آتلوس تیمی در لندن برای انتشار بازی های خود در اروپا تاسیس کرد
امسال سال شلوغ و سختی برای کمپانی آتلوس در اروپا بود؛ همکاری این کمپانی ژاپنی مشهور اوایل سال ۲۰۱۶ با کمپانی NIS America که مسئولیت عرضه بازیهایش در اروپا را برعهده داشت بهم خورد و آتلوس هیچ ناشر استواری برای عرضه بازیهایش در اروپا نداشت. با این حال، به نظر میرسد که آتلوس موفق شده این مشکل را پشت سر بگذارد و کاری را انجام دهد که از همان ابتدا بایستی انجام میداد: تاسیس شاخه اروپای آتلوس و عرضه بازیهایش توسط خودش.
تاسیس این دفتر به عنوان بخشی از خرید کمپانی توسط سگا محسوب میشود و پروسه راه اندازی آن در حال حاضر آغاز شده و دنبال میشود. سایمون اینچ، مدیر بازرگانی، مدیریت تیم اروپای آتلوس را برعهده خواهد داشت. در زمان مناسب، یک مدیر روابط عمومی و یک مدیر بازاریابی محصول به اینچ خواهند پیوست و این سه در دفتر اروپای سگا در لندن فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
همانطور که گفته شد، تاسیس این دفتر در مقایسه با تلاشهای محدود آتلوس در سال گذشته، حرکت بزرگی محسوب میشود. پیش از تصاحب کمپانی توسط سگا، آتلوس معمولا برای عرضه بازیهای خود در منطقه اروپا به کمپانی NIS America تکیه میکرد. با این حال، روابط بین دو کمپانی در اوایل سال ۲۰۱۶ از بین رفت و سرنوشت چندین بازی آتلوس مانند بازی Persona 5 و بازی Shin Megami Tensei IV: Apocalypse نامعلوم شد. ابتدا تصور میشد شعبه اروپا سگا این بازیها را برای آتلوس در اروپا عرضه میکند، اما در نهایت کمپانی دیپ سیلور بود که تاکنون بیشتر مسئولیت انتشار دو بازی مذکور را برعهده داشته است.
با وجود اینکه به نظر میرسد دیپ سیلور هنوز با سگا در ارتباط است، روابط بین این کمپانی و آتلوس به اتمام رسیده است و آتلوس از این پس خودش بازیهایش را در اروپا منتشر میکند.
کمپانی گفته است با تشکیل تیم اروپایی آتلوس، آنها نه تنها رابطه بهتری با مخاطبین اروپایی خواهند داشت، بلکه میتوانند نسخههای ویژه و محصولاتی مشابه با مواردی که در آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان عرضه میکنند، در اروپا هم عرضه کنند.
جیکوب ناهین، مدیر ارشد روابط عمومی شعبه آمریکا آتلوس گفت:
این نمونه بارزی از رشد است که ما به عنوان یک کمپانی در حال تجربه آن هستیم. عرضه بازیها در اروپا قدم بعدی برای ما است. در ابتدا تاسیس دفتر اروپایی برای طرفدارانمان به معنا است که میتوانیم در زمینه انتشار بازیها و نسخههای ویژه برابری ایجاد کنیم. از دیدگاه تجاری، ما موقعیت بهتری برای برطرف کردن نیازهای هر بازاری که برایش بازیهایمان را عرضه میکنیم، در اختیار داریم.