نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴

Xbox Series X از تمامی کنترلرهای ایکس باکس وان روی همه بازی‌ها پشتیبانی می‌کند

توییت جدید اکانت رسمی ایکس‌باکس در انگلستان در ارتباط با خبر عدم پشتیبانی بازی‌های پلی‌استیشن 5 از کنترلرهای PS4 یادآوری کرده که ایکس‌باکس سری ایکس چنین محدودیتی نخواهد داشت.

مقاله مرتبط:

سونی به‌تازگی اعلام کرده که کنترلرهای دوال شاک 4 تنها برای مجموعه بازی‌های PS4 روی پلی‌ استیشن 5 قابل استفاده بوده و نمی‌توان از آن برای اجرای بازی‌های اختصاصی PS5 استفاده کرد. طبیعتاً مایکروسافت از این خبر ناخوشایند برای هواداران استفاده کرده به علاقه‌مندان برای خرید کنسول‌های نسل نهم یادآوری می‌کند که ایکس‌ باکس سری ایکس به‌صورت تمام و کمال از کنترلرهای ایکس‌ باکس وان پشتیبانی خواهد کرد. درواقع برای استفاده از دسته‌های ایکس‌ باکس وان هیچ محدودیتی روی بازی‌های خاص وجود نداشته و می‌توان از آن برای تمامی بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس نیز استفاده کرد.

این خبر از سوی حساب توییتر رسمی ایکس‌باکس در انگلستان منتشر شده و تمامی مدل‌های رسمی، Adaptive، Elite Wireless و SCUF را در بر می‌گیرد. این رویکرد، جزئی از استراتژی مایکروسافت در زمینه ارائه‌ی خدمات بین نسلی در ایکس‌باکس سری ایکس است که می‌تواند منافع خوبی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

کنترلر کنسول ایکس باکس وان

البته جا دارد مجدداً روی این نکته تأکید کرد که انتشار این توییت، بیش از اینکه با هدف معرفی خدمات کنسول جدید ایکس‌باکس صورت گرفته باشد، بیشتر برای استفاده از فرصتی که درپی انتشار خبر مربوط‌به PS5 ایجاد شده، مخابره شده است.

کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 هردو برای عرضه در تعطیلات آخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده‌اند. سونی به‌تازگی اعلام کرده که قسمت جدید استریم State of Play در تاریخ ششم اوت (پنج شنبه ۱۶ مرداد) پخش خواهد شد. ضمن اینکه تأکید شده این رویداد خبر مهمی در خصوص استودیوهای فرست پارتی سونی یا جزئیات مربوط‌به سخت‌افزار و تاریخ عرضه کنسول را در بر نخواهد داشت. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس نیز وعده انتشار اخبار بیشتر در خصوص ایکس‌باکس سری ایکس را برای ماه جاری به هواداران داده است. لذا با انتشار جدیدترین اخبار با زومجی همراه باشید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده