نویسنده: فراز پاشایی
// سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

برگزاری پیش نشست برنامه اختتامیه رویداد بازی آرا | امضا تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری

صبح روز گذشته دومین رویداد ملی بازی آرا از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تهران برگزار شد.

در جریان جدیدترین اخبار دنیای بازی، صبح دوشنبه هفته جاری، جلسه دوم رویداد بازی آرا در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. این جلسه با حضور محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت الاسلام محمود عبداللهی، دبیر تولید بازی‌های رایانه‌ای رویداد ملی بازی آرا، علیرضا فراهانی، دبیر بخش سرمایه‌گذاری جشنواره، مهدی جعفری جوزانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری منادیان، سیدرضا کاظمی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلا‌ع‌رسانی تبیان و با حضور اهالی رسانه برپا شد.

افراد یادشده در بخش‌های مختلف رویداد موردنظر صحبت‌های متنوعی را حول دنیای بازی‌های ویدیویی و محتوای درون آن مطرح کردند. حجت الاسلام محمود عبداللهی، دبیر جشنواره در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرد: «همان‌طور که مستحضر هستید، بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و چیزی از رسانه‌های دیگر کم ندارند. بازی‌های رایانه‌ای مثل آنتن صدا و سیما ظرفیت انتقال پیام دارند.»

دبیر جشنواره در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد که بازی آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده، هویت ایرانی اسلامی را برای سال جاری انتخاب کرده است. از ابتدا شروع ثبت‌نام این رویداد ۵۲ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره بازی‌آرا معرفی شده‌اند. در ادامه باید گفت که در محور زن و خانواده ۹ اثر، در بخش امید و پیشرفت ۶ اثر، در شاخه مقاومت ۱۴ اثر ثبت شده‌اند که ۶ اثر آن به‌طور خاص حول موضوع غزه بوده است. همچنین محور هویت ایرانی اسلامی ۱۶ اثر و در بخش قرآن و عترت ۷ اثر معرفی شده‌اند.

برگزاری پیش نشست برنامه اختتامیه «رویداد بازی آرا»

از بین این آثار تعداد ۲۰ بازی پس از انجام داوری به‌عنوان آثار منتخب به مرحله نهایی بازی آرا راه پیدا کرده‌اند. در میان بازی‌های انتخاب‌شده برای مرحله نهایی ۵ اثر در محور زن و خانواده، ۵ اثر در شاخه امید و پیشرفت، ۸ اثر در محور مقاومت، ۶ اثر در شاخه هویت ایرانی اسلامی و ۳ اثر در شاخه قرآن و عترت قرار گرفته‌اند. همچنین برخی از این آثار در دو محور قرار گرفته‌اند. تیم‌های بازی‌سازی از استان‌های مختلف کشور نظیر تهران، قم، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان، سمنان، البرز و مازندارن در بازی آرا قدم گذاشته‌اند.

در اواسط برگزاری این رویداد تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مؤسسه فرهنگی هنری منادیان به مدیریت محمدامین حاجی هاشمی و مهدی جعفری جوزانی به امضا رسید. همچنین دومین تفاهم‌نامه نیز بین بنیاد و مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان به مدیریت سیدرضا کاظمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلا‌ع‌رسانی تبیان منعقد شد.

در بخش پایانی مراسم، آقای فراهانی، مدیریت کسب‌و‌کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توضیحات فنی را حول چگونگی فرایند تبدیل‌شدن یک ایده به محصول مطرح کرد.

نظر شما عزیزان چیست؟‌ دیدگاه‌های خود را در مورد آخرین اخبار بازی با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده