// دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۹

اشاره آگهی شغلی به ساخت بازی جدید Star Wars Jedi

طبق آگهی شغلی جدید استودیو ریسپاون، ظاهرا ساخت نسخه بعدی Star Wars Jedi شروع شده است.

کمتر از سه ماه پیش بود که بازی Star Wars Jedi: Survivor منتشر شد و از جنبه‌های مختلفی، بهبودهایی نسبت به نسخه اول این سری داشت. در این بازی ریسپاون اینترتینمنت شاهد تنوع مبارزات بیشتر، محیط‌های بزرگ‌تر و داستانی جذاب‌تر برای کل کستیس بودیم. با اینکه Survivor به‌خاطر پورت پی‌سی و بهینه‌سازی ضعیف با انتقادات زیادی رو‌به‌رو شد، اما نظرات منتقدان نسبت به آن مثبت بود. به ادعای الکترونیک آرتز، آخرین بازی استار وارز جدای تا همین حالا هم چند میلیون بازیکن داشته است.

پس از این موفقیت، اکنون به‌نظر ریسپاون کار روی بازی جدید این سری را شروع کرده است. سازنده مدنظر در حال استخدام برای نقش‌های متفاوتی در تیم Star Wars Jedi شامل هنرمند ارشد VFX است. این می‌تواند نشانه‌ای باشد که استودیو سازنده در حال کار روی بازی استار وارز جدای جدید است.تازه‌ترین نسخه‌ی مجموعه نظرات مثبت فراوانی را دریافت کرد. پس بعید نیست الکترونیک آرتز به ساخت نسخه بعدی چراغ سبز نشان داده باشد.

قبلا استیگ آسموسن، کارگردان بازی گفته بود: «من همیشه به دید یک سه‌گانه به این [استار وارز جدای] نگاه می‌کردم». واضح است که ایشان همیشه قصد ساخت نسخه سوم را داشته است. اما احتمالا این قضیه به موفقیت Star Wars Jedi: Survivor وابسته بود. با کامیابی آن اثر، می‌توان پذیرفت که نسخه سومی در راه است.

تصویری از کال کستیس در بازی Star Wars Jedi: Survivor

گفتنی است این آگهی شغلی نشان می‌دهد ریسپاون قصد دارد با استفاده از آنریل انجین ۵ استار وارز جدای بعدی را بسازد. این موتور بازی‌سازی به استاندارد جدید در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل شده است. سازندگان بازی‌های AAA نظیر سی دی پراجکت رد به سراغ این موتور رفته‌اند و انتظار می‌رود دیگر استودیوها هم به‌دنبال این تغییر باشند.

استودیو موتیو EA هم در پروژه بعدی خود از آنریل انجین ۵ بهره خواهد برد. با ویژگی‌های جدیدی مثل لومن و ننیت، موتور نام‌برده پتانسیل زیادی برای آثار آینده دارد که باعث می‌شود گزینه‌ای ایده‌آل برای سازندگان AAA در سراسر صنعت ویدیوگیم باشد.

به‌جز دیگر مشاغل، ریسپاون به‌دنبال استخدام یک طراح ارشد مبارزات هم است. آگهی این موقعیت شغلی به المان‌هایی مثل دشمنان و باس‌ها اشاره می‌کند. این المان‌ها در دو نسخه قبلی استار وارز جدای هم حاضر بودند و احتمال زیاد در بازی بعدی هم نقشی مهم خواهند داشت.

پروتوگانیست بازی Star Wars Jedi: Survivor در حال تماشای آسمان

در آگهی، به اشتیاق و علاقه به بازی‌های دارای مبارزات با اسلحه سرد (Melee) هم اشاره شد. Jedi Survivor با انیمیشن‌های مبارزات نزدیک و سلاح سرد بیشتر و حالت‌های جدید مبارزات، توانایی‌های کل را گسترش داد. واضح است که سازندگان در نسخه بعدی هم خواهان افزوده شدن ویژگی‌های مشابهی باشند.

قبلا Star Wars Jedi: Fallen Order بالای ۱۰ میلیون نسخه فروخته بود. درکنار این فروش عالی، بازی با تمجیدهای زیادی رو‌به‌رو شد و نامزد جایزه‌های مختلفی هم شد. انتظار می‌رود نسخه دوم هم چنین موفقیتی را تجربه کند و شاید سومین نسخه بهترین بازی ریسپاون در جهان جنگ ستارگان باشد. همچنین این استودیو در حال ساخت اثری در سبک دیگری از جهان استار وارز است و سال گذشته از یک شوتر اول‌شخص Star Wars رونمایی کرده بود.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده