نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷

بازی سه‌ بعدی جدید Donkey Kong زمانی قرار بود ساخته شود

چند سال پیش قرار بود یکی از استودیوهای شرکت اکتیویژن نسخه جدیدی از مجموعه بازی‌های Donkey Kong را برای نینتندو سوییچ تولید کند.

حدود یک دهه از انتشار بازی Donkey Kong Country: Tropical Freeze می‌گذرد و از آنجایی که تیم سازنده آن، Retro Studios هم‌اکنون درگیر توسعه بازی Metroid Prime 4 است، به‌نظر نمی‌رسد که قرار باشد در آینده نزدیک شاهد ساخته شدن دنباله‌ای برای این اثر پلتفرمر دوبعدی باشیم. بااین‌حال جالب است بدانید که زمانی قرار بود پس از این بازی، آن هم بدون همکاری هیچ یک از تیم‌های داخلی نینتندو یک بازی سه‌بعدی برای مجموعه دانکی کانگ ساخته شود.

کانال یوتیوب DidYouKnowGaming در ویدیویی که به‌تازگی منتشر کرده است، ادعا می‌کند که استودیو Vicarious Visions متعلق به شرکت اکتیویژن که تجربه زیادی در ساخت بازی‌های پلتفرمر سه‌بعدی مانند Crash Bandicoot N.Sane Trilogy و مجموعه بازی‌های Skylanders دارد، زمانی در حال کار روی یک بازی سه‌بعدی جدید از سری Donkey Kong برای کنسول نینتندو سوییچ بود.

براساس گزارش‌ها، این بازی روی حرکات و مکانیک‌های جابه‌جایی تمرکز زیادی داشت، به‌خصوص با تاکید روی سیستم سر خوردن روی ریل که البته در این بازی، به‌جای ریل‌های واقعی، دانکی کانگ از درختان جنگل برای این کار استفاده می‌کرد. طبق ادعای این ویدیو، این پروژه که با نام رمزی Freedom شناخته می‌شد، هرگز از مراحل اولیه توسعه فراتر نرفت و پس از حدود ۶ ماه از آغاز توسعه، در سال ۲۰۱۶ لغو شد.

در این ویدیو گفته می‌شود استودیو Vicarious Visions به‌جای ادامه دادن ساخت این پروژه، برای پشتیبانی به جمع تیم‌های توسعه‌دهنده مجموعه Call of Duty اضافه شد. همچنین در همین ویدیو ادعا شده است که اکتیویژن به این استودیو اجازه ساخت بازی Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 را نیز نداد، زیرا می‌خواست تمرکز کامل تیم Vicarious Visions روی کالاف دیوتی باشد.

در سال ۲۰۲۱، استودیو Vicarious Visions با بلیزارد ادغام شد و بعدا در همان سال به Blizzard Albany تغییر نام داد. این استودیو از آن زمان روی بازی‌های Diablo 2: Resurrected و Diablo 4 کار کرده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده