// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸

ساخت بازی Ratchet and Clank: Rift Apart بدون کرانچ کردن تمام شده است

اخبار حاکی از این است که کارکنان اینسامنیاک گیمز برای تکمیل ساخت Ratchet and Clank: Rift Apart مجبور نشده‌اند به کار طاقت‌فرسا و اصطلاحا کرانچ کردن روی بیاورند.

نمرات منتقدین از بازی Ratchet and Clank: Rift Apart منتشر شده و با کسب نمره‌ی ۸۹ در وب‌سایت متاکریتیک می‌توانیم بااطمینان بگوییم که دارندگان پلی استیشن 5 تا دو روز دیگر می‌توانند یک بازی انحصاری باکیفیت را تجربه کنند. جدیدترین نسخه از رچت اند کلنک با این نمره در حال حاضر تحسین‌شده‌ترین بازی غیرریمستر یا غیرریمیک نسل نهمی محسوب می‌شود.

این موفقیتی دیگر برای استودیوی خوش‌نام Insomniac Games است که در سال ۲۰۱۸ یک بازی تحسین‌شده‌ی دیگر یعنی Marvel’s Spider-Man را به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر کرد. آن‌ها همچنین نسخه فرعی بازی مرد عنکبوتی براساس شخصیت مایلز مورالز را سال گذشته عرضه کردند که در حال حاضر جزو یکی از بهترین تجربه‌های پلی استیشن 5 محسوب می‌شود. البته به‌نظر می‌رسد که این‌ها تنها دلیلی نیست که به‌خاطرش باید اینسامنیاک را تحسین و تشویق کرد.

می‌دانیم که کرانچ کردن (یا همان کار طاقت‌فرسا در ساعات طولانی و در مدت کم) به امر نسبتا متداولی در صنعت بازی تبدیل شده و هر چندوقت یک‌بار خبر می‌رسد که فلان استودیو برای اینکه به تاریخ انتشار فلان بازی برسد، کارمندان را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم وادار به کرانچ کردن می‌کند. حال از طرف کارمندان اینسامنیاک خبر رسیده که آن‌ها در پروسه‌ی ساخت Ratchet and Clank: Rift Apart مجبور به کرانچ کردن نشده‌اند.

فرار رچت از دشمنان در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

رچت و کلنک ریفت اپارت را می‌توان یک بازی الگو برای سایر استودیوهای بازی‌سازی دانست که نشان می‌دهد یک بازی AAA باکیفیت و تحسین‌شده می‌تواند بدون وارد کردن فشار مضاعف به کارمندان ساخته شود. تازه این نکته را هم باید اضافه کرد که بازی بدون تاخیر و سر موقع منتشر می‌شود.

Ratchet and Clank: Rift Apart دقیقا یک سال پیش در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد ۹۹) معرفی شد و حالا دو روز دیگر در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) عرضه می‌شود. بیشتر بازی‌های بزرگ چند سال اخیر حداقل یک یا دو بار تاخیر خورده‌اند و اینکه اینسامنیاک بدون کرانچ کردن توانسته یک بازی بزرگ را سر وقت تحویل مخاطبان دهد، جای تقدیر دارد. البته قطعا اینسامنیاک تنها استودیویی نیست که از کارمندانش کار اضافی نمی‌کشد؛ بااین‌حال، آن‌ها یکی از معروف‌ترین‌ مثال‌ها در این زمینه هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا اینسامنیاک را بابت تحویل به موقع و بدون کرانچ Ratchet And Clank: Rift Apart تحسین می‌کنید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده