نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

هزینه اشتراک شبکه نتفلیکس در ایالات متحده افزایش یافت

درست پیش از شروع پخش فصل دوم سریال اتفاقات ناآشنا (Stranger Things) شبکه نتفلیکس به تازگی قیمت اشتراک در سرویس استریم خود در ایالات متحده را افزایش داد.

از آنجایی که فصل دوم یکی از پر بیننده‌ترین و محبوب‌ترین مجموعه تلویزیونی‌های شبکه نتفلکیس یعنی سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) به طور رسمی پخش خود را در اواخر ماه جاری آغاز می‌کند، در خبر جدیدی که از طرف سرویس استریم این شبکه منتشر شده مشخص شده که این سرویس هزینه‌ها و قیمت‌های اشتراک خود را تنها در ایالات متحده افزایش داده و تغییراتی در آنها اعمال کرده است. گفته شده که همه گزینه‌ها و امکانات اشتراک این موضوع روی آنها اعمال نمی‌شود بلکه تنها برخی از این گزینه‌ها برای مشتریان آمریکایی کمی گران‌تر از قبل خواهد بود.

پیش از این هزینه عادی و معمولی این طرح اشتراکی برای هر ماه ۱۰ دلار بود اما حالا که با یک دلار افزایش قیمت روبه‌رو شده، هزینه آن به ۱۱ دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین هزینه پشتیبانی از کیفیت 4K هم که پیش‌تر ۱۲ دلار بود، با دو دلار افزایش قیمت، حالا هزینه آن تبدیل به ۱۴ دلار شده است. با این تفاسیر حداقل حالا می‌توانیم به این موضوع امیدوار باشیم که طرح پایه اشتراکی که ۸ دلار بوده و هم اکنون هم همان قیمت را دارد، در آینده هم با افزایش قیمت این طرح مواجه نشویم. لازم به ذکر است که طبق بیانیه‌ای که شبکه نتفلیکس از طریق سایت خبری CNET با طرفداران خود در میان گذاشته، این قیمت‌ها فقط برای کاربران و مشتریان جدیدی که از امروز قصد ثبت نام داشته باشند اعمال خواهد شد البته این موضوع در حالی است که کاربرانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند در چرخه صدور صورت حساب بعدی خود قیمت‌های بالاتری را مشاهده خواهند کرد. مسئولان این شبکه در بیانیه خود اینگونه اعلام کردند:

این طرح از تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) برپا خواهد شد و بسته به بازه زمانی چرخه صدور صورت حساب اعضای سرویس استریم، آنها حداقل ۳۰ روز قبل از اتمام دوره خود مبنی بر اینکه چه زمانی آنها این تغییر قیمت‌ها را مشاهده خواهند کرد و هزینه‌های آنها چه زمانی افزایش خواهد یافت، اعلامیه‌ای دریافت خواهند کرد. اعضا ممکن است از طریق یک ایمیل از این موضوع اطلاع یابند یا از طریق سرویس خود اطلاعیه دریافت کنند. این تغییر و افزایش قیمت‌های اعلام شده، تقریبا در طول چند ماه آتی برای اعضا ارسال شده و اعمال خواهد شد.

از آخرین باری که شبکه محبوب نتفلیکس قیمت‌ها و هزینه‌های طرح‌های اشتراکی سرویس استریم خود را برای مشتریان ساکن در ایالات متحده افزایش داد حدود دو سالی می‌گذرد. در آن زمان قیمت معمول طرح‌ها ۹ دلار بود که به ۱۰ دلار افزایش پیدا کرد. این موضوع در حالی بود که طرح پایه اشتراکی از همان زمان ۸ دلار بوده و همزمان به همان مقدار باقی مانده است.

با اینکه فصل دوم سریال اتفاقات ناآشنا تنها مجموعه‌ای نیست که در این ماه در این سرویس به روی آنتن می‌رود اما می‌توان گفت که بزرگترین و محبوب‌ترین مجموعه است. در ماه جاری و در سرویس استریم شبکه نتفلکیس قرار است فصل دیگری از سریال Voltron: Legendary Defender (ولترون: مدافع افسانه‌ای)، فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز) و برنامه کمدی مخصوص پتن اسوالت به روی آنتن برود. ما در اخبار منتشر شده قبلی تمامی فیلم‌ها و برنامه‌هایی که قرار است در ماه اکتبر از شبکه نتفلیکس پخش شود را برای شما ارائه کردیم. اگر مایل هستید که لیست کامل آنها را مشاهده کنید می‌توانید از این طریق آنها را مطالعه کنید.

در این میان یادآوری می‌شود که فصل دوم سریال Stranger Things برای شروع پخش در تاریخ ۲۷ اکتبر سال جاری (۵ آبان) برنامه‌ریزی شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده