نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

The Last of Us Part II با گرافیک PS1 در Dreams بازسازی شد

یکی از کاربران Dreams بخش‌هایی از جدیدترین اثر ناتی داگ را پیش از عرضه‌ی آن با گرافیک اولین کنسول سونی طراحی کرده است.

هرچند بازی دریمز (Dreams) هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده و در حال حاضر نسخه‌ی دسترسی اولیه (Early Access) آن موجود است، ولی کاربران این محصول مدیا مولکول (Media Molecule) تا امروز آثار جالب و متنوعی را با کمک آن طراحی کرده‌اند که یکی از آخرین موارد به بازسازی بخش‌هایی از The Last of Us Part II مربوط می‌شود.

این بازسازی به‌سراغ مرحله‌ای فرضی از جدیدترین محصول ناتی داگ می‌رود و کنترل الی را به دست بازیکن می‌سپارد تا در فضای ترسناک این مرحله به گشت‌وگذار بپردازد. گرافیک بازی به‌شکل جالبی یادآور آثار نسل پنجم کنسول‌های بازی از جمله پلی‌استیشن 1 است و سازنده‌ی آن به زیبایی توانسته حال و هوای بازی‌های آن دوران را شبیه‌سازی کند. حتی لوگوهای ابتدایی بازی هم مخاطب را به سال‌ها قبل برمی‌گردانند و برای لوگوی خود ناتی داگ هم از نمونه‌ی قدیمی آن استفاده شده است.

دانلود ویدیو از آپارات

این دموی جذاب، اولین مورد از چنین بازسازی‌هایی نیست؛ بازسازی‌هایی که به‌جای عبارت Remake، تحت عنوان Demake شناخته می‌شوند و سازندگان آن‌ها مسیری برعکس بازسازی‌های رایج را دنبال می‌کنند و به‌سراغ تغییر ظاهر و اتمسفر بازی‌های جدید و ارائه‌ی آن‌ها در قالبی قدیمی می‌روند. برلی ریگل که نسخه‌ی پلی‌استیشن 1 بازی The Last of Us Part II را طراحی کرده است، پیش از این هم روی نسخه‌ای با همین حال و هوا از بازی Cyberpunk 2077 اثر سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) کار کرده و با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه شده بود.

نسخه‌ی کامل بازی دریمز در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود و بازی The Last of Us 2 هم چند ماه پس از آن در تاریخ ۲۹ می (۹ خرداد ۱۳۹۹) به‌دست علاقه‌مندان خواهد رسید و می‌توانیم ادامه‌ی ماجراهای الی و جول را در یکی از آخرین آثار بزرگ پلی‌استیشن 4 دنبال کنیم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده