نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰

فروش پلی استیشن 5 در پنج سال اول ۱۲۰ میلیون دستگاه پیش‌بینی می‌شود

طبق پیش‌بینی‌ها و تخمین‌های زده شده کنسول پلی استیشن 5 در پنج سال ابتدایی دو برابر ایکس باکس سری ایکس و معادل ۱۲۰ میلیون واحد فروش را تجربه خواهد کرد.

رفته‌رفته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی و فرارسیدن تعطیلات، باید با کنسول‌های نسل هشتمی خود خداحافظی کرده و به استقبال پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس برویم. سونی و مایکروسافت به‌عنوان دو رقیب اصلی در صنعت بازی‌های ویدیویی سخت در حال آماده شدن برای رقابت در نسل نهم هستند. 

اگر زومجی و اخبار مربوط به کنسول‌های خانگی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که سونی در نسل هشتم توانست با پلی استیشن 4 و ارایه بازی‌های انحصاری بیشتر از نظر میزان فروش رقیب خود را کنار بزند. 

درحالیکه هنوز اطلاعاتی از قبیل برچسب قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس مشخص نشده است، اما بازهم تحلیلگران شروع به پیش‌بینی و تخمین زدن در مورد فروش احتمالی این دو دستگاه زده‌اند. حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که طی آن انتظار می‌رود پلی استیشن 5 پس از گذشت پنج سال از عمر خود دو برابر نسبت به ایکس باکس سری ایکس فروش کرده و رکورد فروش ۱۲۰ میلیون واحد را برای خود ثبت کند.

در بخشی از گزارش آمده است که «احتمالا چرخه عمر کنسول‌های خانگی در مقایسه با گذشته که حدود هفت ساله بود کاهش دو ساله داشته باشد. پلی استیشن 5 در این مدت و تا پیش از رسیدن به پایان عمر خود احتمالا فروشی معادل ۱۲۰ میلیون واحدی را ثبت خواهد کرد. این میزان فروش در مقایسه با ۱۱۰ میلیون واحد پلی استیشن 4 که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد رشد چشمگیری خواهد داشت.»

از آنجایی که چندی پیش خبری مبنی‌بر تلاش سونی برای ساخت و عرضه حدود ۱۰ میلیون واحد پلی استیشن 5 در تعطیلات پیش‌رو منتشر شده بود، به‌نظر شما آیا همچون این گزارش می‌توان پیش‌بینی کرد سونی از نظر میزان فروش مایکروسافت را پشت‌سر می‌گذارد یا خبر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک گذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده