نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

شوهی یوشیدا بازی Dreams را پروژه‌ای ۱۰ ساله می‌داند

شوهی یوشیدا از مدیران ارشد پلی استیشن، به Dreams به چشم پروژه‌ای با طول عمر بسیار زیاد نگاه می‌کند.

بعد از سال‌ها انتظار، بالاخره در حال نزدیک شدن به زمان عرضه‌ی یکی از اولین بازی‌های معرفی شده برای پلی استیشن 4 هستیم و بازی دریمز (Dreams) قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) منتشر شود. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد مسئولان سونی به این اثر نه به‌عنوان یک محصول ساده، بلکه پروژه‌ای طولانی‌مدت نگاه می‌کنند و برنامه‌های زیادی برای آینده‌ی آن دارند.

استودیو مدیا مولکول (Media Molecule) سازنده‌ی بازی دریمز روز گذشته مراسمی را تحت عنوان The Impy Awards برگزار کرد که جشنی خودمانی برای تشکر از ساخته‌های زیبای کاربران بازی بود و در آن شاهد انتخاب بهترین آثار ساخته‌شده توسط مردم بودیم (برای تماشای مراسم به این لینک سر بزنید). در کنار اکثر افراد حاضر در مراسم که اعضای خود مدیا مولکول بودند، مهمانانی هم در آن حضور داشتند از جمله بن هانسون از MinnMax، گرگ میلر از Kinda Funny Games و البته شوهی یوشیدا، یکی از محبوب‌ترین مدیران ارشد پلی استیشن که این روزها در سِمت مدیر تیم‌های ساخت بازی‌های مستقل پلی استیشن ایفای نقش می‌کند. همه‌ی این افراد از علاقه‌ی خود به دریمز و پتانسیل بالای این اثر صحبت کردند و مهم‌ترین صحبت‌ها هم متعلق به یوشیدا بود که در مورد دریمز چنین گفت:

شما امروز این ساخته‌های فوق‌العاده را در دریمز تماشا کردید، ولی این تازه ابتدای راه است. دریمز پروژه‌ای ۱۰ ساله محسوب می‌شود و منظور من از این ۱۰ سال هم مدت زمان ساخت بازی نیست، بلکه این پروژه ۱۰ سال از زمان انتشار خود عمر خواهد کرد.

واقعاً نمی‌توانم برای مشاهده نحوه توسعه دریمز در سال‌های پیش رو صبر کنم و ببینم این پلتفرم در آینده چه امکاناتی به علاقمندان بازی‌سازی خواهد داد تا همه از آن لذت ببرند.

البته یوشیدا پیش از این هم چنین صحبت‌هایی را در مورد بازی دریمز کرده بود و در مجموع به‌نظر می‌رسد باید منتظر طول عمری بالا برای این پروژه‌ی بلندپروازانه‌ی مدیا مولکول باشیم و با توجه به صحبت‌های اخیر یوشیدا، احتمال عرضه‌ی نسخه‌ای از بازی برای پلی استیشن 5 هم بیشتر از قبل می‌شود. همچنین نباید از احتمال انتشار بازی برای کامپیوتر غافل بود و مدتی قبل هم کریم اتونی، کارگردان هنری بازی از احتمال عرضه‌ی آثار ساخته‌شده در دریمز برای سایر پلتفرم‌ها صحبت کرده بود.


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده