نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۹

شایعه: سونی تا اواسط ماه ژوئن رویداد رونمایی از پلی استیشن 5 را برگزار خواهد کرد

جیسون شریر در صحبت‌های جدید خود اعلام کرده که براساس برنامه ریزی سونی، «حداقل یک رویداد» معرفی پلی استیشن 5 تا اواسط ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

فرآیند رونمایی از کنسول‌های نسل جدید به‌طور غیرمنتظره‌ای روند کند و بی‌سروصدایی را به خود گرفته و حتی میزان اشتیاق مخاطبان نسبت به این موضوع نیز در مقیاس کلی رو به کاهش است. با‌این‌حال مایکروسافت در مقایسه با رقیب خود در اشتراک اخبار و اطلاعات مربوط به کنسول ایکس باکس سری ایکس به مراتب فعال‌تر عمل کرده است؛ به‌طوری که تقریباً به جز مواردی که در رویداد آنلاین سونی در خصوص جزئیات سخت افزاری پلی استیشن 5 اعلام شد، اطلاعات چندانی به‌دست ما نرسیده است.

طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته، بسیاری از رسانه‌ها و جوامع کاربری در خصوص این‌که بالاخره سونی چه زمانی را برای رونمایی کامل از پلتفرم جدید خود انتخاب خواهد کرد، صحبت‌های زیادی مطرح شده اما حالا و براساس شایعات و اطلاعات جدیدی که به گوش می‌رسند، به جایی رسیدیم که این موعد، نزدیکتر از همیشه به نظر می‌رسد.

Jason Schreier

جیسون شریر (Jason Schreier) از ژورنالیست‌های شناخته شده‌ی صنعت بازی در مصاحبه‌ی جدید خود با پادکست Press Start اعلام کرده که براساس جدیدترین برنامه‌ریزی سونی، قرار است «حداقل یک رویداد» رونمایی از پلی‌استیشن 5 تا اوسط ماه ژوئن (اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه) برگزار شود. البته او در ادامه توضیح داده که باتوجه به شرایط غیرقابل پیش بینی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا در جهان، این تاریخ ممکن است دستخوش تغییر شود.

در حال حاضر و تاجایی که من می‌دانم سونی همچنان قصد دارد تا حداقل بخشی از فرایند رونمایی خود از PS5 را تا اوایل ماه ژوئن عملی کند. در واقع می‌توان گفت که نهایتاً تا اواسط این ماه، شاهد این اتفاق خواهیم بود. با‌این‌حال باید بازهم به این نکته اشاره کرد که به دلیل وضعیت خاصی که شیوع ویروس کووید-۱۹ باعث ایجاد آن شده، نباید این برنامه‌ریزی‌ها را کاملاً قطعی تصور کرد. ممکن است مردم دوباره بعد از مدتی ما را بدقول توصیف کنند؛ به‌خاطر همین موضوع من می‌خواهم تقریباً همین الان این حرف را پس بگیرم. لذا باید مجدداً روی این نکته تأکید کنم که به هیچ عنوان اینگونه خبرها را کاملاً جدی نگیرید. ما در حال حاضر درگیر یک همه‌گیری جهانی بی‌سابقه هستیم و در نتیجه هر چیزی می‌تواند اتفاق بیافتد.

دوال‌سنس کنترلر پلی استیشن 5 - PS5 Dualsense

البته این اولین باری نیست که خبر احتمال معرفی کامل پلی‌استیشن 5 در ماه ژوئن به گوش می‌رسد. اخیراً جف گراب خبرنگار نشریه GamesBeat ادعا کرده بود که رویداد رونمایی از این کنسول درحال حاضر برای چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) برنامه‌ریزی شده است. علاوه‌بر این، چند ماهی هست که گزارشات متعددی مبنی بر نزدیک بودن زمان رونمایی از کنسول جدید سونی از منابع مختلف منتشر می‌شود. اما همانطور که جیسون شریر به آن اشاره کرد، وضعیت غیرقابل پیش‌بینی ناشی از بحران کرونا موجب شده تا همه‌ی این اخبار به عنوان شایعه مطرح شوند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده