صحبت های الکترونیک آرتز در مورد بازی های تک نفره و تعطیلی ویسرال گیمز
بدون شک یکی از بزرگترین و جنجالیترین اخبار بازی امسال مربوط به تعطیلی استودیو ویسرال گیمز و لغو شدن بازی جنگ ستارگان مرموز آنها است. بازی جنگ ستارگان این کمپانی توسط امی هنیگ، کارگردان سری آنچارتد کارگردانی میشد و پس از تعطیلی ویسرال قرار است توسط تیم دیگری با رویکردی کاملا متفاوت ساخته شود. در هفتههای گذشته صحبتهای فراوانی را از سوی افراد مختلف و از جمله عضو سابق الکترونیک آرتز و سازنده بازی God of War در مورد این بازی و آینده بازیهای تکنفره شاهد بودیم و امروز در جریان کنفرانس مالی الکترونیک آرتز، باری دیگر این مسئله مطرح شد.
اندرو ویلسون، مدیرعامل اجرایی کمپانی توضیحاتی در مورد تصمیم آنها برای تعطیلی ویسرال ارائه داد و سپس به طور کلی در مورد اینکه چرا کمپانی قصد دارد محور اصلی طراحی این بازی جنگ ستارگان را عوض کند تا با انتظارات و گرایش صنعت همخوانی بهتری داشته باشد، توضیح داد. همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، این بازی کاملا لغو نشده، اما با این حال مسئولیت ساخت بازی بر عهده استودیو ونکوور الکترونیک آرتز قرار گرفته و به نظر میرسد رویکرد متفاوتی نسبت به اهداف ویسرال داشته باشد. در ادامه، واکنش رسمی الکترونیک آرتز پیرامون موضوعات بالا را از زبان ویلسون میخوانیم:
در مورد تعطیلی ویسرال گیمز:
هر وقت که شما استودیویی را تعطیل میکنید، با تصمیمی بسیار بسیار سخت مواجه میشوید و این مسئلهای است که آن را خیلی جدی میگیریم. ما پیش از گرفتن چنین تصمیماتی، زمان زیادی را صرف بررسی شرایط میکنیم. اما این اتفاق گاهی اوقات رخ میدهد و بخشی از رویکرد خلاقانه محسوب میشود.
در مورد بازی جنگ ستارگان ویسرال و علت تغییراتش:
در جریان روند توسعه بازیای که رویش کار میکردند، ما بازی را همراه با بازیکنان تست میکردیم، به بازخورد آنها در مورد اینکه قصد تجربه چه چیزی و به چه صورت را دارند، گوش میدادیم و آن را با تغییرات اساسی موجود در بازار پیگیری میکردیم. ما شاهد جهشی در بازار هستیم و مشخص شد برای اینکه موفق به ارائه تجربهای شویم که بازیکنان قصد بازگشت به آن را داشته باشند و برای مدت طولانی از آن لذت ببرند، بایستی محور اصلی طراحی بازی را عوض میکردیم. ممکن است گفتگوهایی در مورد تقابل بازیهای تکنفره و چندنفره و تقابل بازیهای تکنفره و سرویسهای زنده را شنیده باشید. [تصمیمی که باعث تعطیلی ویسرال و تغییر تمرکز بازی جنگ ستارگان آنها شد] ربطی به این موضوعات ندارد. این موضوع ربطی به این نداشت که «این بازی فقط یک بازی تکنفره است و باید تبدیل به یک سرویس زنده شود»، بلکه به این ربط داشت که چگونه به نقطهای برسیم که تجربه کلی از گیمپلی بازی برای بازیکنان درست باشد. ما همچنان اعتقاد زیادی به مجموعه جنگ ستارگان داریم.
ویلسون در ادامه گفت که الکترونیک آرتز از بابت برخی منابع و محتوای خلقشده توسط ویسرال برای این بازی جنگ ستارگان خشنود است. وی افزود که امیدوار است برخی از این منابع مجددا به کار گرفته شوند و برای ساخت نسخه جدید بازی یا مواردی دیگر استفاده شوند.
هفته گذشته، کوتاکو یک گزارش عمیق و کامل درباره اعضای استودیو ویسرال منتشر کرد که اتفاقاتی که در استودیو هنگام ساخت بازی جنگ ستارگان رخ داده بود، به طور کامل در آن تشریح شده بود. در آن گزارش آمده بود که با توجه به اتفاقات رخ داده، استودیو ونکوور الکترونیک آرتز اساسا در حال ساخت یک بازی کاملا جدید است. میتوانید خلاصه این گزارش را از اینجا و نسخه کامل را اینجا مطالعه کنید.
و اما جدیدترین بازی جنگ ستارگان بازی Star Wars Battlefront II است که در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. استودیو ریسپاون، سازنده بازی Titanfall هم سرگرم ساخت یک بازی جنگ ستارگان دیگر است که اطلاعاتی در مورد آن، به جز اینکه سبک بازی اکشن سوم-شخص است، در دسترس نیست.