عضو تحریریه
محسن ظهرابی
فارس، شيراز
درباره من:
ارتباط با من/ اینستاگرام: mohsenzohrabi71/ ایمیل: mohsenzohrabi1371@gmail.com
ارتباط با من/ اینستاگرام: mohsenzohrabi71/ ایمیل: mohsenzohrabi1371@gmail.com
عضویت: پنجشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
@sadeghpro
من با خوب است و بد است به اون معنی که در خیلی از مطالب نقد فیلم میبینیم موافق نیستم. به نظرم راه به جایی نمیبره. باید اگر از قوت فیلمی هم تعریف میشه از دل تحلیل اجزای فیلم به اون برجستگی رسید. من میتونم بگم تصویربرداری فیلم شگفتانگیز است و شور و هیجان به پا میکند اما این گزاره فقط نظر منه بدون شناخت از عناصر تاثیرگذار در فیلمبرداری و عدم شناخت سینما تبدیل میشه به یک نظر بدون پشتوانه. وقتی سراغ تحلیل میریم میتونم یاد بگیریم چطور به درون فیلمها نفوذ کنیم و بهمون قدرت مقایسه با دیگر آثار رو هم میده. وقتی از خوبها و بدها حرف میزنیم فقط داریم نظرمون رو میگیم و این باعث میشه از جایگاه نقد و تحلیل فیلم فاصله بگیریم. فکر میکنم یه مقدار مسئله نیاز به باز شدن داره اما من در مطالبی که برای زومجی مینویسم به این شکل از نوشتن توجه میکنم که طبیعتاً کار سختتری هم هست.
نقد سریال Narcos - قسمت هفت تا ده فصل دوم
@Jesse Pinkman
فضاش تا حدی متفاوته. جذابیت هاش خودش رو داره به نظرم. بلاخره قدرت نارکوس کلمبیا در شخصیت پابلو اسکوباره اما به لحاظ داستان پردازی نویسنده های سریال نشون دادند کار خودشون رو بلدند. فکر می کنم پشیمون نشین از دیدن مکزیکو.
نقد سریال Narcos - قسمت هفت تا ده فصل دوم
@luccck
از مجموعه داستانهای کوتاهش به ترتیب زمان بخونید بهتره. دو تا ترجمه خوب داره یکی سروژ استپانیان که کاملتره و یکی هم احمد گلشیری که داستانهای منتخبش هست.
.
اگه بخوام چنتا داستان شاخصش رو معرفی کنم این گزینههای خوبیه برای شروع:
شوخی
اندوه
بانو و سگ ملوساش
دانشجو
بهترین کتاب های پیشنهادی که میتوانید بخوانید
@هیتمن
ممنون از اشاره به اشتباه تایپی :)
بله درست میگی درباره نابخشوده. بلاخره وسترن ژانر گستردهایه و در طول سالها تغییرات زیادی داشته. اتفاقاً بازی قریبیان به نوعی یادآور کلینت استوود هم هست. به خصوص نگاهش و چوبی که در دهنش میگذاره.
درباره پایان باز هم خوشحالم که مطلب برات آموزنده بوده در فیلمهای فرهادی میشه انتظار پایان باز داشت چون آدمهای فیلم آدمهای ندونمکاری هستند و عدم قطعیت در همه لحظات فیلمش موج میزنه.
نقد فیلم خروج
@DAVID19CAGE
خب اجازه بدین پیش از هر چیز کلمات غلط رو از ادبیاتمون حذف کنیم. درام و جنایی سبک نیستند. ژانر سریال به حساب میان. اینکه فرق سبک با ژانر چیه در این کامنت نمیگنجه. پس وقتی درباره بیسوادی حرف میزنیم باید بدونیم خودمون تو چه موضعی ایستادیم. از اون گذشته من جایی نگفتم سبک نارکوس رئالیسم جادویی است. در متن توضیح داده شده که رئالیسم جادویی چیه و چطور میتونه به مفهوم سریال ارتباط برقرار کنه. سریال با تعریف رئالیسم جادویی شروع میشه. در قسمت پایانی فصل دوم اسم مارکز و رمانش صد سال و تنهایی میاد و درباره غیب شدن ناگهانی جادو در رمانهاش صحبت به میان میاد. شروع فصل دوم اتفاقی میافته که به سختی در منطقی واقعگرایی میگنجه و خیلی چیزهای دیگه. میشه موارد بیشتری به لیست بالا اشاره کرد تا بدونیم که چقدر سریال ارجاع داره میده به سبکی از نویسندگی که در آمریکای جنوبی رواج داشته. در ضمن رئالیسم جادویی با صد سال تنهایی خلق نشد و پیش از اون تو آثار نویسندههای آمریکایی جنوبی میشه نمونههاش رو پیدا کرد. مارکز اون رو به اوج خودش رسوند. این تعریفی هم که از رئالیسم جادویی کردین تقریبا میشه گفت هیچ ربطی به این سبک نداره پیشنهادم اینه به جای عجله کردن و اظهار نظرهای سریع کمی بیشتر مطالعه کنید.
نقد سریال Narcos - قسمت یک تا سه فصل اول
@هیتمن
لطف داری عزیز :)
عمری باقی باشه در خدمتتون هستیم.
نقد فیلم جودی Judy
ممنون از مطلبتون.
به نظرم جای Edwood تیم برتون، قاتلین پیرزن برادران کوئن و پول را بردار و فرار کن وودی آلن خالی هست. البته اینها فیلمهایی هست که من خیلی دوستشون داشتم.
بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما
لطف داری ممنونم :)
منم موافقم تصویربرداری فیلم خیلی ویژه هست.
نقد فیلم شعله ور
کم و بیش با نکاتی که مطرح کردی موافقم اما از زوایای مختلفی فیلم برام عزیزه که سعی کردم تو نقد توضیح بدم.
نقد فیلم شعله ور
@Mr AFTUS
ممنون که مطلبم رو با حوصله خوندین فک میکنم تو ده خط اول چیزی از ماجرای فیلم لو ندادم البته.
اگه این اتفاق افتاده عذر میخوام.
نقد فیلم لاتاری