// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

افزایش استفاده از پردازنده های 4 هسته ای و رم 8 گیگابایتی در پی سی

بررسی‌های استیم از افزایش پردازنده‌های ۴ هسته‌ای و رم‌های ۸ گیگابایتی در پی‌سی‌های کاربران حکایت دارد.

آمار و ارقام سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه‌ی استیم در ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) که توسط کمپانی ولو منتشر شده است، نشان می‌دهد که گیمرها از چه سیستم‌هایی و با چه مشخصاتی استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران به استفاده از پردازنده‌های ۴ هسته‌ای روی آورده‌اند و علی‌رغم افزایش نسبی سهم سیستم عامل ویندوز 10، کماکان ویندوز 7 روی بیش از یک سوم از کامپیوترهای کاربران در حال اجرا است.

در بخش کارت گرافیک، تقریبا دو سوم از سهم بازار در اختیار کمپانی انویدیا است و استفاده از DirectX 12 افزایش قابل توجهی داشته است. جای تعجب نیست؛ زیرا انویدیا امکان پشتیبانی از DirectX 12 را حتی برای کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر نیز فعال کرده است. کمپانی ای ام دی در حال حاضر ۲۰ درصد از بازار کارت گرافیک را در اختیار دارد و سهم گرافیک‌های مجتمع کمپانی اینتل، با کمی کاهش به ۱۵.۵۴ درصد رسیده است.

کارت گرافیک GeForce GTX 1060 با ۶.۲۹ درصد کاربر، محبوب‌ترین کارت شناخته می‌شود. Intel HD Graphics 5500 با ۱.۲۲ درصد کاربر در رده‌ی بیستم و ای‌ام‌دی با کارت‌های گرافیک سری Radeon HD 7700 و با ۱.۲۱ درصد کاربر در یک پله پایین‌تر یعنی در رده‌ی بیست و یکم قرار گرفته است. شایان ذکر است که این فاصله با عرضه‌ی محصولات سری Vega از کمپانی ای‌ام‌دی، کمتر خواهد شد.

Steam Survey June 2017

در بخش پردازنده، بسیاری از کاربران در حال مهاجرت به پردازنده‌های ۴ هسته‌ای هستند که این محصولات در حال حاضر بیش از نیمی از بازار را در اختیار دارند. کمپانی ای‌ام‌دی همچنان زیر سایه‌ی سنگین اینتل با ۱۹.۰۱ درصد از سهم بازار در مقابل ۸۰.۹۹ درصد سهم اینتل، قرار گرفته است. این مقدار نسبت به سهم ۲۲ درصدی ای‌ام‌دی در ماه فوریه، افت محسوسی به شمار می‌رود؛ اما انتظار می‌رود این فاصله بار دیگر با عرضه‌ی پردازنده‌های سری Ryzen Pro و Threadripper که در چند وقت اخیر اخبار متعددی از آن منتشر شده است، کاهش یابد.

در حال حاضر ۵۳ درصد از کاربران استیم از ویندوز 10 استفاده می‌کنند که تعداد بسیار زیادی از آنها از نسخه‌ی ۶۴ بیتی این سیستم‌عامل بهره می‌برند. سهم آن در ماه فوریه ۵۰.۸۲ درصد بود که مقداری افزایش داشته است. ویندوز 7 هنوز بیش از یک سوم از سیستم‌عامل‌های کاربران را تشکیل می‌دهد.

نکته‌ی جالب دیگر این است که ۲.۷۷ درصد از کاربران، رم سیستم خود را به ۸ گیگابایت ارتقا داده‌اند که هم‌اکنون ۳۸.۹۰ درصد از کاربران را شامل می‌شود. رم‌های ۱۲ گیگابایت و بالاتر نیز با مقداری افزایش به ۲۳.۰۶ درصد رسیده‌اند. این اعداد، نشان‌دهنده‌ی این است که گیمرها در حال آماده‌سازی و ارتقای پی‌سی‌های خود برای تأمین سیستم مورد نیاز بازی‌های جدید هستند.


منبع KitGURU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده