درود به شما دوستِ عزیز
دیکاپریو برای این فیلم از تمامِ وجودش مایه گذاشته و امیدوارم امسال بالاخره جایزهی اسکار بهش تعلق بگیره؛ گرچه خیلیها (از جمله خودم) به جوایزِ اسکار اعتقادی ندارند، اما خب پربینندهترین و به مراتب معتبرترین جایزهی سینماییِ سال تابهاینجا به حساب میاد. جلوههای ویژهی فیلم هم مخصوصا در صحنهی مبارزه با خرس فوقالعاده شگفتانگیز از آب درومده و جدا از شکل و شمایلِ ظاهری و پویا بودنِ موها و حتا آبدهنِ خرس، حرکاتش هم بینظیره
سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ عزیزم
درود به شما دوستِ عزیز
خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته دوستِ مهربانم؛ در تماشای این فیلم ذرهای تردید نکنید که سراسر لذت خواهد بود
سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ عزیزم
درود به شما دوستِ عزیز
خواهش میکنم شما لطف دارید؛ و خوشحالم که این مطلب موردِ توجهتون قرار گرفته.
بله تام هادی واقعا بازیگرِ توانا و بااستعدادی هست و سعی میکنه تمامِ شخصیتی که بر عهدهاش قرار داده شده رو تمام و کمال پرداخت کنه؛ مخصوصا همین شخصیتِ جرالد که از پسِ نگاههای خیره و عقدهی بچگی و لهجهی بومیِ قدیمیاش به خوبی براومده
سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ مهربانم
کنار زدنِ پرده از روی آنهمه سیاهیِ عواملِ قانون (پلیس)، مَرد میخواهد. اما زنی آمد و آن پردهی لعنتی را کنار زد و رفت تا بوی گندش ذهنِ بیننده را خفه کند!
کاربران Dlor40052 و laser1 عزیز:
احتمالا شما اطلاعاتِ درستی از ساختارِ یک اثرِ سینمایی ندارید و اجزایِ بنیادین و اساسیِ اون رو به درستی (یا مطلقا) نمیشناسید که متوجهِ دلایلِ گفته شده در متن نشدید. پیشنهاد میکنم پیش از اظهارِ فضل و دست به کامنت شدن، و بعد از خوندنِ نظراتِ مردم در آیامدیبی و حتا روزنامهی کیهان، اندکی هم در زمینهی سینما، درام، فیلمنامه و ساختارِ تحلیلِ یک اثرِ سینمایی مطالعه داشته باشید تا پس از باز شدنِ پستهی آجیل، اینگونه با محتوایی تهی ما رو متعجب نکنید!
سپاس
درود به شما دوستِ عزیز
فرمودید پاراگرافِ آخر ربطی به نقدِ سینمایی نداشته؟ منظورتون شخصیتپردازی و درونمایه و کلیشه و اینها هست بله؟ به نظرِ شما اینها ساختارِ اساسی در ساختِ یک فیلمِ سینمایی نیستند دوست عزیزم؟
درود به شما دوستِ عزیز
در مبحثِ فیلمسازی ریتم و تمپو مکملِ همدیگه قرار میگیرند؛ تمپو، شور و حرکتِ درونیِ آدم هست که باعثِ تندتر شدنِ ضربانِ قلب میشه؛ ریتم اما جنبهی بیرونی داره؛ کاری که امپرسیونیتها با تدوینِ سریع و حرکاتِ تند و تیز، درش صاحبِ امتیاز به حساب میان. حالا نکتهی مهمی که مطرح میشه دربارهی ریتم، این هست که باید از دلِ تمپو بیرون بزنه تا مخاطب رو بر موجِ حرکاتِ سریعاش سوار کنه. یکی از کارگردانهایی که معمولا ریتمِ فیلمهاش تند هستند، دنی بویل هست. در مقامِ مقایسه فیلمِ «127 ساع
درود به شما دوستِ عزیز
بله کاملا موافقم با شما؛ شاید اگه حضورِ ناسا کمرنگتر و تنهایی و کشمکشِ مارک با محیط، پررنگتر میشد، شاهدِ این مشکل نبودیم
سپاسگزارم از شما
درود به شما دوستِ عزیز
نه دوستِ مهربان، پلاتِ فیلم رو نخوندم. اگر با دیدگاهِ ارسطویی و کلاسیک به مفهومِ «درام» نگاه کنیم، این واژه معنایی بس گستردهتر از احساساتِ لطیف و عاشقانه خواهد داشت. ببینید شخصیتِ مارک وقتی در مریخ به تنهایی گرفتار میشه، به نظرِ شما نباید در موقعیتی بحرانی و دراماتیک قرار بگیره؟ واژهی «درام» در مفهوم به معنای کشمکش و ستیزی هست که شخصیتِ محوری برای گرهافکنی و رفعِ بحرانِ پیشِرو با اون دست و پنجه نرم میکنه. حالا این ستیز میتونه انواعِ مختلفی داشته باشه؛ فرد با فرد؛ فر
درود به شما دوستِ عزیز دیکاپریو برای این فیلم از تمامِ وجودش مایه گذاشته و امیدوارم امسال بالاخره جایزهی اسکار بهش تعلق بگیره؛ گرچه خیلیها (از جمله خودم) به جوایزِ اسکار اعتقادی ندارند، اما خب پربینندهترین و به مراتب معتبرترین جایزهی سینماییِ سال تابهاینجا به حساب میاد. جلوههای ویژهی فیلم هم مخصوصا در صحنهی مبارزه با خرس فوقالعاده شگفتانگیز از آب درومده و جدا از شکل و شمایلِ ظاهری و پویا بودنِ موها و حتا آبدهنِ خرس، حرکاتش هم بینظیره سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ عزیزم
گیشه: معرفی فیلم The Revenant
درود به شما دوستِ عزیز خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته دوستِ مهربانم؛ در تماشای این فیلم ذرهای تردید نکنید که سراسر لذت خواهد بود سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ عزیزم
گیشه: معرفی فیلم The Revenant
درود به شما دوستِ عزیز خواهش میکنم شما لطف دارید؛ و خوشحالم که این مطلب موردِ توجهتون قرار گرفته. بله تام هادی واقعا بازیگرِ توانا و بااستعدادی هست و سعی میکنه تمامِ شخصیتی که بر عهدهاش قرار داده شده رو تمام و کمال پرداخت کنه؛ مخصوصا همین شخصیتِ جرالد که از پسِ نگاههای خیره و عقدهی بچگی و لهجهی بومیِ قدیمیاش به خوبی براومده سپاسگزارم از دیدگاهتون دوستِ مهربانم
گیشه: معرفی فیلم The Revenant
کنار زدنِ پرده از روی آنهمه سیاهیِ عواملِ قانون (پلیس)، مَرد میخواهد. اما زنی آمد و آن پردهی لعنتی را کنار زد و رفت تا بوی گندش ذهنِ بیننده را خفه کند!
گیشه: معرفی فیلم Sicario
کاربران Dlor40052 و laser1 عزیز: احتمالا شما اطلاعاتِ درستی از ساختارِ یک اثرِ سینمایی ندارید و اجزایِ بنیادین و اساسیِ اون رو به درستی (یا مطلقا) نمیشناسید که متوجهِ دلایلِ گفته شده در متن نشدید. پیشنهاد میکنم پیش از اظهارِ فضل و دست به کامنت شدن، و بعد از خوندنِ نظراتِ مردم در آیامدیبی و حتا روزنامهی کیهان، اندکی هم در زمینهی سینما، درام، فیلمنامه و ساختارِ تحلیلِ یک اثرِ سینمایی مطالعه داشته باشید تا پس از باز شدنِ پستهی آجیل، اینگونه با محتوایی تهی ما رو متعجب نکنید! سپاس
گیشه: معرفی فیلم The Martian
درود به شما دوستِ عزیز فرمودید پاراگرافِ آخر ربطی به نقدِ سینمایی نداشته؟ منظورتون شخصیتپردازی و درونمایه و کلیشه و اینها هست بله؟ به نظرِ شما اینها ساختارِ اساسی در ساختِ یک فیلمِ سینمایی نیستند دوست عزیزم؟
گیشه: معرفی فیلم The Martian
درود به شما دوستِ عزیز بله موافقم با شما؛ ایدهی خوبی که زیرِ سایهی ناسا تلف شده سپاسگزارم
گیشه: معرفی فیلم The Martian
درود به شما دوستِ عزیز در مبحثِ فیلمسازی ریتم و تمپو مکملِ همدیگه قرار میگیرند؛ تمپو، شور و حرکتِ درونیِ آدم هست که باعثِ تندتر شدنِ ضربانِ قلب میشه؛ ریتم اما جنبهی بیرونی داره؛ کاری که امپرسیونیتها با تدوینِ سریع و حرکاتِ تند و تیز، درش صاحبِ امتیاز به حساب میان. حالا نکتهی مهمی که مطرح میشه دربارهی ریتم، این هست که باید از دلِ تمپو بیرون بزنه تا مخاطب رو بر موجِ حرکاتِ سریعاش سوار کنه. یکی از کارگردانهایی که معمولا ریتمِ فیلمهاش تند هستند، دنی بویل هست. در مقامِ مقایسه فیلمِ «127 ساع
گیشه: معرفی فیلم The Martian
درود به شما دوستِ عزیز بله کاملا موافقم با شما؛ شاید اگه حضورِ ناسا کمرنگتر و تنهایی و کشمکشِ مارک با محیط، پررنگتر میشد، شاهدِ این مشکل نبودیم سپاسگزارم از شما
گیشه: معرفی فیلم The Martian
درود به شما دوستِ عزیز نه دوستِ مهربان، پلاتِ فیلم رو نخوندم. اگر با دیدگاهِ ارسطویی و کلاسیک به مفهومِ «درام» نگاه کنیم، این واژه معنایی بس گستردهتر از احساساتِ لطیف و عاشقانه خواهد داشت. ببینید شخصیتِ مارک وقتی در مریخ به تنهایی گرفتار میشه، به نظرِ شما نباید در موقعیتی بحرانی و دراماتیک قرار بگیره؟ واژهی «درام» در مفهوم به معنای کشمکش و ستیزی هست که شخصیتِ محوری برای گرهافکنی و رفعِ بحرانِ پیشِرو با اون دست و پنجه نرم میکنه. حالا این ستیز میتونه انواعِ مختلفی داشته باشه؛ فرد با فرد؛ فر
گیشه: معرفی فیلم The Martian