند در سه‌گانه جدید به آنان پاسخ داده خواهد شد، اما فیلمی که رایان جانسون ساخت، راهش را از فیلم جی جی آبرامز جدا کرده بود و جانسون با تصمیماتی چون مرگ ناگهانی اسنوک، تبدیل کردن لوک به فردی منزوی و اینکه ری اصلاً والدینی ندارد، به‌کل تصورات طرفداران در این موارد را خراب کرد. حال آبرامز تصمیم دارد سؤالاتی که خود ایجاد کرد و در ادامه بی‌پاسخ ماندند، برای طرفداران روشن کند.

.

.

پایان اسپویلر

می‌خواهیم اگر شخصی فیلم‌های این مجموعه را تماشا کرد، تمامی نُه فیلم این مجموعه، داستانی کلی را نظاره‌گر باشد که تا حد امکان منسجم و پیوسته است

آخرین فیلم اصلی از مجموعهٔ «جنگ ستارگان» که روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Star Wars: The Last Jedi بود که رایان جانسون، کارگردان آثاری همچون فیلم Brick (آجر)، فیلم The Bloom Brothers (برادران بلوم)، فیلم Looper (لوپر) و فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای)، کارگردانی آن را بر عهده داشت و این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاچیان همراه شد. مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر، کری فیشر در نقش ژنرال/شاهزاده لِیا اورگانا، آدام درایور در نقش کایلو رن، دیزی ریدلی در نقش ری، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، اندی سرکیس در نقش رهبر محفل - اسنوک، لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، دومهنل گیلسون در نقش ژنرال هاکس، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO، گوئندولین کریستی در نقش کاپیتان فازما، کلی مری ترن در نقش رز، تیکولورا درن در نقش معاون آدمیرال امیلین هولدو و بنیسیو دل تورو در نقش DJ در این فیلم ایفای نقش کردند و با بودجهٔ ساخت تقریباً ۳۰۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۳۳۳ میلیارد دلاری در گیشه داشت.

دیزی ریدلی، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، مارک همیل، کری فیشر، آنتونی دنیلز، بیلی دی ویلیامز، دومهنل گلیسون، لوپیتا نیونگو، کلی مری ترن، جوناس سوآتامو، بیلی لورد، کری راسل، نائومی آکی، ریچارد ای گرانت و دامینیک مانهن از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به کارگردانی جی جی آبرامز، برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده