// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹

آموزش ساخت حساب کاربری ایکس باکس

در این مقاله قصد داریم روش‌های ساخت حساب کاربری ایکس باکس را با شما کاربران به اشتراک بگذاریم تا بتوانید به‌راحتی حساب کاربری خود را ساخته و به بازی کردن مشغول شوید.

ایجاد حساب کاربری، یکی از لازمه‌های استفاده از سرویس‌های مختلف است و کنسول‌های بازی هم از این قاعده مستثنا نیستند. مهم نیست که کنسول نینتندو، سونی یا مایکروسافت را تهیه کرده‌اید، برای تجربه بازی‌ها و استفاده از ویژگی‌هایی که برای شما درنظر گرفته شده است، باید حساب کاربری داشته باشید. در این قسمت از مقاله راهنما و آموزش زومجی، به‌سراغ نحوه ساخت اکانت ایکس باکس رفته‌ایم.

ورود به سایت ایکس برای ساخت اکانت

در اولین مرحله برای ساخت اکانت XBOX وارد سایت Xbox شوید و در بالا سمت راست، روی گزینه Sign in کلیک کنید.

انتخاب گزینه ساخت حساب کاربری

در ادامه روی گزینه ساخت حساب کاربری جدید (No account? Create One) کلیک کنید. نیازی نیست که به دو گزینه دیگر کاری داشته باشید. تنها روی ساخت حساب کاربری جدیدی کلیک کنید تا وارد صفحه تازه‌ای شوید. 

روش‌های ساخت اکانت ایکس باکس

دراینجا سه روش برای ساخت حساب کاربری وجود دارد هر سه روش را آموزش خواهیم داد. اینکه شما از کدام روش استفاده می‌کنید، کاملا سلیقه‌ای است و باتوجه‌به انتخاب خود و موارد توضیح داده شده در پایین، یکی از این روش‌ها را برای ساخت حساب کاربری ایکس باکس خود استفاده کنید. 

وارد کردن رمز عبور در روش اول ساخت اکانت ایکس باکس

روش اول

در روش اول، اگر یک ایمیل شخصی دارید، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان ایمیل اصلی حساب کاربری ایکس باکس هم استفاده کنید. در صورتی که ایمیل ندارید، با استفاده از مقاله آموزش ساخت ایمیل، یکی برای خودتان بسازید. در مکان مشخص شده، ایمیل از پیش ساخته شده خود را وارد و سپس گزینه Next را انتخاب کنید. حال باید رمز عبور، محل اقامت و تاریخ تولد را هم انتخاب کنید. برای انتخاب رمز عبور، بهترین گزینه این است که از حروف و اعداد و همچنین علائمی مثل + ـ و موارد مشابه استفاده کنید.

انتخاب رمز یکی از حساس‌ترین موارد ساخت حساب کاربری به حساب می‌آید. ازاین‌رو، اینکه رمز مناسبی را انتخاب کنید، فاکتور بسیار مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید. معمولا هرقدر که رمز کاربری شما پیچیده‌تر باشد، هک کردن حساب کاربری هم سخت‌تر خواهد شد، البته رمزی هم انتخاب نکنید که نتوانید آن را به یاد بیاورید. بهترین کار برای فراموش نشدن رمز عبور، این است که آن را در گوشه‌ای یادداشت کنید. مشکلی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، فراموش شدن رمز است، پس حسابی به آن دقت کنید. 

حتما تاریخ تولد میلادی دقیق را وارد کنید. برای تبدیل می‌توانید از اینجا اقدام کنید

در قسمت بعد، باید کشور (Country) و تاریخ تولد (Birthdate) را انتخاب کنید. کشور حساب کاربری، نماینده محل زندگی و مواردی مثل واحد کیف پول شما است. ازاین‌رو کشور آمریکا (United States) همیشه بهترین گزینه برای کاربران ایرانی به حساب می‌آید، زیرا خرید گیفت کارت‌های آمریکا و پرداخت هزینه دلار به تومن، برای کاربر ایرانی ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر کشورها است. این نکته را هم اشاره کنم که بازی‌های ایکس باکس تماما ریجن فری است. به‌عبارتی، مهم نیست که کشور حساب کاربری شما روی چه کشوری است، به‌راحتی می‌توانید بازی‌های دیسکی خود را تجربه و بسته الحاقی‌های آن‌ها را خریداری کنید.

مورد مهم بعدی، اضافه کردن تاریخ تولد است. درکنار رمز، تاریخ تولد یکی دیگر از موارد مهم در حساب‌های کاربری به حساب می‌آید. شما تنها یک بار تاریخ تولد را اضافه می‌کنید و حتما آن را تاریخ تولد واقعی خود به انگلیسی وارد و یادداشت کنید. فراموش کردن تاریخ تولد وارد شده می‌تواند پیامدهای مختلفی داشته باشد. برای مثال، اگر یک روزی قصد صحبت با پشتیبانی ایکس باکس برای حل موضوع خاصی یا دزدیده شدن اکانت‌تان داشتید، تاریخ تولد می‌تواند برگ برنده‌ی شما باشد. در غیراین‌صورت، مشکل شما به هیچ وجه حل نخواهد شد. برای تبدیل تاریخ تولد واقعی می‌توانید از اینجا استفاده کنید.

وارد کردن کد تاییدیه فرستاده شده به ایمیل

در انتها، کد وریفای به ایمیل ثبت شده فرستاده می‌‌شود و پس از وارد کردن آن، حساب کاربری ایکس باکس شما ساخته خواهد شد. برای دریافت کد وریفایت هم تنها کافی است وارد ایمیل از پیش ساخته شده‌ی خود شوید و ایمیل فرستاده شده از سوی مایکروسافت را از بخش (inbox) یا (Spam) باز کنید. سپس یک کد هایلایت شده به‌عنوان کد امنیتی (Security Code) مشاهده می‌کنید. آن را در جای خالی ساخت حساب کاربری ایکس باکس وارد کنید.

انتخاب پسوند Hotmail یا Outlook برای حساب کاربری ایکس باکس

روش دوم

در این روش اگر می‌خواهید یک ایمیل مخصوص برای حساب کاربری ایکس باکس خود داشته باشید، باید گزینه ساخت ایمیل جدید را انتخاب کنید. دراینجا باید نام مورد نظر برای ایمیل خود را انتخاب کنید. اشاره کنم که می‌توانید یک ایمیل Outlook یا Hotmail برای خود بسازید و فرقی با یکدیگر ندارند و اسمی که انتخاب می‌کنید، بدنه اصلی ایمیل شما را تشکیل خواهد داد.

وارد کردن رمز عبور در روش دوم ساخت اکانت ایکس باکس

سپس باید یک رمز عبور دلخواه را برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم رمزی را انتخاب کنید که دارای حروف کوچک، بزرگ و همچنین علائمی مثل ! و ـ باشد و همانند روش اول، تمامی نکات را رعایت کنید. همچنین می‌توانید گزینه Show Password را انتخاب کنید تا از صحت وارد کردن رمز خود در جای خالی مطلع شوید.

وارد کردن اسم و فامیل برای ساخت حساب کاربری ایکس باکس

در اینجا باید اسم و فامیل خود را وارد کنید. اسم و فامیل موردی است که پس از ساخته شدن حساب کاربری هم از بخش تنظیمات قابل تغییر است

انتخاب کشور و تاریخ تولد برای ساخت اکانت ایکس باکس

حال همانند روش اول، کشور دلخواه و تاریخ تولد را وارد کنید و به نکات کلیدی آن توجه داشته باشید.

وارد کردن کد احراز هویت ساخت اکانت ایکس باکس

در انتها، کد احراز هویت مورد نظر را در جای خالی وارد و کلید Next را فشار دهید تا حساب کاربری شما ساخته شود.

وارد کردن شماره تلفن برای ساخت حساب کاربری ایکس باکس

روش سوم

روش سوم از شما می‌خواهد که ابتدا شماره موبایل خود را وارد کنید. این روش در ادامه شما را به روش دوم و اول وصل می‌کند (انتخاب اینکه به کدام روش حساب کاربری اصلی را بسازید، با خود شما است). تنها فرق روش سوم با دو روش ذکر شده، این است که پس از ساخته شدن حساب کاربری، شماره تلفن به‌صورت خودکار در حساب شما ثبت شده است.

این در حالی است که در روش اول و دوم، پس از ساخته شدن حساب کاربری ایکس باکس می‌توانید وارد بخش شخصی‌سازی حساب خود شده و تغییرات لازم از جمله وارد کردن شماره تلفن را اعمال کنید. استفاده از شماره تلفن یکی از مزیت‌های مهم برای بخش امنیتی حساب کاربری شما به حساب می‌آید.

  • نکته مهم ۱: یکی از اصلی‌ترین موارد در ساخت حساب کاربری، وارد کردن تاریخ تولد دقیق است. ازاین‌رو تاریخ تولدی را وارد کنید که صحت دارد و اگر آن را فراموش می‌کنید، حتما در یک جایی آن را یادداشت کنید؛ زیرا اگر حساب کاربری شما دزدیده شود یا هر مشکل دیگری برای آن پیش آید، ازطریق تاریخ تولد به‌راحتی می‌توانید آن را بازیابی کنید.
  • نکته مهم ۲: انتخاب کشور یک امر سلیقه‌ای است، اما از آن‌جایی که برای کاربران ایرانی، خرید گیفت کارت‌های آمریکا ساده‌تر از سایر کشورها است و تمامی فروشنده‌ها هم آن‌ها را ارائه می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم که کشور خود را روی ایالت متحده قرار دهید. اشاره کنم که وارد کردن موبایل با پیش شماره ایران، به هیچ‌وجه خللی را در این بخش به وجود نمی‌آورد.

در انتها و پس از ساخته شدن حساب کاربری ایکس باکس به یکی از سه روش ساخته شده، تنها کافی است دکمه Home کنترلر خود را نگه داشته و وارد بخش حساب کاربری شوید. حال گزینه Sign In را انتخاب کرده و حساب ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

تنظیمات آدرس محل سکونت

پس از اینکه حساب کاربری خود را ساختید، می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کرده و کد گیفت‌ کارت‌های خریداری شده خود را وارد کنید. البته پس از وارد کردن کد برای اولین‌بار، از شما خواسته می‌شود تا آدرس محل سکونت و کد پستی را هم وارد کنید. از آن‌جایی که کشور را آمریکا وارد کرده‌اید، باید آدرس و مشخصاتی را در جاهای خالی قرار دهید که متناسب با کشور شما است. برای سهولت کار، در ادامه روش قرار دادن بهترین آدرس و مکان برای حساب کاربری ایکس باکس را توضیح خواهیم داد تا به هنگام خرید بازی، هیچ Tax و هزینه اضافه‌تری از شما گرفته نشود.

انتخاب تنظیمات حساب کاربری مایکروسافت

ابتدا از قسمت بالا سمت راست سایت ایکس باکس و پس از وارد شدن به حساب کاربری، روی عکس خود کلیک کرده و گزینه Microsoft Account را انتخاب کنید تا وارد بخشی تنظیمات حساب کاربری خود شوید. اشاره کنم که حساب کاربری ایکس باکس و مایکروسافت یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

وارد شدن به بخش آدرس حساب کاربری ایکس باکس

سپس از سربرگ Payment، گزینه Address Book را انتخاب کنید تا وارد قسمت تنظیمات آدرس برای پرداختی‌های خود شوید.

تنظیمات مربوط جهت بخش آدرس حساب کاربری ایکس باکس

دراینجا با یک صفحه کاملا خالی روبه‌رو خواهید شد. گزینه Add New Address را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، دقیقا اطلاعات عکس بالا را وارد کنید که شامل آدرس، کد پستی، کشور (درحالت پیش‌فرض آمریکا بوده و قابل تغییر هم نیست)، شماره تلفن و موارد دیگر می‌شود. اضافه کردن آدرس و اطلاعات قرار داده شده، باعث می‌شود تا دیگر هیچ‌گونه Tax یا مالیات روی حساب شما افزوده نشود و با خیال راحت بازی‌ها را با قیمتی که نوشته شده است، خریداری کنید. در انتها دکمه ذخیره را فشار دهید تا تمامی اطلاعات وارد شده ذخیره شود.


لوگو ایکس باکس

پرسش‌های متداول

  • آیا برای خرید بازی و ساخت حساب کاربری، نیاز به برنامه تغییر آی‌پی داریم؟

    برای خرید بازی و ساخت حساب کاربری نیازی به برنامه تغییر آی‌پی نیست، اما برای وارد کردن کدهای خریداری شده در بخش مخصوص، حتما به برنامه تغییر آی‌پی نیاز پیدا خواهید کرد.

  • جدا از آمریکا، کدام یک از کشورها را انتخاب کنیم؟

    اگر نمی‌خواستید از کشور آمریکا استفاده کنید، کشورهایی نظیر بریتانیا یا هر کشور دیگری که جزوی از اروپا است، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، زیرا گیفت کارت‌های بریتانیا و اروپا هم به راحتی پیدا می‌شود، اما قیمت بالاتری نسبت به گیفت کارت‌های آمریکا دارند.

  • چگونه کدهای خریداری شده را فعال کنیم؟

    در سایت ایکس باکس و سمت راست بالا، روی عکس خود کلیک و گزینه Redeem Code را انتخاب کنید. در ادامه صفحه مخصوص به وارد کردن کد برای شما در دسترس قرار می‌گیرد. تنها کافی است کد خریداری شده را در محل مورد نظر وارد کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده