نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۴

فروش چشمگیر پلی استیشن 5 در مقایسه با رقیبان در ماه گذشته در بریتانیا

گزارش‌های مخابره شده از بلاگ گیم‌اینداستری پیرامون فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا، عملکرد چشم‌گیر سونی در ماه اخیر را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

درحالی که سونی هم‌چنان با کمبود کنسول در بازار دست‌وپنجه نرم می‌کند، آمار و ارقام منتشر شده از فروش پلی استیشن 5 در بریتانیا طی ماه ژوئیه ۲۰۲۱ (خرداد - تیر ۱۴۰۰) ، عملکرد چشم‌گیر شرکت ژاپنی نسبت به رقیبان را نشان می‌دهد.

باتوجه‌به اطلاعات منتشر توسط کریستوفر درینگ، خبرنگار بلاگ گیم اینداستری، سونی در ماه گذشته و در بریتانیا توانست به‌اندازه‌ی مجموع فروش دیگر پلتفرم‌های بازار، PS5 بفروشد. موردی که قطعا یک آمار جذاب برای این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود. درحالی که هنوز آمار و ارقام دقیق پیرامون این موضوع در دسترس عموم قرار نگرفته، با استناد به‌گزارش کریستوفر درینگ می‌توان این موضوع را نتیجه‌گیری کرد که سونی تا به‌اینجای نسل ۹ و با وجود روبه‌رو شدن با چالش کمبود کنسول برای فروش، عملکرد رضایت‌بخشی که در بازار داشته را حفظ کرده است.

جدیدترین پلتفرم ویدیوگیمی سونی یعنی PS5 طی ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی (آبان-آذر ۹۹) به‌صورت رسمی در اروپا، آمریکا و سایر نقاط جهان عرضه شد؛ از ابتدای عرضه‌ی جهانی پلی استیشن 5 تا به‌امروز، استقبال علاقه‌مندان و خریداری شدن تمامی پلی استیشن 5های موجود در بازار، یکی از چالش‌هایی بود که سونی با عرضه‌ی پلی اسیتشن 5 طی پاندمی جهانی کرونا با آن روبه‌رو شد. کمبود این پلتفرم و فعالیت خریدارانی که آن را با قیمت‌های هنگفت در بازار سیاه می‌فروشند، یکی از اصلی‌ترین مواردی است که به نارضایتی اشخاص علاقه‌مند به‌خرید PS5 تبدیل شده است. باید صبر کنیم و ببینیم که سونی در چه زمان و به‌ چه صورتی از پس این چالش برخواهد آمد.

چندی پیش بود که مشخص شد سونی توانسته بیش از ۱۰ میلیون نسخه پلی استیشن 5 را بفروشد و به‌این ترتیب، پلی استیشن 5 به بیشترین سرعت فروش کنسول در تاریخ سونی دست یافت. طبق ادعای جیم رایان، سونی به‌تلاش برای تولید و ارسال بیشتر پلی استیشن 5 به تمامی نقاط جهان ادامه خواهد داد.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده