نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

Toy Story 3 توسط دو برادر در قالب یک لایو اکشن بازسازی شد

Toy Story 3 IRL دقیقاً همان داستان و ماجراهای نسخه‌ی اصلی را این‌بار به‌شکل استاپ موشن روایت می‌کند.

حدود یک دهه از اکران انیمیشن داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3) می‌گذرد؛ یکی از زیباترین آثار پیکسار (Pixar) که ماجراهای جدیدی را در ارتباط با اسباب بازی‌های دوست‌داشتنی این مجموعه روایت می‌کرد. درحالی‌که پیکسار بعد از آن به‌سراغ تهیه‌ی انیمیشن‌های دیگری رفت و داستان اسباب بازی 4 را هم تولید کرد، دو برادر در طول این چند سال سرگرم ساخت نسخه‌ای متفاوت از داستان اسباب بازی 3 بودند، نسخه‌ای که داستان این انیمیشن را به‌شکلی متفاوت و در قالب یک لایو اکشن با ویژگی‌های استاپ موشن روایت می‌کند.

مورگان و میسون مک‌گرو که این روزها وارد دوران بیست‌سالگی خود شده‌اند، از تابستان ۲۰۱۱ کار روی این پروژه‌ی جالب را آغاز کردند. آن‌ها از آن زمان تا امروز سرگرم تولید اثری بودند که Toy Story 3 IRL نام دارد (IRL مخفف عبارت In Real Life به‌معنای «در زندگی واقعی»). برادران مک‌گرو تصمیم گرفته بودند تمام بخش‌های سومین قسمت از داستان اسباب بازی را این‌بار به‌طور استاپ موشن روایت کنند و برای این کار نیاز به اسباب‌بازی شخصیت‌های مختلف آن از وودی و باز لایتیر تا سایر کاراکترها داشتند. آن‌ها از چند سال قبل بعضی از این اسباب‌بازی‌ها را برای سرگرمی خریده بودند و بعضی دیگر را از جاهایی مثل مدارس، مهدکودک‌ها و زمین‌های بازی قرض گرفتند. برای ایفای نقش شخصیت‌های انسانی هم یکی از دو برادر در نقش اندی و دیگری در نقش سید بازی کردند و اجرای نقش بقیه‌ی شخصیت‌ها را هم دوستان، اعضای خانواده و معلمان آن‌ها برعهده گرفتند.

دانلود ویدیو از آپارات

صدای شخصیت‌های عروسکی از صدای انیمیشن اصلی برداشته شد و برای شخصیت‌های انسانی هم خود بازیگران صحبت کردند. همچنین برای هرچه بهتر پیش‌رفتن کارهای استاپ‌موشن و شباهت پیدا کردن حرکات عروسک‌ها به انیمیشن، نیاز به اعمال تغییراتی در بخش‌های مختلف آن‌ها از جمله دست و پای این عروسک‌ها بود که خود این کار هم وقت زیادی از دو برادر گرفت.

در نهایت بعد از سال‌ها کار روی این پروژه‌ی منحصربه‌فرد، مدتی قبل پس از گذشت هشت سال نسخه‌ی نهایی آن آماده شد و بعد از آن هم مدتی طول کشید تا کارهای قانونی آن طی شود و سرانجام در یوتیوب قرار گرفت که می‌توانید آن را از طریق این لینک مشاهده کنید. خوشبختانه شرکت والت دیزنی (Walt Disney) هم مشکلی با این قضیه ندارد و بعد از گفتگوهایی که بین برادران مک‌گرو و این شرکت صورت گرفته است، آن‌ها رضایت خود را از انجام این کار اعلام کرده‌اند و مشکلات مربوط به کپی‌رایت برای این اثر زیبا و بلندپروازانه ایجاد نخواهد شد؛ اثری که تمام بخش‌های آن با کمک دوربین گوشی‌های آیفون فیلمبرداری شده است.


منبع Gizmodo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده