نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

مبارزات آسانتر و جهان آزاد در Mirror's Edge Catalyst

ساموئل رابرتس، یکی‌ از نویسندگان سایت پی‌سی گیمر اخیرا فرصت این را داشته که ۱۳ دقیقه از بازی جدید Mirror's Edge را که نامش Catalyst است بازی کند. تجربه این بازی را از زبان خودش می‌توانید در ادامه خبر بخوانید.

وی در مطلبی که اخیرا در سایت پی‌سی گیمر منتشر شد نوشته است:

من بازی اول Mirror's Edge را چهار بار تمام کردم و به خوبی‌ با بازی و مکانیزم آن‌ آشنا هستم. برای من Catalyst دقیقا همان حس آشنا و خوب بازی اصلی‌ که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد را دارد. به غیر از چند تفاوت کوچک در جای دکمه‌ها روی گیم‌پد، همه‌چیز مثل بازی قبل است و همین باعث شده که بازی کردن این دمو جدید برای من بسیار لذت بخش باشد. برای کسانی‌ که فکر می‌کنند Catalyst عناصر اصلی‌ نسخه قبلی‌ خود را از دست داده باید بگویم که این بازی حس یک بازسازی را به شما نمی‌دهد بلکه حس یک دنباله واقعی‌ را به شما منتقل می‌کند.

دمویی که من بازی کردم در مکان کوچکی از جهان آزاد Catalyst اتفاق افتاد که شامل چند پشت بام بود که ۳ کار اصلی‌ می‌توانستم در آن انجام دهم. مسابقه دادن برای تمام کردن مسیر در یک زمان خاص، مبارزه با چند دشمن و بالارفتن از یک ساختمان بلند برای هک کردن یک تابلوی تبلیغاتی. عکس‌العمل اصلی‌ من نسبت به بازی بسیار خوشایند بود. این واقعیت که بعد از ۷ سال بالاخره توانستم قسمت جدید یکی‌ از بازی‌های محبوب خودم را بازی کنم بسیار لذت بخش بود. این نکته که در مابین قسمت اول و دوم بازی Mirror's Edge، شش بازی از سری Call Of Duty عرضه شده برای من خیلی‌ جالب بود.

یکی از نکاتی‌ که در دمو اصلا به آن‌ اشاره نشده بود و نمی‌توانستم به آن دسترسی‌ داشته باشم، جهان آزاد بازی بود. من مجبور بودم در نقطه‌ایی‌ از دمو بازی کنم که دورادور آن‌ محدود شده بود. در نسخه پایانی بازی شما کم کم به جهان بازی دسترسی‌ پیدا خواهید کرد اما اینکه جهان بازی تا چقدر بزرگ خواهد بود چیزی است که باید منتظر اطلاعات بیشتری از طرف سازندگان بازی در مورد آن‌ باشیم. و در دمو اصلا به این نکته که به بازیکنان چه حسی دست خواهد داد هنگامی که از نقطه‌ایی‌ از نقشه بازی به نقطه دیگری سفر می‌کنند اشاره‌ایی نشده بود.

تغییرات بزرگتر اما در نحوه مبارزات بازی اعمال شده است. نحوه مبارزات به کلی‌ تغییر پیدا کرده و به طرز قابل ملاحظه‌ای آسانتر شده است. برای من که به عنوان یکی‌ از طرفداران سرسخت بازی نسخه Catalyst را تجربه می‌کردم خیلی‌ مبارزات راحتتر از نسخه قبلی بود اما برای کسانی‌ که فکر می‌کردند مبارزات نسخه اول بازی خیلی‌ سخت بود، این خبر خوبی‌ خواهد بود. مبارزات اکنون بجای زدن دکمه‌ بالای گیم‌پد با زدن دکمه X بر روی گیم‌پد ایکس‌باکس وان انجام می‌گیرند و تا زمانی‌ که شما دکمه را در نزدیکی دشمن بفشارید، فیت (شخصیت اصلی بازی) آنها را به راحتی‌ از پا در می‌آورد. در بعضی مواقع، هنگام از بین بردن دشمنان دوربین به حالت سوم شخص در می‌آید که با انیمیشن بسیار جالبی‌ همراه است.

مبارزات زیادی در دمو وجود نداشت تا من بتوانم قضاوت نهایی را در مورد آن‌ انجام بدهم. این واقعیت که فیت به هیچ سلاح گرمی در بازی دسترسی‌  ندارد به خوبی مشخص است که شرکت دایس را بر آن‌ داشته که فکر بیشتری در مورد قسمت‌های مبارزه بازی نسبت به قسمت‌های پلتفرمینگ آن انجام دهد. نکته‌ایی‌ که کاملا قابل مشاهده است این است که شما در هنگام دویدن می‌توانید به مبارزه بپردازید در حالیکه در نسخه اولیه بازی شما برای از بین بردن دشمنان گاهی‌ مجبور بودید مدت زیادی به دور آنها بچرخید و سپس به آنها حمله کنید که این از سرعت بازی می‌کاست. به نظر مبارزات پیچیده برای شرکت دایس و نسخه جدید Mirror's Edge از اهمیت بالایی‌ برخودار نیست و من زمان بیشتری با Catalyst می‌خواهم تا متقاعد شوم که این تصمیم درستی‌ بوده یا خیر.

Mirror’s Edge Catalyst برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ ( ۴ اسفند ۱۳۹۴) عرضه خواهد شد.

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده