نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

مایکروسافت در زمینه خرید بازی‌های کلاسیک ایکس ‌باکس تغییرات بزرگی را اعمال می‌کند

ظاهراً مایکروسافت در حال انتقال بازی‌های کلاسیک و Backwards Compatible پلتفرم ایکس‌باکس به فروشگاه آنلاین خود بوده و این موارد، بازی‌هایی که به‌تازگی از فهرست حذف شده بودند را در بر می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که تیم ایکس‌ باکس طی هفته‌های گذشته بدون اعلام قبلی مشغول انتقال بی‌سروصدای بازی‌های ایکس ‌باکس 360 به فروشگاه مایکروسافت بوده تا فرایند خرید بازی‌های Backwards Compatible در آینده را برای کاربران ساده‌تر کند. درواقع خرید بازی‌های Backwards Compatible یا همان بازی‌های کلاسیک سازگار با نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس نسبتاً کار دشواری بوده و به‌طور معمول علاقه‌مندان به سایر فروشگاه‌های عرضه بازی‌های Xbox 360 ارجاع داده می‌شدند. ضمن اینکه برخی از بازی‌ها به‌طور کلی برای ایکس ‌باکس وان در دسترس نبود.

علاوه‌بر این، امکان استفاده از گیفت کارت‌های ایکس‌باکس نیز در این شرایط دشوارتر بوده و معمولاً کاربران برای دسترسی به بازی‌های رایگان با عناوین گلد، مجبور به استفاده کارت اعتباری می‌شدند. به‌طور کلی استفاده از فروشگاه‌های آنلاین عرضه بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس همواره با دشواری‌هایی همراه بوده است.

حالا به نظر می‌رسد که این مشکل بالاخره در حال رفع شدن است. مایکروسافت از این پس امکان خرید بازی‌های کلاسیک ایکس‌باکس را به‌طور مستقیم ازطریق فروشگاه آنلاین خود روی ایکس‌باکس وان یا مرورگرهای اینترنتی فراهم کرده که این مجموعه، بازی رایگان این ماه ایکس‌باکس لایو گلد یعنی MX Unleashed را نیز در بر می‌گیرد. بنابراین بدون نیاز به استفاده از کارت اعتباری، امکان دسترسی به این بازی فراهم شده است.

مثلاً در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌ای میان استایل قدیمی و جدید فهرست بازی‌ها در Microsoft Store را مشاهده کنید:

وضعیت جدید منوی فروشگاه آنلاین مایکروسافت

تاکنون جامعه‌ی کاربران ایکس‌باکس، انتقال صدها بازی کلاسیک این پلتفرم به استایل جدید فروشگاه مایکروسافت را تأیید کرده‌اند که شامل تمامی بازی‌هایی که اخیراً از فهرست خارج شده بود نیز می‌شوند. البته شماری از این بازی‌ها مجدداً از دسترس خارج شده که به نظر می‌رسد یک سری مسائل فنی علت این موضوع بوده باشد. حتی شماری از کاربران مشاهده‌ی دو نسخه از بازی‌ها را در مجموعه‌ی شخصی خود گزارش کرده یا به برخی آن‌ها یک نسخه رایگان از GTA: Liberty City Stories هدیه داده شده است. ظاهراً همه این موارد باگ‌هایی هستند که در پی اعمال تغییرات در سیستم ایجاد شده و به‌زودی رفع خواهند شد.

برخی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 که مجدداً به فهرست فروشگاه بازگردانده شدند عبارت‌اند از:

  • Deadly Premonition
  • DiRT 3
  • Fuel
  • GRID 2
  • Midnight Club LA
  • Overlord
  • Pure
  • Silent Hill Downpour
  • Tom Clancy's HAWX

درنهایت، انتقال بازی‌های کلاسیک به فروشگاه‌های مدرن مایکروسافت، یک حرکت برد – برد برای این شرکت و جامعه‌ی کاربران محسوب می‌شود. به‌ویژه در شرایطی که در آستانه عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس قرار داشته و بازی‌های Backwards Compatible توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد.


منبع vg247 purexbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده