نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۰

طراح بازی Portal به استودیوهای بازیسازی مایکروسافت پیوست

کیم سوییفت، طراح بازی Portal در مایکروسافت روی توسعه‌ی بازی‌های مبتنی بر پردازش ابری کار خواهد کرد.

مایکروسافت در این سال‌ها تلاش زیادی کرده تا با تأسیس استودیوهای جدید و خرید استودیوهای مطرح دنیای بازی، فعالیت‌های خود را گسترش دهد و دراین‌میان به سراغ جذب استعداهای بزرگی هم رفته که یکی از آخرین موارد، کیم سوییفت بوده است؛ بازی‌ساز مطرحی که او را بیش از هر چیز به خاطر دوران حضورش در شرکت ولو (Valve) می‌شناسیم.

خبر ملحق شدن کیم سوییفت ازطریق اکانت رسمی Xbox Game Studios Publishing در توئیتر منتشر شده؛ بخشی از استودیوهای بازی ایکس باکس که از وظایف آن می‌توان به همکاری با استودیوهای تردپارتی برای تولید بازی‌هایی انحصاری برای ایکس باکس اشاره کرد. در این توئیت به سوییفت به‌عنوان عضو جدیدی از ایکس باکس اشاره شده که به شتاب گرفتن نوآوری‌های تیم و همکاری با استودیوهای مستقل برای تولید بازی‌های مرتبط با پردازش ابری کمک خواهد کرد.

به این ترتیب سوییفت یکی از اعضای ارشد بخش پردازش ابری ایکس باکس خواهد بود که البته این قضیه باتوجه‌به سابقه‌ی حضور او در گوگل و همکاری در زمینه‌ی استیدیا خیلی هم عجیب نیست.

سوییفت کار خود را در صنعت بازی با Narbacular Drop شروع کرد؛ اثری که سیستم پورتال‌های جالبی در گیم‌پلی خود داشت و مسئولان ولو هم با دیدن استعداد بالای سوییفت، او را جذب کردند و نتیجه یکی از درخشان‌ترین بازی‌های این شرکت بود؛ یعنی بازی پورتال (Portal) که سوییفت با طراحی آن توانست محصولی خلاقانه و خوش‌ساخت را ارائه دهد.

او در ولو روی بازی‌های دیگری مثل دو اپیزود Half-Life 2 و همین‌طور بازی Left 4 Dead هم کار کرد، ولی بعدها از این شرکت جدا شد و کارگردانی بازی Quantum Conundrum را برعهده گرفت که توسط اسکوئر انیکس منتشر شده و اثری پازل پلتفرمر با ایده‌های جذاب بود.

سوییفت بعدها با آمازون و الکترونیک آرتز نیز همکاری داشت که همکاری او با الکترونیک آرتز در قالب دو پروژه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) پیش رفت و گذشته از حضور در تیم تولید Star Wars Battlefront 2، روی پروژه‌ی کنسل شده‌ی Ragtag نیز کار کرده بود که در استودیو Motive به کارگردانی امی هنیگ تولید می‌شد؛ استودیویی که به‌تازگی شایعاتی در مورد احیای یکی از بازی‌های محبوب الکترونیک آرتز (شاید Dead Space) توسط آن به گوش رسیده است.

حال باید دید این بازی‌ساز خلاق در جایگاه جدید خود در همکاری با مایکروسافت چه خواهد کرد و بازی‌های مبتنی بر پردازش ابری این شرکت را به چه سمت و سویی می‌برد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده