@Mohammad1111111 فیلم خوبی نیست! شاید بشه گفت بهترین نکته فیلم طراحی صحنه عالی توی بعضی بخشها هست و یه سری المانهای صوتی و تصویری، ولی از بقیه جهات کیفیت خیلی بالایی نداره. از اون طرف مستند Jodorowsky's Dune که چند سال پیش اومد، واقعاً چیز جالبیه. مستندیه که ماجراهای تولید Dune توسط الخاندرو خودوروفسکی رو روایت میکنه و اتفاقاتی که برای اون پروژه پیش میاد و... هم اطلاعات خیلی جالبی از اون قضایا میده و هم شخصیت خودوروفسکی و حرکاتش اندازه یه فیلم سینمایی جذابیت داره!
@محمد عمران سلام ممنون از نظرتون. این مقاله بیشتر یه حالت کلی داشت و ایشالا اگه فرصتش بشه، شاید مقالات مختلفی داشته باشیم که توی هرکدوم جداگانه سراغ معماری هر بازی بریم و کاملتر بهشون برسیم. در مورد Half-Life هم به هر حال هر شهری که برای یه بازی طراحی میشه، باید متناسب با داستان و اتمسفرش باشه. دنیای Half-Life و سری Arkham با همدیگه خیلی تفاوت دارن و شهرهاشون هم متفاوته. توی Arkham با شهری طرف هستیم که با اینکه کلی شخصیت خبیث داره، ولی ملت هم مشغول کار و زندگیشون هستن و بعدش اتفاقاتی میافته و داستان بازی شروع میشه که حتی توی همون حالت هم مجرمهای سادهای که کف خیابون هستن، با همدیگه صحبت میکنن و یه جورایی زندگی میبخشن به شهر. ولی City 17 ماجراش متفاوته. سالها از اومدن یه نژاد بیگانه روی زمین میگذره و یه جورایی برای خودشون دیکتاتوری راه انداختن و کلاً زندگی مردم تعطیل شده و اونجا تبدیل شده به یه زندان. برای همین اون حس مردهای که میگین، یه جورایی واجبه برای City 17. البته بعضی جاها هم حالت پویاتری داره و میشه بعضی از نیروهای انسانی رو دید که دارن برای بقا تلاش میکنن، ولی باز به نظرم نباید اتمسفر و حال و هوای این دو شهر رو مقایسه کرد و City 17 هم به عقیده من خیلی خوب به هدفی که Valve داشته رسیده.
پست
شنبه, ۱۲ بهمن ۹۸, ۱۱:۳۱نظر
@Mohammad1111111
فیلم خوبی نیست! شاید بشه گفت بهترین نکته فیلم طراحی صحنه عالی توی بعضی بخشها هست و یه سری المانهای صوتی و تصویری، ولی از بقیه جهات کیفیت خیلی بالایی نداره.
از اون طرف مستند Jodorowsky's Dune که چند سال پیش اومد، واقعاً چیز جالبیه. مستندیه که ماجراهای تولید Dune توسط الخاندرو خودوروفسکی رو روایت میکنه و اتفاقاتی که برای اون پروژه پیش میاد و... هم اطلاعات خیلی جالبی از اون قضایا میده و هم شخصیت خودوروفسکی و حرکاتش اندازه یه فیلم سینمایی جذابیت داره!
نظر
@محمد عمران
سلام
ممنون از نظرتون. این مقاله بیشتر یه حالت کلی داشت و ایشالا اگه فرصتش بشه، شاید مقالات مختلفی داشته باشیم که توی هرکدوم جداگانه سراغ معماری هر بازی بریم و کاملتر بهشون برسیم.
در مورد Half-Life هم به هر حال هر شهری که برای یه بازی طراحی میشه، باید متناسب با داستان و اتمسفرش باشه. دنیای Half-Life و سری Arkham با همدیگه خیلی تفاوت دارن و شهرهاشون هم متفاوته.
توی Arkham با شهری طرف هستیم که با اینکه کلی شخصیت خبیث داره، ولی ملت هم مشغول کار و زندگیشون هستن و بعدش اتفاقاتی میافته و داستان بازی شروع میشه که حتی توی همون حالت هم مجرمهای سادهای که کف خیابون هستن، با همدیگه صحبت میکنن و یه جورایی زندگی میبخشن به شهر.
ولی City 17 ماجراش متفاوته. سالها از اومدن یه نژاد بیگانه روی زمین میگذره و یه جورایی برای خودشون دیکتاتوری راه انداختن و کلاً زندگی مردم تعطیل شده و اونجا تبدیل شده به یه زندان. برای همین اون حس مردهای که میگین، یه جورایی واجبه برای City 17. البته بعضی جاها هم حالت پویاتری داره و میشه بعضی از نیروهای انسانی رو دید که دارن برای بقا تلاش میکنن، ولی باز به نظرم نباید اتمسفر و حال و هوای این دو شهر رو مقایسه کرد و City 17 هم به عقیده من خیلی خوب به هدفی که Valve داشته رسیده.
نظر
@ἐποχή εποχές
سلام
حق با شماست. شاید میشد تیتر مناسبتری براش انتخاب کنم.
پست
پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۹۸, ۱۱:۰۲پست
چهار شنبه, ۹ بهمن ۹۸, ۲۲:۳۱پست
چهار شنبه, ۹ بهمن ۹۸, ۱۰:۵۹پست
سه شنبه, ۸ بهمن ۹۸, ۱۸:۰۱پست
دوشنبه, ۷ بهمن ۹۸, ۲۲:۴۵پست
دوشنبه, ۷ بهمن ۹۸, ۱۱:۱۵