// سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۰

اپل حق پخش فیلم Kitbag به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی واکین فینیکس را خریداری کرد

فیلم Kitbag به کارگردانی ریدلی اسکات و بازیگری واکین فینیکس در نقش اصلی ساخته می‌شود و حالا به شبکه‌ی آنلاین/استریم‌محور اپل تی وی پلاس تعلق دارد.

در سال ۱۹۷۷ میلادی، ریدلی اسکات نخستین اثر خود را به اسم فیلم The Duellists اکران کرد که از قضا دقیقا مثل فیلم Kitbag، مرتبط با ناپلئون بناپارت بود. این فیلم‌ساز بزرگ که تاریخ سینما فیلم بلید رانر و فیلم Alien او را فراموش نخواهد کرد، اکنون مشغول انجام کارهایی نهایی پروسه‌ی تدوین فیلم The Last Duel با نقش‌آفرینی آدام درایور، بن افلک و مت دیمون شده است. تازه او پیش از رفتن به سراغ فیلم Kitbag هم فیلم Gucci با بازی جرد لتو،‌ آل پاچینو و آدام درایور را کارگردانی خواهد کرد. در کل به‌نظر می‌رسد که فیلم‌ساز ۸۳ساله در چندین و چند ماه آتی کاملا مشغول پروژه‌های سینمایی گوناگون خود است و خوش‌بختانه به‌زودی سر وی خلوت نمی‌شود.

در فیلم Kitbag شاهد نقش‌آفرینی واکین فینیکس یعنی جدیدترین بازیگر نقش جوکر در یک فیلم لایواکشن در نقش ناپلئون بناپارت، نابغه‌ی نظامی و امپراتور فرانسه هستیم. فیلم‌نامه‌ی فیلم Kitbag را نیز دیوید اسکارپا می‌نویسد که در ساخت فیلم All the Money in the World با ریدلی اسکات همکاری کرده بود. قصه راجع به ریشه‌های شکل‌گیری شخصیت ناپلئون و حرکت سریع و بی‌رحمانه‌ی او به سمت امپراتوری است و به روابط جداگانه‌ی وی با همسر واقعی و عشق حقیقی زندگی خود می‌پردازد؛ روابطی که گاهی فقط ناپلئون می‌خواست از یکی از آن‌ها بگریزد و دیگری را مثل یک اعتیاد غیر قابل ترک دنبال می‌کرد.

ریدلی اسکات و بازیگر نقش جوکر در پشت صحنه ساخت فیلم گلادیاتور

ناپلئون تا امروز در فیلم‌های زیادی همچون Désirée و Waterloo حضور داشته است و بازیگران معروفی همچون مارلون براندو و راد استایگر او را به اشکال متفاوت به تصویر کشیدند. حتی استنلی کوبریک، کارگردان فیلم The Shining هم مدت‌ها به‌دنبال ساخت فیلم ناپلئون بود و درنهایت موفق به انجام این کار نشد. پس باید دید که آیا فیلم Kitbag با چنین بازیگر درخشانی که پیش‌تر در فیلم گلادیاتور یک همکاری بسیار موفقیت‌آمیز با ریدلی اسکات داشت، می‌تواند نسخه‌ای دیده‌نشده و ناب از داستان ناپلئون را به جهان سینما بیاورد یا در انجام چنین کاری شکست می‌خورد.

در هر حالت این فیلم اکنون به شبکه آنلاین اپل تی وی پلاس تعلق دارد که انگار واقعا می‌خواهد به سرعت تبدیل به رقیب بزرگی برای بعضی از استودیوها شود. اپل طی چندین و چند ماه اخیر فیلم On the Rocks سوفیا کاپولا و فیلم Greyhound با نقش‌آفرینی تام هنکس را اکران کرد و چند هفته‌ی دیگر فیلم Cherry برادران روسو با بازی تام هالند را تقدیم مخاطبان می‌کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که فیلم Emancipation با نقش‌آفرینی ویل اسمیت و فیلم Killers of the Flower Moon مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو هم در گروه آثار در حال ساخت اپل تی وی پلاس قرار گرفته‌اند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده