نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۹

CD Projekt با عبور از یوبیسافت به ارزشمندترین شرکت بازی‌های ویدیویی در اروپا تبدیل شد

شرکت لهستانی سی‌دی پراجکت، با عبور از غول فناوری فرانسه، یعنی شرکت یوبیسافت، به ارزشمندترین شرکت اروپایی حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی تبدیل شد.

مجموعه‌ی CD Projekt Group، که شامل استودیوی توسعه‌دهنده بازی The Witcher III: Wild Hunt یعنی CD Projekt Red و پلتفرم دیجیتالی عرضه و فروش GOG می‌شود، روز دوشنبه یک بار دیگر اوج گرفته و با عبور از یوبیسافت (Ubisoft)، رسماً در جایگاه ارزشمندترین شرکت اروپایی حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی قرار گرفت. قرار گرفتن این شرکت بالاتر از غول فناوری فرانسه، از نظر ارزش سرمایه‌گذاری، دستاورد بسیار بزرگی برای سازندگان سه‌گانه‌ی موفق The Witcher و بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 محسوب می‌شود.

در زمان ثبت این خبر، ارزش خالص سهام شرکت یوبیسافت ۸.۵۸ میلیارد دلار گزارش شده که CDP با میزان تخمینی ۸.۷۹ میلیارد دلار بالاتر از آن قرار می‌گیرد. در حالی این موفقیت، دستاورد بسیار بزرگی برای سی‌در پراجکت به شمار می‌رود، باید به این نکته‌ی مهم نیز توجه داشت که حجم درآمد کلی این شرکت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۲۵ میلیون دلار به ثبت رسیده که از این میزان، ۴۲ میلیون دلار درآمد خالص شرکت را تشکیل می‌دهد؛ درحالی‌که یوبیسافت تنها در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۹، حدود ۴۵۵ میلیون دلار درآمد خالص داشته است.

CD Projekt

با درنظرگرفتن اینکه این ناشر فرانسوی، پنج بازی سطح اول و با بودجه‌ی بالا را برای عرضه در سال مالی پیش رو برنامه‌ریزی کرده است، به جرأت می‌توان گفت که قدرت بازاریابی شماری از بزرگ‌ترین برندهای یوبیسافت درکنار یک آی‌پی جدید، عملکرد مالی درخشانی را برای سال جاری در پیش خواهند داشت. این پنج مورد، عبارت‌اند از: Watch Dogs: Legion و Gods & Monsters و Tom Clancy's Rainbow Six: Quarantine ،Assassin's Creed: Valhalla و یک آی‌پی AAA دیگر (احتمالاً Far Cry) که هنوز معرفی نشده است.

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که سی‌دی پراجکت، ارزشمندترین شرکت لهستانی نیز به شمار می‌رود. دومین شرکت ارزشمند این کشور، یعنی بانک PKO لهستان نیز هنوز درگیر جبران ضرر و زیاد وارد شده در پی بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا است.

Cyberpunk 2077

با عرضه‌ی بازی مورد انتظار و تحسین شده‌ی Cyberpunk 2077 از سوی CD Projekt، انتظار می‌رود که این شرکت رکوردهای به مراتب بیشتری را در بازار Warsaw Stock Exchange به ثبت برساند. بازی Cyberpunk 2077، در تاریخ هفدهم سپتامبر سال جاری (۲۷ شهریور ۹۹) برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان، گوگل استیدیا و پی سی (ازطریق فروشگاه‌های استیم، GOG و اپیک گیمز استور) منتشر خواهد شد.

این بازی، تنها پروژه‌ای نیست که در استودیوی سی‌دی پراجکت در جریان است؛ براساس اعلام قبلی توسعه‌دهندگان این استودیو، یک بازی جدید و حداقل دو بسته الحاقی پس از عرضه برای Cyberpunk 2077 جزء پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در این استودیو در حال توسعه است. آدام کیسینسکی، رئیس این شرکت اعلام کرده که تیم توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 به محض گلد شدن این بازی، کار روی حالت آنلاین آن را آغاز خواهند کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده