نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Wipeout: Omega Collection در هفته اول انتشار

بازی Wipeout: Omega Collection در هفته منتهی به ۲۰ خرداد با پشت سر گذاشتن Tekken 7، صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلیس شد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت‌ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، در هفته منتهی به ۲۰ خرداد بازی Wipeout: Omega Collection توانست صدر جدول فروش هفتگی انگلیس را به دست بیاورد. این اولین باری است که نسخه‌ای از سری Wipeout موفق به تصاحب چنین جایگاهی می‌شود. صدرنشینی بازی Wipeout: Omega Collection بدین معنی است که Tekken 7، صدرنشین هفته گذشته، با یک پله سقوط در جایگاه دوم قرار گرفته و نتوانسته صدرنشینی خود را برای دومین هفته حفظ کند.

در جایگاه سوم جدول این هفته، یک بازی جدید دیگر دیده می‌شود؛ Dirt 4، ساخته جدید استودیو کدمسترز که از قضا امتیاز‌های خیلی خوبی هم از منتقدین دریافت کرده است. چنین جایگاهی تقریبا شبیه به عملکرد نسخه‌های پیشین سری Dirt است؛ به طوری که اولین نسخه از این سری یعنی Colin McRae Dirt در سال ۲۰۰۷ کار خود را در رتبه چهارم آغاز کرده بود، Colin McRae Dirt 2 در هفته اول انتشار در جایگاه دوم جدول قرار داشت و Dirt 3 نیز کار خود را در رتبه دوم آغاز کرده بود.

رتبه چهارم جدول فروش این هفته، در اختیار بازی Horizon Zero Dawn است که هفته گذشته در جایگاه هشتم قرار داشت و به لطف فروش‌های ویژه‌ای که خرده‌فروشی‌ها برای آن ترتیب داده‌اند، موفق به صعودی چهار رتبه‌ای در جدول شده است. در جایگاه پنجم پای ثابت جدول فروش انگلیس یعنی بازی GTA V دیده می‌شود که نسبت به هفته قبل یک پله سقوط را تجربه کرده است. اما در رتبه بعدی، بازی Overwatch از کمپانی بلیزارد را داریم که هفته گذشته به لطف تخفیف‌ها به جایگاه دوم رسیده بود؛ ولی این هفته سقوطی چهار پله‌ای را تجربه کرده و در رتبه ششم قرار گرفته است. فیفا 17، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبال الکترونیک آرتز و Injustice 2، به ترتیب با دو و پنج پله سقوط، در جایگاه‌های هفتم و هشتم جدول فروش این هفته قرار گرفته‌اند و رتبه نهم هم در اختیار یک تازه‌وارد دیگر با نام The Elder Scrolls Online: Morrowind است که در اصل یک بسته الحاقی برای بازی MMO عظیم بتسدا و زنیمکس آنلاین به حساب می‌آید.

جایگاه آخر و دهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Dishonored 2 است که یک پله صعود داشته و دوباره وارد جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. از بازی‌هایی که هفته گذشته در بین ۱۰ بازی پرفروش حضور داشتند و این هفته نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود، می‌توان به Rocket League ،Mario Kart 8 Deluxe ،Prey و Ghost Recon: Wildlands اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Wipeout: Omega Collection

صدرنشینی در هفته اول و اولین بازی سری که در صدر قرار می‌گیرد
۲۱

Tekken 7

سقوط به جایگاه دوم پس از یک هفته صدرنشینی
۳-

Dirt 4

قرار گرفتن در رتبه سوم در هفته اول انتشار
۴۸

Horizon Zero Dawn

صعود چهار پله‌ای به لطف فروش‌های ویژه خرده فروشی‌ها
۵۴

Grand Theft Auto V

-
۶۲

Overwatch

-
۷۵

Fifa 17

-
۸۳

Injustice 2

-
۹-

The Elder Scrolls Online: Morrowind

کسب رتبه نهم در هفته اول انتشار
۱۰۱۱

Dishonored 2

ورود مجدد به چارت

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

بازی WipEout: Omega Collection

Wipeout: Omega Collection

Wipeout: Omega Collection یک مجموعه از سری بازی‌های سریع و هیجان‌انگیز Wipeout مخصوص پلی‌استیشن 4 است که اولین بار در جریان رویداد PSX 2016 معرفی شد و شامل بازی‌های Wipeout HD ،Wipeout Fury و Wipeout 2028 می‌شود که در آن شاهد تمامی سفینه‌ها و مسیر‌های این سه بازی هستیم. بازی برای اینکه حس و حالی امروزی داشته باشد، با بهبود جلوه‌های بصری مختلفی روبه‌رو شده است و روی پلی‌استیشن 4 معمولی با رزولوشن 1080p و روی مدل پرو با رزولوشن 4K اجرا می‌شود. این بازی هم‌اکنون با قیمت ۴۰ دلار در دسترس است و در هفته اول انتشارش در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است.

بازی The Elder Scrolls Online Morrowind

The Elder Scrolls Online: Morrowind

Morrowind نام سومین نسخه از سری الدر اسکرولز بود که یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه نیز به حساب می‌آید. علاقه زیاد طرفداران این مجموعه به این بازی، باعث شد تا کمپانی‌های بتسدا و زنیمکس چندی پیش تصمیم بگیرند که منطقه Morrowind را به بازی The Elder Scrolls Online، اثر MMO آنلاین خود، در قالب یک بسته الحاقی اضافه کنند و حال این DLC منتشر شده است. اضافه شدن خط داستانی و مناطق جدید و همچنین یک کلاس کاملا جدید به اسم واردن، از ویژگی‌های این بسته الحاقی هستند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده