نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵

مایکروسافت نام سرویس Xbox Game Pass را تغییر می دهد

مایکروسافت در نظر دارد به‌دنبال اعمال تغییرات اخیر، نام‌گذاری سرویس Xbox Game Pass را دستخوش تغییر کند.

در هفته‌های اخیر شاهد ایجاد تغییراتی در سرویس ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) بودیم و حالا بنابر اخبار بازی، سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) دچار تغییر خواهد شد. مایکروسافت اخیرا به‌طور نامحسوس این موضوع را اعلام کرد، موضوعی که به‌رغم نامحسوس بودن، تغییری بزرگ است. مایکروسافت درنظر دارد تا نام سرویس «ایکس‌باکس گیم پس» را به «گیم پس» (Game Pass) بدون پیشوند تغییر دهد. این اقدام، سرویس اشتراکی گیم پسِ مایکروسافت را از وابستگی زبانی به کنسول ایکس‌باکس رها می‌کند. مایکروسافت همچنین نام سرویس «ایکس‌باکس گیم پس برای پی سی» (Xbox Game Pass for Pc) را به «گیم پس برای پی سی» (Game Pass for PC) تغییر می‌دهد. 

هرچند که این تغییر جزئی به‌نظر می‌رسد اما ممکن است آغازی بر تغییراتی گسترده توسط مایکروسافت باشد. این شرکت اخیرا کارت‌های آماده‌ی سرویس یک‌ساله ایکس‌باکس لایو گلد را از وب‌سایت خود برداشته است. بنابر همین بسیاری معتقد هستند که این عمل مایکروسافت، آغازی بر حذف سرویس ایکس‌باکس لایو گلد خواهد بود. اکانت رسمی سرویس ایکس‌باکس گیم پس اخیرا توییتی به شرخ زیر منتشر کرده است:

در حال امتحان چهره‌ای تازه [هستیم]

Xbox Game Pass

اما چه چیزی جایگزین ایکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) خواهد شد؟ به‌نظر می‌رسد که پاسخ منطقی این سوال سرویس گیم پس باشد که جایگزینی برای سرویس‌های آنلاین مایکروسافت شود. بنابراین احتمالا کاربران از این پس به‌جای تهیه سرویس گلد، باید دست به خرید سرویس گیم پس بزنند. اما باید به یاد داشت که سرویس ایکس‌باکس لایو گلد در حالت عادی ۹.۹۹ دلار قیمت داشت و سرویس گیم‌ پس نیز ۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت که پس از عرضه ایکس‌کلاود (xCloud) این سرویس را نیز در بر خواهد داشت، و شامل نسخه پی‌سی سرویس گیم پس نیز می‌شود، با قیمت ۱۴.۹۹ دلار عرضه می‌شود. نکته این است که این شیوه قیمت‌گذاری برای کاربرانی که قصد مهاجرت را به سرویس جدید دارند، با ضرر مالی قابل‌توجه‌ای همراه نخواهد بود.

شرکت مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است بخش چندنفره آنلاین بازی Halo Infinite رایگان خواهد بود و این موضوع مدرکی دال بر این به‌نظر می‌رسد که احتمالا کاربران مایکروسافت برای تجربه آنلاین بازی‌ها نیازی به تهیه اشتراک گلد نداشته باشند. اخیرا نیز شایعه‌ای منتشر شده بود که طبق آن، تجربه آنلاین بازی‌ها روی کنسول ایکس ‌باکس وان سری ایکس، هزینه‌ای برای کاربران نخواهد داشت. در دیگر اخبار، به‌نظر می‌رسد قیمت کنسول‌های نسل نهمی پلی ‌استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری ایکس تا انتهای ماه اوت مشخص شود


منبع Thurrott
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده