// جمعه, ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳

درآمد دو میلیارد دلاری بازی Genshin Impact در سال اول

گنشین ایمپکت، بازی Free to Play استودیوی MiHoYo توانست با خرید‌های درون برنامه‌ای نزدیک به دو میلیارد دلار درآمد به‌دست بیاورد.

براساس اطلاعات سایت Sensor Tower بازی گنشین ایمپکت در بین بازی‌های موبایل که در اپ استور و گوگل پلی در دسترس هستند در زمینه درآمد رتبه سوم را بعد از بازی‌های Honor of Kings و پابجی موبایل کسب کرده است. کشور چین در پلتفرم موبایل بزرگ‌ترین بازار را برای بازی گنشین ایمپکت دارد. به‌تنهایی در iOS درآمد حاصل بازی گنشین ایمپکت در کشور چین ۵۷۷ میلیون دلار برآور شده است که ۲۸.۶ درصد درآمد کل این بازی محسوب می‌شود. اگر کشور چین را از معادله حذف کنیم بازی گنشین ایمپکت تبدیل به پرفروش‌ترین بازی موبایل در رده‌ای بالاتر از بازی‌های پوکمون گو و Robox می‌شود.

این اعداد و ارقام همچنین نشان می‌دهند که بازی گنشین ایمپکت سرعت خود را در سال اول از دست نداده است. سایت Sensor Tower گزارش کرد که در ۶ ماه اول این بازی توانست ۱.۰۲ میلیارد دلار درآمد کسب کند. بازی گنشین ایمپکت در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ عرضه شد و در ماه اول در بازار موبایل ۲۴۵ میلیون دلار درآمد داشت که بازی گنشین ایمپکت را به بزرگ‌ترین بازی انتشار شده در سطح جهان توسط توسعه‌دهندگان چینی تبدیل کرد. در انتهای سال ۲۰۲۰ طبق گزارش‌ها استودیوی MiHoYo توانست به‌لطف موفقیت حاصل از بازی گنشین ایمپکت در موبایل، پی‌سی و پلی استیشن 4 نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار درآمد به‌دست بیاورد.

آیا شما بازی گنشین ایمپکت را بازی کرده‌اید؟ تجربیات خود را از این بازی با ما درمیان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده