نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴

شرکت دی سی برنامه‌های خود را برای روز بتمن اعلام کرد

شرکت دی سی اخیرا در طی بیانیه‌ای، تاریخ دقیق مراسم روز بتمن را اعلام کرد و برنامه‌های بسیار مهیج خود را هم برای روز بزرگ این ابرقهرمان محبوب، توضیح داد.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، شرکت دی سی اعلام کرد که «روز بتمن» در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) برگزار خواهد شد و به‌خاطر وضعیت پیش‌آمده و شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، کل این رویداد مجازی خواهد بود. شرکت DC برای برپایی این رویداد با کسب و کارهای مختلفی همکاری کرده تا بتواند روز بتمن را به بهترین شکل برگزار کند. Waze از جمله این کسب و کارها است که یک سفر با سبک «بتمن و ریدلر» را در اختیار طرفداران قرار می‌دهد؛ آن هم درحالی‌که با پلی فهرست‌هایی در اسپاتیفای از ابرقهرمانان و ابرشروران دی‌سی کامل می‌شود. البته این تازه آغاز ماجرا است؛ بیانیه مطبوعاتی رسمی روز بتمن سال ۲۰۲۰، همچنین نشان می‌دهد که چیزهای دیگری هم در برنامه هست.

از جمله این موارد، کتاب‌های کمیک رایگان دیجیتالی، کیت‌های فعالیتی رایگان برای کودکان، یک پیاده‌روی/دوندگی مجازی بتمنی و حتی یک معمای دیجیتالی برای حل کردن وجود دارد؛ درست همان‌طور که بتمن سرنخ‌های ریدلر را پیدا و معماهای آن را حل می‌کرد. بیانیه مطبوعاتی رسمی شرکت DC برای روز بتمن سال ۲۰۲۰ به شرح زیر است:

«شرکت دی‌سی امروز برنامه‌های خود را برای جشن جهانی روز بتمن که در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۹ شهریور) برگزار می‌شود، اعلام کرد. این شرکت از تمام طرفداران، در هر سنی که هستند، در سرتاسر دنیا دعوت می‌کند تا در فعالیت‌های خاصی که با سبک بتمن طراحی شده است و وسعت زیادی هم دارد، شرکت کنند تا برای این ابرقهرمان نمادین دی‌سی جشن بگیرند. برای اولین‌بار، طرفداران فرصت این را دارند تا در برنامه ویز، با سبک «بتمن و ریدلر» سفر خود را انجام دهند و به مقصد برسند. برای کامل شدن این تجربه، شما می‌توانید با استفاده از قابلیتی که درون خود برنامه ویز وجود دارد، از پلی فهرست‌های مخصوص ابرقهرمانان و ابرشرورهای دی‌سی که در اسپاتیفای است، استفاده کنید.

به‌علاوه، کتاب‌های کمیک دیجیتال رایگان، کتاب‌های کمیک رایگان دیجیتالی، کیت‌های فعالیتی رایگان برای کودکات، یک پیاده‌روی/دوندگی مجازی بتمنی و حتی یک معمای دیجیتالی برای حل کردن وجود دارد. طرفداران می‌توانند به واسطه این فعالیت‌ها، شنل و نقاب خود را بپوشند و تبدیل به قدرتمندترین نسخه خود شوند. طرفداران همچنین می‌توانند در یک سری فعالیت‌های دیجیتالی، با بتمن متحد شوند و از شهر گاتهام مراقبت کنند؛ مانند پیوستن به جشن در شبکه اجتماعی و کمک به بتمن درکنار هم قرار دادن سرنخ‌های مختلفی که ریدلر به جا گذاشته است. اگر شما بتوانید این نکات شیطانی را رمزگشایی کنید، می‌توانید به جایزه‌های منحصربه‌فرد که زمان محدودی هم دارند، دسترسی داشته باشید.

ماجراجویی از زمانی‌که چراغ‌های علامت بتمن در ساعت ۱۲ شب ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) در حساب رسمی توییتر دی‌سی کامیکس، روشن شد، آغاز می‌شود. این تم بتمنی جدید ویز به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال اجازه می‌دهد تا از تاریخ ۳۱ اوت تا ۳۱ اکتبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان) به همراه بتمن و ریدلر به سفر و جابه‌جایی بپردازند. رانندگانی که از ویز استفاده می‌کنند، می‌توانند تنظیمات مربوط‌به جهت‌گیری‌های صوتی را روی شخصیت بتمن با صداپیشگی هنرمند انیمیشن سریالی Batman: The Animated Series یعنی کوین کانروی تنظیم کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند آیکون یک بت موبیل خاص و حالت بتمن مورد علاقه خود را انتخاب کنند.»

استفاده دوباره از زره مخصوص بتمن به نام Bat Armor توسط دو چهره/تو فیس در کتاب کمیک Detective Comics

«از طرف دیگر هم رانندگانی که دوست دارند تجربه شرورانه‌تری داشته باشند، می‌توانند جهت‌گیری صوتی ریدلر با صداپیشگی والی وینگرت را به همراه حالت و وسیله نقلیه خاص خود، انتخاب کنند. کاربران ویز در سرتاسر جهان می‌توانند سبک بتمن را با زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی تجربه کنند. همان‌طور که بالاتر هم به این موضوع اشاره شده بود، المان‌های هیجان‌انگیز دیگری هم برای مراسم مبارز شنل پوش دی سی در نظر گرفته شده که به شرح زیر است:

تجربه بتمن: آموزش مبارز شنل پوش: آیا برای همکاری با بتمن آماده هستید؟ در هفته‌ای که به مراسم روز بتمن منتهی می‌شود، طرفداران فرصت این را خواهند داشت که خود را در همه چیزهای مربوط‌به بتمن غرق کنند. هر روز به سایت BatmanDay.com سر بزنید تا فعالیت‌های جدیدی را پیدا کنید؛ به‌عنوان مثال نحوه درست کردن شنل و دستورالعمل‌های مخصوص نقاب، ویدیوی مخصوص در رابطه با اینکه چطور بت سیگنال خودتان را درست کنید و خیلی چیزهای دیگر!

دوندگی مجازی ۵ هزار/۱۰ هزار بتمن: شنل خود را بپوشید و در پیاده‌روی و دوندگی مجازی بتمن شرکت کنید. این مسابقه در تاریخ ۱۰ آبان با همکاری RAM Racing آغاز می‌شود. دوندگی مجازی بتمن به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا در مسابقه مخصوص به خودشان شرکت کنند؛ حالا چه در طی روز یا چه در تاریکی شب (البته به همراه تجهیزات بازتابنده، برای امنیت بیشتر). شرکت‌کنندگان ثبت‌نام شده، می‌توانند یک مجموعه از تجهیزات منحصربه‌فرد با علامت بتمن را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

نسخه موبایلی بازی Injustice 2 به‌صورت پشت سر هم، مسابقات بتمنی خواهد داشت و در ادامه یک رویداد ویژه با نام Classic Batman Invasion هم برگزار خواهد شد. بازیکنان در ادامه یک هدیه رایگان مخصوص روز بتمن و همچنین تخفیف‌های مختلفی را برای خرید داخل بازی دریافت خواهند کرد. از طرف دیگر بازی DC Legends هم امسال، روز بتمن را برای محافظ شهر گاتهام جشن خواهد گرفت. بازیکنانی که در تاریخ ۲۹ شهریور وارد این بازی شوند، می‌توانند یک جایزه ویژه را دریافت کنند. آن‌ها همچنین با یک تخفیف ویژه می‌توانند ابرقهرمان یا ابرشرور گاتهامی مورد علاقه خود را ارتقاء بدهند و بهبود ببخشند.»

Batman

«بازی DC Universe Online هم به‌نوبه‌ی خود، روز بتمن را با دادن یک بت وینگ و یک جایزه ریدلری جشن می‌گیرد. این المان‌ها برای تمام بازیکنان رایگان است و در تاریخ ۱۴ تا ۲۰ سپتامبر (۲۴ تا ۳۰ شهریور) در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. سرویس اشتراک دیجیتالی دی سی یعنی دی سی یونیورس هم برای این روز، اخبار هیجان‌انگیزی دارد که اصلا نباید آن‌ها را از دست بدهید. طرفدارانی که در کشورهای مکزیک، برزیل، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، چین و ژاپن ساکن هستند، می‌توانند از پیشنهادهای ویژه، هدیه‌ها و کتاب‌های کمیک منحصر‌به‌فرد بتمن را دریافت کنند. شبکه ایتالیایی Cartoon Network قرار است از تاریخ ۲۴ شهریور برنامه‌های بتمنی را به مخاطبان خود نمایش دهد.

در کشور ژاپن شرکت UNIQLO UT قرار است مجموعه‌ای از تیشرت‌ها و هودی‌های بتمن و همچنین دیگر شخصیت‌های DC را که توسط هنرمند مشهوری به‌نام جین-مایکل باسکوات طراحی شده، از تاریخ ۲۸ شهریور عرضه کند.طرفدارانی که در کشور انگلیس قرار دارند، می‌توانند برای دریافت باندل‌های بتمن، وارد مسابقه مخصوص شوند و با یکدیگر رقابت کنند. علاوه‌بر این، یک سری کیت‌های فعالیتی و کتاب‌های کمیک رایگان دیجیتالی هم وجود دارد. دی سی قصد دارد کتاب‌های کمیک دیجیتالی رایگان را در اختیار طرفداران خود قرار دهد. از جمله رمان گرافیکی Batman: Curse of the White Knight برای بزرگسالان و نوجوانان.

طرفداران در هر سنی که هستند، می‌توانند از نسخه‌های دیجیتالی و رایگان قسمت اول سری کتاب کمیک Batman: The Adventures Continue و بخش اول رمان گرافیکی Batman Tales: Once Upon a Crime لذت ببرند. دراین‌میان شبکه HBO Max و Cartoon Network هم قصد دارند که در ماه سپتامبر برای مخاطبان خود محتواهای مختلفی را با محوریت بتمن ارائه کنند. شرکت دی‌سی به واسطه همکاری‌ای که با بخش فروشگاهی برادران وارنر و همچنین خرده‌فروشی‌های خیلی زیادی مانند آمازون، بارنز و نوبل، تارگت، آیتونز، والمارت، گیم استاپ و گوگل پلی و غیره داشته، قرار است تخفیف‌های ویژه‌ای را برای محصولات بتمنی، در اختیار خریداران قرار دهند.

شرکای جهانی هم مانند لگو، اسپین مستر و فانکو هم قرار است که در روز بزرگ این ابرقهرمان، محصولات منحصر‌به‌فرد بتمن را عرضه کنند. در فروش کتاب‌های کمیک دیجیتالی، چیزی بیش از ۴۰۰ کتاب الکترونیکی و بیش از ۳۰۰۰ کتاب کمیک دیجیتالی قرار دارد؛ ۹۹ سنت برای کتاب‌های کمیک و ۶ دلار برای کتاب‌های دیجیتالی.»


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده