نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

تهیه‌کننده Yakuza از تمایل خود برای کار روی نسخه متفاوتی از بازی Sonic the Hedgehog می‌گوید

دایسوکه ساتو دوست دارد نسخه‌ای منحصربفرد و متفاوت براساس خارپشت آبی‌رنگ سگا بسازد.

چند ماه بیشتر تا جشن تولد ۳۰ سالگی سونیک (Sonic the Hedgehog) باقی نمانده؛ خارپشت محبوب شرکت سگا که اولین بازی آن در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۹۹۱ (۲ تیر ۱۳۷۰) برای کنسول سگا جنسیس منتشر شد و خیلی زود به موفقیتی ‌کم‌نظیر دست پیدا کرد. سگا برنامه‌های جالبی برای جشن تولد سونیک خواهد داشت و دراین‌میان تهیه‌کننده‌ی استودیو Ryu Ga Gotoku هم به ابراز تمایل در مورد کار روی نسخه‌ای از سونیک پرداخته است.

دایسوکه ساتو که سابقه‌ی کار روی مجموعه بازی یاکوزا (Yakuza) به‌عنوان تهیه‌کننده و همین‌طور بازی Binary Domain در نقش کارگردان را دارد، در مصاحبه‌ی اخیر خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علاقه دارد روی چه IP دیگری از سگا کار کند، به سونیک اشاره کرده است: «می‌خوام در مورد IP خاصی صحبت کنم که تا امروز فرصت کار روی آن‌را پیدا نکرده‌ام ولی خیلی دوست دارم به‌سراغش بروم... سونیک! شخصیتی که وقتی اسم سگا را می‌شنوید، قبل از هرچیز به یاد آن می‌افتید. واقعاً دوست دارم که حداقل یک‌بار در پروسه‌ی تولید نسخه‌ای از سونیک حضور پیدا کنم.»

باتوجه‌به محبوبیت بالای سونیک و اهمیتی که از دهه‌ها قبل برای سگا داشته، خیلی هم عجیب نیست که سایر اعضای این شرکت دوست داشته باشند روی پروژه‌ای با محوریت آن کار کنند. البته هر استودیو با حال و هوای خاص خود اثر متفاوتی برپایه‌ی سونیک تولید خواهد کرد و ساتو هم اگر روزی امکان انجام این کار را پیدا کند، به‌سراغ تولید اثری منحصربفرد خواهد رفت: «اگر این فرصت در اختیار من قرار می‌گرفت، بازی سونیکی متفاوت با سایر آثار می‌ساختم که جنبه‌های دیگری از این مجموعه را نشان دهد و تفاوت‌های زیادی با سایر بازی‌های آن داشته باشد.»

شاید سگا هرگز به‌سراغ همکاری با ساتو برای تولید نسخه‌ای از سونیک نرود، ولی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که این تهیه‌کننده و کارگردان سابقه‌ی کار روی مجموعه‌ی پلتفرمر Super Monkey Ball را داشته و در طراحی مراحل بازی F-Zero GX هم نقش داشته است؛ ریسینگ معروف نینتندو که از نظر سرعت بالا شباهت‌هایی به شخصیت سریع سونیک دارد.

جالب است بدانید که سال‌ها قبل استودیو بایوور (BioWare) هم بازی متفاوتی از سونیک طراحی کرده بود؛ بازی Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood که در قالب یک اثر نقش‌آفرینی در سال ۲۰۰۸ برای کنسول دستی نینتندو DS منتشر شد و طرفداران خارپشت دوست‌داشتنی امیدوار هستند باز هم شاهد بازی‌های جالب و متفاوتی از این مجموعه باشند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده