نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵

احتمال خرید استودیو کوجیما پروداکشن توسط سونی [بروزرسانی]

سونی اخیرا تغییراتی در بنر سایت استودیو‌های پلی استیشن اعمال کرده که شایعه‌هایی مبنی بر احتمال خرید کوجیما پروداکشن توسط این شرکت را تقویت می‌کند. با جزییات همراه زومجی باشید.

بروزرسانی ۲۷ فروردین: هیدئو کوجیما با انتشار یک توییت، اعلام کرد که بابت تردید‌های به‌وجود آمده عذرخواهی می‌کند و استودیو کوجیما پروداکشن مستقل است و مستقل هم باقی خواهد ماند. با این توییت می‌توان گفت که حداقل فعلا خرید این استودیو توسط سونی یا هر شرکت دیگری منتفی است. 

متن اصلی خبر ۲۵ فروردین: هیدئو کوجیما اولین‌بار استودیو کوجیما پروداکشن را در سال ۲۰۰۵ و زمانی‌که مشغول فعالیت در کونامی بود، تأسیس کرد. پس از جدایی این بازیساز از کونامی، استودیو شخصی او هم این بار در قالب یک استودیو مستقل دوباره تشکیل شد و اولین بازی آن هم Death Stranding بود که کوجیما برای انتشار نسخه‌های کنسولی آن با سونی به توافق رسید و نسخه کامپیوتر بازی هم توسط 505 Games منتشر شد. حال شایعه‌هایی منتشر شده که براساس آن‌ها، ممکن است سونی به‌دنبال خرید استودیو کوجیما پروداکشن باشد.

این شایعه‌ها، از آن‌جا آغاز شد که سونی بنر مربوط‌به سایت استودیو‌های پلی استیشن را به‌روزرسانی کرد. در این بنر، شاهد تصاویری از بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیو‌های سونی هستیم و در نسخه جدید آن، تصویری از بازی Death Stranding هم به‌چشم می‌خورد. طبیعتا اولین برداشت از این تغییر، تمایل احتمالی سونی به خرید استودیو کوجیما پروداکشن است؛ مخصوصا که چندی پیش جیم رایان اعلام کرد که سونی علاقه‌مند به خرید استودیو‌های بیشتر است. بااین‌حال احتمالات دیگری هم وجود دارند.

بنر جدید بازی های پلی استیشن با حضور Death Stranding

برای مثال، سونی ناشر بازی دث استرندینگ است و مالکیت حقوق IP آن را هم در اختیار دارد و شاید دلیل اضافه شدن تصویرش به بنر هم همین موضوع باشد؛ اتفاقی که قبلا و پیش از خرید استودیو اینسامنیاک گیمز توسط سونی، برای بازی Ratchet & Clank هم افتاده بود. ولی باز هم نمی‌توان احتمال خرید استودیو توسط سونی را نادیده گرفت؛ چرا که چند سالی از عرضه بازی دث استرندینگ می‌گذرد و اینکه چرا سونی الان تصمیم به اضافه کردن تصویر آن در سایت استودیو‌های خودش گرفته، سوالی است که برای جواب دقیقش باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده