نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

کارگردان بازی God of War از بازی‌های خطی دفاع کرد

کوری بارلوگ، کارگردان جدیدترین قسمت از بازی God of War، در پی تعطیل شدن استودیو ویسرال گیمز به دفاع از بازی‌هایی با داستان خطی پرداخت.

روز گذشته کمپانی الکترونیک آرتز خبر تعطیلی استودیو ویسرال گیمز را در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد و توضیح داد که وظیفه توسعه بازی Star Wars ویسرال گیمز به استودیو ونکوور سپرده شده است و این بازی با تغییر توسعه‌دهندگان، از یک اثر اکشن ماجراجویی با داستان خطی به یک تجربه‌ی گسترده تبدیل خواهد شد؛ تصمیمی که به منظور جذب طیف گسترده‌ای از بازیکنان اتخاذ شده است. صحبت‌های الکترونیک آرتز بحث‌های زیادی را در انجمن‌های مختلف مرتبط با بازی‌ها ایجاد کرد و برخی از سازندگان نیز در این خصوص اظهاراتی را ارائه کردند که یکی از جالب‌ترین آنها مربوط به کوری بارلوگ، کارگردان جدیدترین قسمت از بازی God of War است.

مطابق جدیدترین اخبار بازی، کوری بارلوگ در خصوص تعطیلی استودیو ویسرال گیمز در حساب شخصی خود در توییتر ابراز ناراحتی کرد و اظهار داشت که بازی‌هایی با داستان خطی همچنان می‌توانند طرفداران بسیاری را به خود جذب کنند.

 Cory Barlog Twitte

من عاشق بازی‌های تک‌نفره با داستان خطی هستم. برای من ناراحت‌کننده است که کلمه «خطی» به‌عنوان یک مفهوم بد در نظر گرفته می‌شود. بازی‌های با داستان خطی هنوز هم طرفداران خود را دارند.

نکته جالب در این خصوص این است که بارلوگ در گذشته بازی God of War را به یک اتوبوس گردشگری تشبیه کرده بود که بازیکنان می‌توانند در هر زمانی از آن پیاده شوند و به سیاحت و کاوش بپردازند و سپس به اتوبوس بازگردند و از سفر خود لذت ببرند.

بحث در مورد بازی‌های با داستان خطی از مدت‌ها پیش وجود دارد و حتی در سال ۲۰۰۹ و با انتشار بازی Final Fantasy XIII این بحث وجود داشته است. یقینا یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌ها در بازی‌ها مربوط به تنوع آنها است و همچنان موقعیت‌های زیادی برای بازی‌هایی با داستان خطی و بازی‌های جهان باز وجود دارد.

بازی God of War به صورت انحصاری در اوایل سال ۲۰۱۸ برای پلی‌ استیشن 4 منتشر خواهد شد و تا به این لحظه تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده