// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

فیلم فروشنده درجه سنی بالای ۱۳ سال را در آمریکا دریافت کرد

فیلم فروشنده برای نمایش در سینماهای آمریکا درجه سنی PG-13 دریافت کرد.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، سیستم رده‌بندی فیلم که توسط انجمن فیلم‌های آمریکا بنا نهاد شده، درجه سنی PG-13 را به فیلم «فروشنده» اعطا کرده است. به‌عبارتی دیدن این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال در آمریکا توصیه نمی‌شود و نوعی تذکر قطعی به والدین آن‌ها است که شاید محتوای فیلم برای سنین زیر ۱۳ سال مناسب نباشد.

فروشنده هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که در جشنواره کن توانست جایزه بهترین هنرپیشه مرد و جایزه بهترین فیلم‌نامه را از آن خود کند. همچنین این فیلم نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۱۷ است. اکران بین‌المللی این فیلم به تازگی از فرانسه و در ۳۰۰ سینما آغاز شده و به تدریج در دیگر کشورها نیز نمایش خواهد داشت. محسن وزیری در بخشی از نقد خود در مورد فیلم فروشنده می‌گوید:

فروشنده فیلم شسته‌رفته و ساختارمندی است که کوبنده شروع می‌شود و تأثیرگذار به اتمام می‌رسد. یک پایان‌بندی خوب به معنای حک شدن تمام فیلم در ذهن تماشاگر است و فرهادی هم نشان داده پایان‌بندی را می‌فهمد. هل دادن ماشینِ گیر کرده در گل و راهروی دادگاه هیچوقت از ذهنمان پاک نخواهد شد اما به طبع آن، جیغ و دادهای داخل تونل و جر و بحث‌های نادر و سیمین هم از یادمان نخواهد رفت. فرهادی همانقدر که به یک پایان‌بندی قوی اهمیت می‌دهد، آغاز فیلمش را نیز به دقت طراحی می‌کند. ساختمانی که در شرف ریختن است و عماد که به همسایه‌ها برای تخلیه‌ی خانه کمک می‌کند، همراه یک دوربین مشوش بدون‌کات شده که به ترک روی شیشه و بولدوزر گودبرداری ختم می‌شود. بعد از این اوج ناگهانی نوبت به مقدمه‌چینی‌ها می‌رسد. با شخصیت‌ها آشنا می‌شویم، با روابط آن‌ها و راست و دروغ‌هایشان.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده