نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵

جک نیکلسون به صحبت در مورد کوبی برایانت پرداخت

جک نیکلسون، ستاره‌ی بزرگ هالیوود از دوستان نزدیک کوبی برایانت بود.

شب گذشته خبر تلخ درگذشت کوبی برایانت، یکی از بزرگ‌ترین بسکتبالیست‌های جهان منتشر شد؛ اتفاقی ناگوار که در اثر حادثه‌ی سقوط هلی‌کوپتر رخ داد و طی آن علاوه بر این بسکتبالیست محبوب، دختر ۱۳ ساله‌ی او یعنی جیانا ماریا برایانت و سایر سرنشینان هلی‌کوپتر هم از دنیا رفتند. برایانت علاوه بر محبوبیت عظیم خود بین علاقه‌مندان بسکتبال، دوستان زیادی هم بین اهالی سینما داشت از جمله جک نیکلسون که از نزدیک‌ترین دوستان او بود و به مناسبت درگذشت این بازیکن، در مورد روابط خود با او صحبت کرده است.

نیکلسون که سه جایزه‌ی اسکار در کارنامه‌ی خود دارد و علاقه‌مندان دنیای کمیک هم او را با نقش‌آفرینی جوکر در فیلم بتمن اثر تیم برتون می‌شناسند، در گفتگو با CBSLA می‌گوید:

واکنش من نسبت به این خبر مثل واکنش اکثر مردم لس‌آنجلس بود. زمانی‌که فکر می‌کنیم همه‌چیز روبه‌راه است، ناگهان اتفاق تلخی می‌افتد. من ملاقات‌های زیادی با کوبی داشتم و صحبت‌های مختلفی با یکدیگر می‌کردیم و... واقعاً اتفاق تلخی بود، بسیار تلخ.

کوبی برایانت

نیکلسون در بخشی از صحبت‌های خود به اولین ملاقاتش با کوبی برایانت هم اشاره می‌کند:

اولین دیدار ما در مدیسون اسکوئر گاردن در نیویورک اتفاق افتاد. توپ بسکتبالی به او هدیه دادم و از او پرسیدم که آیا می‌خواهد روی توپ را برایش امضا کنم؟ او هم جوری به من نگاه کرد که انگار دیوانه شده‌ام. در کنار زمین بسکتبال هم سمت چپ و در زاویه‌ای نشستم که می‌توانستم به‌خوبی جامپ شات‌های او را ببینم و با مشاهده‌ی تک‌تک حرکاتش متوجه شوم که کدام‌یک از توپ‌هایش وارد تور می‌شود.

او واقعاً بازیکن بزرگی بود. همیشه به یاد کوبی خواهیم بود و دلمان برای او تنگ می‌شود.

اتحادیه بازیکنان ملی بسکتبال (NBPA) هم در بیانیه‌ی خود به مناسبت درگذشت برایانت در سن ۴۱ سالگی براثر این حادثه‌ی تلخ چنین گفته است:

از شنیدن این خبر ناگهانی بسیار ناراحت و بهت‌زده شدیم. تأثیر کوبی برایانت روی بازیکن‌های بسکتبال و NBA و در مجموع خود ورزش بسکتبال در حدی بود که نمی‌توان آن را با کلمات توضیح داد. این ضایعه‌ی بسیار تلخی برای جامعه‌ی بسکتبال است و قلب همه‌ی ما از شنیدن این خبر شکسته است. به ونسا، همسر کوبی و همه‌ی نزدیکان او هم تسلیت می‌گوییم.

کوبی برایانت

مقاله‌های مرتبط:

برایانت علاوه‌بر کسب افتخارات مختلف در دنیای ورزش، در صنعت سینما هم به جایزه‌ای مثل اسکار رسیده بود؛ جایزه‌ای که دو سال قبل به‌خاطر انیمیشن کوتاه بسکتبال عزیز (Dear Basketball) به او اهدا شد. برایانت علاوه‌بر نویسندگی این اثر، صداپیشگی آن را هم برعهده داشت و توانست انیمیشنی تأثیرگذار را با کارگردانی گلن کین به دوست‌داران خود ارائه دهد. آکادمی علوم و هنرهای سینما هم به مناسبت درگذشت این عضو سابق تیم لس آنجلس لیکرز، در اکانت اینستاگرام خود جملاتی را در ستایش او نوشته است:

همه شک داشتند که یک کودک بتواند به NBA برسد و او نشان داد که آن‌ها اشتباه می‌کردند.

همه شک داشتند که او بتواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد و او باز هم نشان داد که آن‌ها اشتباه می‌کردند.

همه شک داشتند که او بتواند فیلم بسازد، ولی او حتی تا مرحله‌ی دریافت اسکار هم پیش رفت.

کوبی برایانت مثل همه‌ی هنرمندان بزرگ ثابت کرد که افراد شکاک و بدگمان در اشتباه به‌سر می‌برند.

روحش شاد.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده