نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی مجدد Horizon Zero Dawn

بازی Horizon Zero Dawn، توانست مجددا به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و صدرنشین هفته پیش، با سقوط قابل‌ توجهی به جایگاه پنجم رسید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی،‌ این هفته بازی Horizon Zero Dawn، انحصاری پلی‌استیشن 4، مجددا توانست به پرفروش‌ترین بازی انگلستان تبدیل شود. این بازی از مکان چهارم هفته پیش خود توانست به این جایگاه دست پیدا کند. به این ترتیب، صدرنشین هفته گذشته یعنی Wipeout: Omega Collection که آن هم یک بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 بود، با ۴ پله سقوطه به جایگاه پنجم دست یافت.

صدرنشینی هورایزون به این معنی بود که نینتندو موفق نشد برای دومین بار یک بازی برای کنسول نینتندو سوییچ را در صدر جدول ببیند و برای این اتفاق باید احتمالا تا زمان انتشار Super Mario Odyssey صبر کند زیرا بازی جدید این کنسول یعنی Arms که این هفته عرضه شد،‌ کار خود را در جایگاه دوم آغاز کرد. با این حال نمی‌توان عرضه Arms را یک شکست تلقی کرد زیرا این بازی توانست از بین ۱۱ بازی که تا به حال برای سوییچ عرضه شده است، چهارمین عرضه بزرگ را به نام خود ثبت کند. در جایگاه سوم این هفته هم به پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی GTA V می‌رسیم. این بازی این هفته با دو پله صعود مواجه شد و به جایگاه سوم دست پیدا کرد. 

بازی Dirt 4 نیز که هفته گذشته عرضه شده بود، این هفته با یک پله سقوط مواجه شد و از جایگاه سوم، به جایگاه چهارم رضایت داد. علاوه بر Wipeout که چهار پله سقوط را تجربه کرد، بازی Tekken 7 نیز به چنین سرنوشتی دچار شد و از جایگاه دوم به جایگاه ششم رسید. فیفا 17 اما این هفته تغییری در جایگاهش به وقوع نپیوست و موفق شد جایگاه هفتم هفته گذشته خود را حفظ کند. Overwatch، دیگر بازی‌ای بود که این هفته با سقوط مواجه شد و از مکان ششم به مکان هشتم رسید. Injustice 2 نیز نسبت به هفته پیش، یک پله سقوط را تجربه کرد و در جایگاه نهم قرار گرفت. در مکان آخر ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان، بازی جذاب راکت لیگ قرار گرفت. با قرار گرفتن در این جایگاه، Rocket League دوباره توانست وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود و Dishonored 2 را از جدول خارج کند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۴

Horizon Zero Dawn

صدرنشینی مجدد
۲-

Arms

چهارمین شروع قدرتمند در بین بازی‌های نینتندو سوییچ
۳۵

Grand Theft Auto V

-
۴۳

Dirt 4

-
۵۱

Wipeout: Omega Collection

سقوط چهار پله‌ای و از دست دادن مکان اول
۶۲

Tekken 7

-
۷۷

Fifa 17

حفظ جایگاه هفته قبل
۸۶

Overwatch

-
۹۸

Injustice 2

-
۱۰۱۱

Rocket League

ورود مجدد به چارت

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

arms

ARMS

بازی Arms، یک بازی مبارزه‌ای است که توسط نینتندو به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ ساخته و منتشر شده است. نکته متمایز کننده این بازی نسبت به دیگر بازی‌های مبارزه‌ای این است که تا ۴ بازیکن می‌توانند شخصیت‌های خود را انتخاب کنند و با استفاده از مکانیزم جالب بازی،‌ با یکدیگر به مبارزه بپردازند. 

مکانیزم بازی نیز به این صورت است که شخصیت‌های بازی، دارای بازوهایی هستند که می‌توانند از فاصله دوری حریف را مورد ضربه قرار بدهند. Arms از کنترلرهای نینتندو سوییچ که Joy Con نام دارند استفاده می‌کند و بازیکنان با استفاده از قابلیت حرکتی این کنترلرها،‌ شخصیت‌های خود را در بازی کنترل می‌کنند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده