نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹

واکنش تند کارگردان بازی Blade به تعطیلی استودیوهای ایکس باکس

کارگردان استودیو آرکین لیون، تعطیلی‌ اخیر استودیوها توسط مایکروسافت را کاملا وحشتناک توصیف کرد.

در جدیدترین اخبار مطلع شدیم به‌تازگی دینگا بیکابا، کارگردان بازی‌های Marvel’s Blade و Deathloop در استودیو آرکین لیون، در حساب توییتر خود نسبت‌به تعطیلی چهار استودیوی آرکین آستین، تانگو گیم‌ورکس، آلفا داگ و راند‌هاوس واکنش نشان داده است. این توسعه‌دهنده در توییتر بسته شدن استودیوهای مذکور توسط مایکروسافت را محکوم کرد و آن را «اتفاقی کاملا وحشتناک» توصیف کرد و درادامه از مدیران شرکت‌های بازی‌سازی درخواست کرد در مواقع دشوار باعث سربلندی کارکنان شوند.

بیکابا دراین‌باره خاطرنشان کرد: «این کاملا وحشتناک است. با اتکا به مقام انسانیت خطاب به هر مدیری که این مطلب را می‌خواند یادآوری دوستانه می‌کنم که بازی‌های ویدیویی یک صنعت سرگرمی و فرهنگی به‌حساب می‌آیند و کسب‌وکار شما به‌عنوان یک شرکت این است که از هنرمندان و توسعه‌دهندگان سرگرمی خود حمایت و به آن‌ها کمک کنید تا برای شما ارزش ایجاد کنند.

ما را درون قمارهای ثروت‌اندوزی پرتاب نکنید. از ما به‌عنوان قربانی برای اشتباه‌ها و نقاط ضعف خود بهره نبرید و محیط کاری ما را به جنگل‌های داروینیستی تبدیل نکنید. شما ادعا دارید وقتی یک بازی خوب می‌سازیم باعث افتخار شما هستیم؛ پس در مواقع بحرانی هم باعث سربلندی ما شوید. ما می‌دانیم که شما می‌توانید این کار را انجام دهید و قبلا آن را دیده بودیم. درحال‌حاضر استودیوهای بزرگی جلو دیدگان ما خاموش می‌شوند و این به ما آسیب‌های عمیقی می‌زند.»

کاراکتر لیلا در بازی Redfall استودیو آرکین

کارگردان بازی موردانتظار Marvel’s Blade در ادامه تایید کرد آرکین لیون از این تعطیلی‌ها در امان است و گفت: «لطفا درباره همه این‌ها سنجیده رفتار کنید و به صدای افرادی که تحت‌تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند احترام بگذارید و به آن‌ها فضایی برای شنیده شدن بدهید. این حق آن‌ها است تا داستان خود را بگویند و احساساتشان را بیان کنند.»

بسته شدن استودیو آرکین آستین به‌دنبال عرضه ناموفق بازی Redfall رخ داد. این بازی که تجربه‌ای کوآپ و جهان باز را ارائه می‌داد و از سبک بازی‌های تحسین‌شده گذشته آرکین دور شده بود، نتوانست نظر منتقدان را جلب کند و در ادامه فروشی حداقلی را تجربه کرد. بااین‌وجود مایکروسافت در آن زمان به طرفداران وعده داد بازی تا مدت‌ها پشتیبانی شود و برنامه‌ای برای تعطیلی استودیو سازنده آن وجود ندارد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده