نویسنده: سیدرضا نصری
// جمعه, ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۷

بهترین گوشی های گیمینگ | از شیائومی تا پرچم‌داران سامسونگ و اپل

در این مقاله قرار است تا به معرفی بهترین گوشی‌های مناسب بازی در قیمت‌های مختلف بپردازیم و البته نقاط قوت و ویژگی‌های هر یک را نیز شرح دهیم. در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ همراه زومجی باشید.

این روز‌ها خرید یک گوشی هوشمند در میان انبوهی از مدل‌های مختلف، یکی از موضوعات پر اهمیت و حساس محسوب می‌شود. به‌خصوص اگر جزو گیمر‌های موبایل باشید و قیمت نیز برای شما اولویت داشته باشد، شرایط می‌تواند بیش‌ازپیش پیچیده و تخصصی پیش برود. زیرا همان‌طور که می‌دانید، از میزان نرخ نوسازی نمایشگر گرفته تا نوع پردازنده، باتری و بسیاری از موراد دیگر، همگی باید مورد برسی و مقایسه با یک دیگر قرار گیرند تا درنهایت به بهترین گزینه‌های موجود و متناسب با بودجه‌ی خود دست پیدا کرد.بنایراین باید گفت که تنها برچسب قیمت یا برند یک محصول نمی‌تواند گویای کیفیت آن باشد یا به‌طور قطعی ثابت کند که توانایی پاسخگویی به نیاز‌های خریدار را دارد یا خیر. 

لیست بهترین گوشی های گیمینگ

  • گوشی آیفون 15 پرومکس
  • گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
  • گوشی وان پلاس 11 پرو
  • گوشی آیفون 14 پرومکس
  • گوشی پی 50 پرو هواوی
  • گوشی شیائومی 12 اس اولترا
  • گوشی ناتینگ فون 1
  • گوشی گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G
  • گوشی گلکسی A73 سامسونگ 5G
  • گوشی گلکسی A52s سامسونگ 5G
  • ردمی K60 اولترا شیائومی
  • گوشی شیائومی 12T Pro
  • گوشی پوکو F5 پرو شیائومی

همچنین لازم به ذکر است که باتوجه‌به نوسان‌های ارز در بازار، ممکن است قیمت‌های ذکر شده با روز نگارش مقاله متفاوت و دارای اختلاف باشد.

به‌روزرسانی:‌ این پست در تاریخ ۵ آبان به‌روزرسانی شده است.

آیفون ۱۴ پرو مکس

۱. آیفون ۱۴ پرو مکس

  • قیمت:‌ ۶۲ میلیون تومان

دیگر همه‌ی ما بر قدرت و پردازش عالی سری گوشی‌های Iphone در زمینه‌های مختلف واقف هستیم. به‌خصوص در پردازش بازی‌های سنگینی که حتی بعضی از پرچم‌داران شرکت‌های بزرگ هم در اجرای آن‌ها دچار چالش‌هایی می‌شوند، Iphone 14 pro Max جدیدترین محصول شرکت اپل می‌تواند عملکرد ایده‌آل و بسیار با کیفیتی را ارائه کند. از نمایشگر گرفته تا پردازنده‌ها، همگی طراحی خوب و عملکرد ایده‌آلی را ارائه می‌کنند. نمایشگر آیفون از پنل OLED و از فناوری HDR با استانداردهای HDR10 و Dolby Vision استفاده می‌کند و تا حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در بازی‌ها و برنامه‌ها پیش می‌رود. همچنین آیفون 14 پرو مکس به پردازنده‌ی A16 Bionic مجهز شده است که با ترکیب ۲ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف به‌عنوان CPU و گرافیک ۵ هسته‌ای، در اجرای بازی‌ها حسابی سنگ تمام می‌گذارد.

تراشه‌ی A16 Bionic برمبنای فرایند ساخت ۴ نانومتری TSMC تولید شده و در پردازنده‌ی مرکزی خود از ترکیب دو هسته‌ی پرقدرت ۳٫۴۶ گیگاهرتزی با کُد Everest و چهار هسته‌ی کم‌مصرف ۲٫۰۲ گیگاهرتزی با کُد Sawtooth قدرت می‌گیرد. بنابراین باید گفت که در زمینه‌ی پایداری نرخ فریم و اجرای بازی‌های گرافیکی، گیمر دچار مشکل خاصی نخواهد شد و احتمالا از عملکرد آن بسیار راضی خواهد بود. درصورت عدم وجود مشکل با رابط کاربری منحصر‌به‌فرد آیفون نسبت به اندروید و قیمت ۵۲ تا حدود ۹۰ میلیون تومانی این محصول اپل، به‌راحتی می‌توان بیان کرد که Iphone 14 pro Max از بهترین انتخاب‌های گیمر‌ها در میان گوشی‌های پرچم‌دار و بالارده محسوب می‌شود که در زمینه‌ی اجرای انواع بازی‌های سنگین،‌ چیزی کم نمی‌گذارد.


گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

۲. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

  • قیمت:‌ ۴۲ میلیون تومان

Galaxy S22 Ultra از جمله گوشی‌های قدرتمندی شمرده می‌شود که سامسونگ در ساخت آن حسابی سنگ تمام گذاشته است. درواقع Galaxy S22 Ultra می‌تواند در هر زمینه‌ای به‌خصوص در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد بسیار خوب و چشم‌گیری در مقایسه با بعضی رقبای خود داشته باشد. پنل ۶٫۸ اینچی OLED با وضوح ۳۰۸۸ × ۱۴۴۰ پیکسل، تراکم پیکسلی بسیار خوب ۵۰۰ پیکسل‌براینچ و نسبت ۹۰٫۲ درصدی تصویر به بدنه با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک از جمله خصوصیات بسیار عالی این پرچم‌دار با کیفیت سامسونگ محسوب می‌شود.

همچنین گوشی گلکسی اس 22 اولترا درکنار حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در دو نسخه با پردازنده‌های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شده‌اند که نسخه‌ی اسنپدراگون آن را به‌راحتی می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید. تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از گرافیک Adreno 730 قدرت می‌گیرد که طبق گفته‌ی شرکت سازنده، این پردازنده‌ی گرافیک می‌تواند ۳۰ درصد عملکرد بهتر یا ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری را ارائه کند. اسنپدراگون ۸ نسل یک از موتور پردازش هوش مصنوعی نسل هفتمی بهره می‌برد و براساس ادعای کوالکام تا ۴ برابر در پردازش‌های AI سریع‌تر از نسل گذشته عمل می‌کند. در نتیجه می‌توان گوشی Galaxy S22 Ultra را یکی از چند محصول برتر در میان گوشی‌های بالا رده در حدود ۴۰ تا ۴۹ میلیون تومان دانست که به واسطه‌ی سخت‌افزار بسیار قدرتمند و صفحه‌نمایش با کیفیت، می‌تواند گزینه‌ی خوب و ارزشمندی برای گیمر‌ها محسوب شود.


گوشی وان پلاس ۱۰ پرو

۳. وان پلاس ۱۰ پرو

قیمت:‌ ۳۹ میلیون تومان

وان پلاس از جمله گوشی‌هایی است که چه از نظر بهینه بودن و چه در زمینه‌ی پردازش بازی‌ها، تاکنون در نسخه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.‌ حال گوشی‌ One Plus 10 pro که یکی از بهترین پرچم‌داران بالارده‌ی این روز‌های بازار موبایل محسوب می‌شود، درکنار سایر قدرت‌های این صنعت ایستاده است و حسابی خودنمایی می‌کند. وان پلاس 10 پرو درکنار استفاده از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen1 از ماژول Adreno 730 برای انجام پردازش‌های گرافیکی قدرت می‌گیرد.

صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی وان‌پلاس از پنل OLED با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزولوشن ۳۲۱۶ × ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌بر و وضوح +QHD، تراکم پیکسلی بسیار عالیِ ۵۲۵ پیکسل‌براینچی را برای نمایش تصاویری شفاف و خوانا فراهم می‌آورد. همچنین این محصول قدرتمند وان پلاس از ۱ هسته ۳.۰۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵۰ گیگاهرتز Cortex-A710 به همراه ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد و عملکرد بسیار خوبی را در بخش CPU ارائه می‌کند. درنهایت باید گفت که One Plus 10 pro باتوجه‌به قدرت بالایی که دارد، می‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی را در اجرای بازی گرافیکی برایتان رقم بزند. گوشی وان پلاس 10 پرو با قیمت تقریبی ۲۶ تا ۳۰‌ میلیون تومان در قالب نسخه‌های مختلف ۱۲۸ | ۸، ۲۵۶ | ۸، ۲۵۶ | ۱۲ و ۵۱۲ | ۱۲ گیگابایت با رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 به‌فروش می‌رسد.


صفحه نمایش گوشی Huawei P50 pro

۴. پی 50 پرو هواوی

  • قیمت: ۳۶.۵ میلیون تومان

همان‌طور که می‌دانید، شرکت هواوی که یکی از غول‌های فناوری در ساخت گوشی‌ها شناخته می‌شود، طی چند سال اخیر به‌دلیل تحریمات گوگل، با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند. اما همچنان به ساخت پرچم‌داران لایق و با کیفیت در رده‌های مختلف ادامه می‌دهد و تمام تلاش خود را نیز در این راه به کار می‌گیرد. گوشی P50 pro از جمله پرچم‌داران قدرتمند این شرکت چینی محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف، به‌خصوص اجرای بازی‌های سنگین چیزی کم نمی‌گذارد. مگر اینکه با بزرگ‌ترین ضعف فعلی آن که عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل است، مشکل جدی داشته باشید.

گوشی Huawei P50 pro از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۵۰ در اینچ بهره می‌برد. این پرچم‌دار هواوی در دو نسخه با تراشه‌های HiSilicon Kirin 9000 و در نسخه‌ی دیگری با Snapdragon 888 مجهز شده است که نسخه اسنپ دراگون آن را می‌توانید در بازار ایران به‌سادگی تهیه کنید. همچنین باید اشاره کرد که پی 50 پرو هواوی ۸ هسته‌ی قدرتمند در بخش CPU دارد و از حداکثر رم ۱۲ و حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت بهره می‌برد. گوشی P50 pro با قیمتی حدود ۳۳ میلیون تومان، یکی از پرچم‌داران قدرتمند بالا رده در بازاز محسوب می‌شود که در اکثر زمینه‌ها می‌تواند عملکرد بسیار خوب و با کیفیتی را ارائه کند.


شیائومی ۱۲ اس اولترا مشکی

۵. شیائومی 12 اس اولترا

قیمت: ۵۳.۵ میلیون تومان

با اینکه شرکت شیائومی به خوبی خود را در سری گوشی‌های میان‌رده و پایین رده به اثبات رسانده است، در جمع محصولات پرچم‌دار بالا رده نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. 12S Ultra یکی از قدرتمندترین گوشی‌های گیمینگ این روز‌ها محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند از پس نیاز‌های گیمینگ کاربران خود برییاید. Xiaomi 12S Ultra از پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام و ماژول Adreno 730 بهره می‌برد که در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد پایداری را ارائه می‌کند.

همچنین باید اشاره کرد که 12S Ultra دارای ۸ هسته‌ی قدرتمند است که درکنار ۱۲ گیگابایت رم خود، به خوبی پایداری و بهینه بودن این پرچم‌دار شیائومی را تایید می‌کند. در زمینه‌ی نمایشگر نیز Xiaomi 12S Ultra به LTPO AMOLED و فناوری HDR10+ دالبی ویژن مجهز شده است و می‌تواند تا حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را ارائه کند. 12S Ultra در میان گوشی‌های بالا رده و پرچم‌‌دار، جزو گزینه‌های با کیفیت و خوش ساخت محسوب می‌شود که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به‌خصوص اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. شیائومی 12 اس اولترا با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در حدود ۳۵ میلیون تومان عرضه شده است.

گوشی Nothing Phone 1 در هنگام اجرای بازی رالی

۶. ناتینگ فون 1

قیمت: ۱۶.۵ میلیون تومان

گوشی ناتینگ فون 1 اولین محصول شرکت Nothing یکی از مورد توجه‌ترین میان‌رده‌هایی است که با هایپ فراوانی در بازار عرضه شد. این محصول اقتصادی ناتینگ به واسطه‌ی ویژگی‌های خوب و قابلیت‌های بسیاری که دارد، یک انتخاب عالی برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. Nothing Phone 1 درکنار پشییبانی از فناوری +HDR10 دارای پنل ۶٫۵۵ اینچی OLED با قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که نشان می‌دهد می‌تواند تجربه بسیار خوبی را در زمینه‌ی کار با نمایشگر برای کاربران خود رقم بزند.

همچنین اولین محصول شرکت ناتینگ از پردازنده‌ی Snapdragon 778G+ به همراه هشت هسته CPU در قالب ۱ هسته ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۳ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 بهره می‌برد و در انجام کار‌های روزمره و به‌خصوص بازی‌های گرافیکی، عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. اما برخلاف دیگر دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های SD 778 یا +SD 778 که از حافظه UFS 2.2 بهره می‌برند، ناتینگ در محصول خود از UFS 3.1 استفاده کرده است. در نتیجه باید اشاره کرد که حافظه ذخیره‌سازی Nothing Phone 1 می‌تواند عملکردی بهتر از هم‌رده‌هایی چون S21 FE داشته باشد. در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی گیمینگ مناسب برای اجرای بازی‌های سنگین می‌گردید، ناتینگ فون 1 در قالب سه پیکربندی ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی در بازه‌ی قیمت ۱۶ تا ۲۳ میلیون تومان، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما محسوب شود.


گوشی Samsung Galaxy S21 FE در هنگام اجرای بازی

۷. گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۹.۵ میلیون تومان

معمولا وقتی از گوشی‌های اقتصادی صحبت می‌شود، در بیشتر مواقع نام‌هایی مانند شیائومی به میان می‌آید. با وجود پذیرش قدرت شیائومی در بازار‌های میان‌رده، اگر کمی جست‌وجوی خود را بیشتر کرده و یک نگاه کلی و بدون تعصب داشته باشیم، می‌توانیم محصولاتی مانند Galaxy S21 FE را نیز پیدا کنیم که امکاناتی فراتر از قیمت خود را ارائه می‌کنند. گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ، یکی از گوشی‌های قدرتمند و پرچم‌دار سامسونگ محسوب می‌شود که در زمینه‌ی‌های مختلف به‌خصوص گیم، عملکرد خوب و تجربه‌ی با کیفیتی را در اخیتار کاربران قرار می‌دهد.

سامسونگ گوشی Galaxy S21 FE را در دو‌ نسخه با پردازنده‌های مختلف عرضه کرده است. در نسخه‌ای از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و‌ در دیگری از تراشه‌ی Exynos 2100 استفاده می‌کند که نسخه‌ی دوم کاملا در بازار‌های ایران در دسترس خریداران است. تراشه‌ی Exynos 2100 با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و در بخش CPU از هشت هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند. یک هسته‌ی Cortex-X1 با بیشینه‌ی فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-A78 با بیشینه‌ی فرکانس ۲٫۸۰ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A55 با بیشینه‌ی فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز وظایف پردازشی CPU را به انجام می‌رسانند. همچنین گفتنی است که Galaxy S21 FE از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که دارای فناوری HDR10+ است. به همین ترتیب می‌توانیم بگوییم که با یک محصول قدرتمند روبه‌رو هستیم که به خوبی می‌تواند در زمینه‌ی اجرا و پردازش بازی‌های سنگین، گیمر را از خود راضی نگه‌دارد.

گوشی Galaxy S21 FE در قالب نسخه‌‌های مختلف با حداکثر حافطه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت و حداثکر رم ۸ گیگابایت در بازار با توجه نوع محصول با قیمت ۱۵ تا حدود ۱۹ میلیون تومان عرضه شده است.

گوشی Samsung Galaxy A73 هنگام اجرای بازی گنشین ایمپکت

۸. گلکسی A73 سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۹.۵ میلیون تومان

گوشی Galaxy A73 از دیگر محصولات ارزشمند شرکت سامسونگ است که درکنار قیمت ۱۲ تا حدود ۱۴ میلیون تومانی خود، توانایی بالایی در اجرای بازی‌های سنگین دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Galaxy A73 وجود نمایشگر Super AMOLED Plus با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که باعث ایجاد تجربه‌ی بصری با کیفیتی در استفاده از صفحه‌ی نمایش گوشی شده است. همچنین این محصول اقتصادی سامسونگ از پردازنده‌ی Snapdragon 778G کوالکام بهره می‌برد و برای انجام پردازش‌های گرافیکی به ماژول Adreno 642L اتکا دارد.

Galaxy A73 در بخش CPU نیز از ۱ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتز Cortex-A78 به همراه ۴ هسته ۱.۹۰ گیگاهرتز Cortex-A55 استفاده می‌کند. درنهایت باید گفت که Galaxy A73 گوشی قدرتمندی است که می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد؛ اما اگر طرفدار برند خاصی نیستید، می‌توانید در این رده‌‌ی قیمت یا پایین‌تر از آن، گوشی‌های اقتصادی‌تری مانند 11T Pro یا POCO F4 را خریدار کنید. Galaxy A73 در مدل‌های ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی در بازار به‌فروش می‌رسد.

گوشی Samsung Galaxy A52s 5G هنگام اجرای بازی تتریس

۹. گلکسی A52s سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۰.۵ میلیون تومان

شاید برای خیلی‌ها قیمت یکی از معیار‌های اصلی خرید محسوب شود؛ اما برای عده‌ای نیز این اولویت‌ها به واسطه‌ی تنوع صلیقه و رابط کاربری، می‌تواند دچار تغییر شود و موضوعاتی مانند نوع برند را وارد جریان کند. این مسئله در انتخاب محصولات میان‌رده گوشی‌ها نیز مطرح است و به‌دلیل بالا بودن تنوع انتخاب‌ها، جدی‌تر نیز دنبال می‌شود. حال اگر به هر دلیلی طرفدار محصولات شرکت سامسونگ هستید، در این بین Galaxy A52s 5G می‌تواند یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌های شما در بین گوشی‌های اقتصادی گیمینگ محسوب شود.

Galaxy A52s 5G از نمایشگر Super AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد و در قالب نسخه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم عرضه شده است. Galaxy A52s 5G از پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 778G کوالکام استفاده می‌کند و در زمینه‌ی CPU نیز با استفاده از ۱ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۹۰ گیگاهرتز Cortex-A55 می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد. درنهایت باید گفت که Galaxy A52s 5G یکی از بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ در رده اقتصادی محسوب می‌شود که می‌توانید در بازه‌ی قیمت ۹ تا حدود ۱۳ میلیون تومان در مدل‌های مختلف خریداری کنید.


گوشی Xiaomi Redmi K50 Gaming در نسخه‌ی آبی

۱۰. ردمی K50 گیمینگ شیائومی

  • قیمت: ۲۵ میلیون تومان

Redmi K50 Gaming از جمله گوشی‌هایی است که خریداران می‌توانند با خیال راحت برای اجرای بازی‌های سنگین به آن اطمینان کنند. این محصول قدرتمند شیائومی با هدف تأمین خواسته‌های گیمر‌ها عرضه شده است تا رده‌ی قیمت ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان، امکانات بیشتری را نسبت به بعضی از رقبای خود ارائه کند. در وهله‌ی اول باید به پردازنده‌ی قدرتمند K50 Gaming که با Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام مجهز شده است اشاره کرد که به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین بر می‌آید.

گوشی ردمی K50 گیمینگ شیائومی از صفحه‌ی نمایش OLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و استاندارد‌های HDR10+ بهره می‌برد که باعث خلق تصاویر زیبا و با کیفیتی، به‌خصوص در بازی‌ها گرافیکی می‌شود. همچنین شیائومی برای این محصول قدرتمند خود درکنار بهره‌گیری از ماژول Adreno 730 برای پردازش‌های گرافیکی، از ۱ هسته ۳.۰۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 در بخش CPU استفاده کرده است. Redmi K50 Gaming یک گوشی قدرتمند و به صرفه برای اجرای بازی‌های سنگین محسوب می‌شود که می‌توان در قالب نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه به‌عنوان رم از بازار تهیه کرد.

گوشی Xiaomi 11T هنگام اجرای بازی

۱۱. شیائومی 11T

  • قیمت: ۱۹ میلیون تومان

اگر بخواهیم نگاهی به بهترین گوشی‌های اقتصادی در حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بیندازیم، Xiaomi 11T به‌راحتی می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب ما محسوب شود. گوشی شیائومی 11T با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز و توانایی بالایی که در سخت‌افزار خود دارد، به خوبی از پس اجرای بازی‌ها با 60 fps بر می‌آید و حتی بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile را تا نرخ فریم 90 نیز اجرا می‌کند. علاوه‌بر این، 11T از فناوری HDR10+ پیشتیبانی می‌کند و یک میلیارد رنگ را در نمایشگر ۶.۶۷ اینچی خود به تصویر می‌کشد.

در زمینه‌ی سخت‌افزار، شیائومی از پردازنده‌ی Dimensity 1200 مدیاتک برای 11T استفاده کرده است که بسیار قدرتمند عمل می‌کند. در‌ادامه هم گفتنی است که این گوشی از ۱ هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۳ هسته ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A55 بهره می‌برد که به خوبی بر قدرتمندی آن در زمینه‌ی CPU دلالت می‌کنند. درنهایت اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند اقتصادی را دارید، 11T با حداکثر 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 8 گیگابایت رم، می‌تواند جزو گزینه‌های خوب شما قرار بگیرد. در ادامه اگر بودجه‌ی خود را در حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان افزایش دهیم، نسخه‌ی پرو گوشی 11T نیز با امکاناتی مانند یک پردازنده‌ی Snapdragon 888 و قابلیت شارژ با توان ۱۲۰ وات، به همراه یک شارژ و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دیگر، می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی برای گیمر‌ها محسوب شود. 11T Pro شیائومی نیز با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم در بازار عرضه شده است.

گوشی Xiaomi Poco F4 در منوی برنامه‌ها

۱۲. پوکو F4 شیائومی

  • قیمت: ۱۱.۵ میلیون تومان

موبایل Poco F4 را به جرات می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در این روز‌های بازار ایران دانست که ارزش خرید بالایی در حدود قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دارد. اگر پیش از این، آوازه‌ی گوشی Poco F3 را شنیده‌اید، باید گفت که Poco F4 هم به خوبی توانسته است تا ویژگی اقتصادی بودن، که مهم‌ترین میراث این سری از گوشی‌های Poco است را ادامه دهد.

Poco F4 در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نرخ فریم پایداری را در بسیاری از بازی‌های سنگین ارائه کند. گوشی Poco F4 دارای پردازنده‌ی Snapdragon 870 کوالکام است که درکنار ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 به همراه ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 585 سخت‌افزار قدرتمندی را در این رده قیمت شاهد هستیم. همچنین Poco F4 دارای استاندارد‌های HDR10+ است و درکنار فناوری AMOLED از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر خود نیز بهره می‌برد. Poco F3 یک موبایل قدرتمند اقتصادی در رده محصولات گوشی‌های گیمینگ است که می‌تواند عمکلرد خوبی در اجرای بازی‌های روز داشته باشد.

گوشی Xiaomi Redmi Note 11S 5G در رنگ‌های مشکی و آبی

۱۳. ردمی نوت 11 اس شیائومی 5G

  • قیمت: ۷.۵ میلیون تومان

گوشی‌ Xiaomi Redmi Note 11S 5G از نظر قیمت در بازار ایران،‌ چندان تفاوتی با Poco M4 Pro ندارد. اما هر یک دارای نقاط قوت و ضعفی نسبت به یک دیگر هستند که باعث سخت شدن انتخاب از میان این دو موبایل اقتصادی شیائومی شده است. در ابتدا مهم‌ترین ویژگی که می‌توان از Redmi Note 11S 5G نام برد، توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G است که در Xiaomi Poco M4 Pro چنین قابلیتی وجود نداشت.

همچنین در مقابل باید اشاره کرد که در نمایشگر Redmi Note 11S 5G از فناوری IPS LCDIPS LCD با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت استفاده می‌کند که در مقایسه با بعضی هم رده‌های خود، شاید کیفیت لازم را نداشته باشد. اما در بسیاری از دیگر موارد مانند قدرت پردازنده‌ها، با استفاده از تراشه‌ی مدل MediaTek MT6833P Dimensity 810 و به کار گیری ۸ هسته درکنار پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها داشته باشد. درواقع Redmi Note 11S 5G و Poco M4 Pro هر دو با تمام نقاط قوت و ضعفی که نسبت به یکدیگر دارند، جزو گزینه‌های‌ خوبی به‌عنوان گوشی‌های گیمینگ اقتصادی در حدود ۶ میلیون تومان محسوب می‌شوند.



موبایل Xiaomi Poco M5

۱۴. پوکو M5 شیائومی

  • قیمت: ۵ میلیون تومان

شیائومی یکی از برند‌های موفقی است که محصولات آن به‌دلیل اقتصادی بودن و در عین حال ارائه‌ی عملکرد خوب، موفق شدند تا در بسیاری از موارد جزو بهترین انتخاب‌های خریداران گوشی‌ها به‌خصوص در دسته‌ی میان‌رده قرار بگیرند. در میان مدل‌های بسیاری که شیائومی در سطوح مختلف، در حال رونمایی و عرضه در بازار جهانی است، Poco M5 یکی از گزینه‌های خوب در رده‌ قیمت ۵ میلیون تومان محسوب می‌شود.

گوشی Poco M5 از پردازنده‌ی MediaTek Helio G99 و همچنین از هسته‌ ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 بهره می‌برد که در این رده قیمت، می‌تواند درکنار بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار بگیرد. درنهایت باید اشاره کرد که Xiaomi Poco M5 دارای نرخ نوسازی‌ ۹۰ هرتزی و نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل با تراکم ۴۰۱ پیکسل است که تا حداکثر ۵۰۰ نیت روشنایی را نیز در بر می‌گیرد. Xiaomi Poco M5 در قالب نسخه‌هایی با حافظه‌ی داخلی۶۴ تا ۱۲۸ و رم‌های ۴ و ۶ گیگابایت عرضه شده است و می‌تواند عملکرد مناسبی را در مقایسه با رقبای خود برای اجرای بعضی از بازی‌های گرافیکی داشته باشد.

گوشی Xiaomi Poco M4 Pro در مدل‌های زرد و آبی

۱۵. پوکو M4 پرو شیائومی

قیمت: ۱۰.۵ میلیون تومان

موبایل Xiaomi Poco M4 Pro یکی دیگر از سری محصولات پوکو است که می‌تواند در بازه‌ی قیمت ۶ میلیون تومان، انتخاب مناسبی برای گیمر‌ها محسوب شود. Poco M4 Pro از لحاظ قیمت حدود یک میلیون تومان از نسخه‌ی Poco M5 گران‌تر و البته دارای امکانات و قدرت به نسبت بیشتری است. در‌ وهله‌ی اول باید گفت که Poco M4 Pro از صفحه‌نمایش AMOLED بهره می‌برد که در مقایسه با Poco M5 که همچنان از تکنولوژی IPS LCD استفاده می‌کند، می‌تواند عملکرد بهتری را ارائه کند.

همچنین این محصول اقتصادی پوکو دارای حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۰۹ در اینچ است. البته ویژگی دیگری که می‌تواند بازهم دلیل اختلاف قیمت Poco M4 Pro را با Poco M5 توجیه کند، عرضه در قالب رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت در نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیابابتی است که به نسبت فضای بیشتری را در حافظه‌ی داخلی و رم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هرچند که باتری و شارژر نیز از دیگر مسائل مهمی است که می‌تواند برای خیلی از افراد اولویت بالایی داشته باشند. Poco M4 Pro دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و حداکثر توان شارژ ۳۳ وات در قالب فست شارژ است که در این رده‌ی قیمت، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی به نظر برسد.‌ درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی گیمینگ در حدود ۶ میلیون تومان میگردید، نسخه‌ی پرو گوشی پوکو M4 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما محسوب شود.

گوشی Samsung Galaxy M32

۱۶. گلکسی M32 سامسونگ

  • قیمت: ۸.۵ میلیون تومان

اگر وجود قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G جزو اولویت‌های اصلی کاربر شمرده نشود، Galaxy M32 می‌تواند به یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی گیمینگ در میان سری گوشی‌های سامسونگ تبدیل شود. از صفحه‌ی نمایش Super AMOLED با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت گرفته تا ظرفیت باتری ۵۰۰۰ آمپر و استفاده از ۸ گیگابایت حافظه رم، همگی باعث شدند تا با یک محصول اقتصادی خوب در رده قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان مواجه باشیم.

Samsung Galaxy M32 دارای نمایشگر ۹۰ هرتزی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که در قالب نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت با رم‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است. به همین ترتیب متناسب با سخت‌افزار در نظر گرفته شده، شاهد قیمت‌هایی در بازه‌ی ۴ تا حدود ۷ میلیون تومان هستیم. Samsung Galaxy M32 محصولی است که به خوبی می‌تواند در جهت انجام بازی‌ها به کار گرفته شود و البته نرخ فریم خوب و نسبتا پایداری را نیز در گیم‌های نه چندان سنگین ارائه دهد.

گوشی Xiaomi Mi 10T Lite 5G در مدل آبی

۱۷. می 10 تی لایت شیائومی 5G

  • قیمت: ۱۰ میلیون تومان

پیش از بیان هر ویژگی، گفتنی است Xiaomi Mi 10T Lite 5G با وجود قیمتی حدود ۶‌ میلیون تومان، از نمایشگر ۱۲۰ هرتز با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد و دارای سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی در مقابل بعضی رقبای هم قیمت خود است. Mi 10T Lite 5G از پردازنده‌ی Snapdragon 750G کوالکام استفاده می‌کند و توانایی متصل شدن به شبکه‌ی 5G را نیز دارد.

همچنین محصول 10T Lite شرکت شیائومی، ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتز Kryo 570 و 6 هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 570 را در خود جای داده است که به خوبی از پس اجرای بعضی از بازی‌های سنگین بر می‌آید. حتی در مواردی به‌طور ثابت، می‌تواند نرخ فریم ۶۰ fps را نیز در اختیار کاربر قرار دهد. گوشی Xiaomi Mi 10T Lite 5G یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای استفاده در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها است که در حدود ۶ میلیون تومان و در قالب نسخه‌های ۶۴ / ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ / ۶ گیگابایت رم در بازار عرضه شده است.

موبایل Xiaomi Redmi Note 10 Pro Max

۱۸. ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی

  • قیمت: ۱۰ میلیون تومان

Redmi Note 10 Pro Max از دیگر گوشی‌های ارزشمند شرکت شیائومی است که نسبت به قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند در اجرای بازی‌های سنگین اجرای خوب و نسبتا ایده‌آلی داشته باشد. به‌خصوص که باید اشاره کرد Redmi Note 10 Pro Max دارای نمایشگر Super AMOLED و حداکثر نرخ نوسازی‌ ۱۲۰ هرتز است که درکنار وجود فناوری پشتیبانی از HDR10 می‌تواند تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارد.

همچنین گوشی Redmi Note 10 Pro Max از پردازنده‌ی Snapdragon 732G کوالکام بهره می‌برد که به خوبی از پس اجرای بازی‌ها بر می‌آید و نرخ فریم ثابتی را نیز ارائه می‌کند. در بخش CPU هم ۲ هسته با قدرت ۲.۳ گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته با 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver داریم که عملکرد خوبی دارند. Redmi Note 10 Pro Max یک گوشی قدرتمند اقتصادی با برچسب قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان است که امکاناتی فراتر از قیمت خود را ارائه می‌کند و انتخاب خوبی برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. گوشی ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی در قالب نسخه‌های ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ تا ۸ گیگابایت رم در بازار جهانی عرضه شده است.

گوشی Nova 9 SE هنگام اجرای بازی

۱۹. نوا 9 SE هواوی

  • قیمت: ۱۱ میلیون

Nova 9 SE یکی دیگر از محصولات خوب شرکت هواوی است که در رده‌ قیمت حدود ۷ میلیون تومان در بازار عرضه شده است. وقتی با نام هواوی مواجه می‌شویم، می‌دانیم که دیگر خبری از سرویس‌های گوگول نخواهد بود. مسئله‌ای که شاید برای خیلی‌ها یک معضل جدی محسوب شود و نتوانند با آن کنار بیایند. هرچند که باید اشاره کرد که هواوی تدابیر نسبتا موثری را برای کم رنگ شدن این مسئله لحاظ کرده است تا کاربران دچار مشکلاتی کمتری در این زمینه شوند.

گوشی Nova 9 SE از پردازنده‌ی Snapdragon 680 کوالکام استفاده می‌کند و از چهار هسته‌ی پر قدرت Cortex-A73 در فرکانس بیشینه‌ی۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم مصرف Cortex-A53 در فرکانس بیشینه‌ی ۱٫۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین درنهایت باید گفت که Nova 9 SE با حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ و ۸ گیگابایت رم، جزو گوشی‌های بهینه‌ای است که می‌تواند اجرای مناسب و با کیفیتی را حتی در اجرای بعضی از بازی سنگین داشته باشد.

گوشی Xiaomi 11T هنگام اجرای بازی

۲۰. شیائومی 11T

  • قیمت: ۱۹ میلیون تومان

اگر بخواهیم نگاهی به بهترین گوشی‌های اقتصادی در حدود ۹ تا ۱۰ میلیون تومان بیندازیم، Xiaomi 11T به‌راحتی می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب ما محسوب شود. گوشی شیائومی 11T با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز و توانایی بالایی که در سخت‌افزار خود دارد، به خوبی از پس اجرای بازی‌ها با 60 fps بر می‌آید و حتی بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile را تا نرخ فریم 90 نیز اجرا می‌کند. علاوه‌بر این، 11T از فناوری HDR10+ پیشتیبانی می‌کند و یک میلیارد رنگ را در نمایشگر ۶.۶۷ اینچی خود به تصویر می‌کشد.

در زمینه‌ی سخت‌افزار، شیائومی از پردازنده‌ی Dimensity 1200 مدیاتک برای 11T استفاده کرده است که بسیار قدرتمند عمل می‌کند. در‌ادامه هم گفتنی است که این گوشی از ۱ هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۳ هسته ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A55 بهره می‌برد که به خوبی بر قدرتمندی آن در زمینه‌ی CPU دلالت می‌کنند. درنهایت اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند اقتصادی را دارید، 11T با حداکثر 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 8 گیگابایت رم، می‌تواند جزو گزینه‌های خوب شما قرار بگیرد. در ادامه اگر بودجه‌ی خود را در حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان افزایش دهیم، نسخه‌ی پرو گوشی 11T نیز با امکاناتی مانند یک پردازنده‌ی Snapdragon 888 و قابلیت شارژ با توان ۱۲۰ وات، به همراه یک شارژ و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دیگر، می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی برای گیمر‌ها محسوب شود. 11T Pro شیائومی نیز با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم در بازار عرضه شده است.

گوشی Xiaomi Poco F4 در منوی برنامه‌ها

۲۱. پوکو F4 شیائومی

  • قیمت: ۱۱.۵ میلیون تومان

موبایل Poco F4 را به جرات می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در این روز‌های بازار ایران دانست که ارزش خرید بالایی در حدود قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دارد. اگر پیش از این، آوازه‌ی گوشی Poco F3 را شنیده‌اید، باید گفت که Poco F4 هم به خوبی توانسته است تا ویژگی اقتصادی بودن، که مهم‌ترین میراث این سری از گوشی‌های Poco است را ادامه دهد.

Poco F4 در اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد خوبی دارد و می‌تواند نرخ فریم پایداری را در بسیاری از بازی‌های سنگین ارائه کند. گوشی Poco F4 دارای پردازنده‌ی Snapdragon 870 کوالکام است که درکنار ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 به همراه ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 585 سخت‌افزار قدرتمندی را در این رده قیمت شاهد هستیم. همچنین Poco F4 دارای استاندارد‌های HDR10+ است و درکنار فناوری AMOLED از حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در نمایشگر خود نیز بهره می‌برد. Poco F3 یک موبایل قدرتمند اقتصادی در رده محصولات گوشی‌های گیمینگ است که می‌تواند عمکلرد خوبی در اجرای بازی‌های روز داشته باشد.

گوشی Samsung Galaxy A52s 5G هنگام اجرای بازی تتریس

۲۲. گلکسی A52s سامسونگ 5G

  • قیمت:‌ ۱۰.۵ میلیون تومان

شاید برای خیلی‌ها قیمت یکی از معیار‌های اصلی خرید محسوب شود؛ اما برای عده‌ای نیز این اولویت‌ها به واسطه‌ی تنوع صلیقه و رابط کاربری، می‌تواند دچار تغییر شود و موضوعاتی مانند نوع برند را وارد جریان کند. این مسئله در انتخاب محصولات میان‌رده گوشی‌ها نیز مطرح است و به‌دلیل بالا بودن تنوع انتخاب‌ها، جدی‌تر نیز دنبال می‌شود. حال اگر به هر دلیلی طرفدار محصولات شرکت سامسونگ هستید، در این بین Galaxy A52s 5G می‌تواند یکی از ایده‌آل ترین گزینه‌های شما در بین گوشی‌های اقتصادی گیمینگ محسوب شود.

Galaxy A52s 5G از نمایشگر Super AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد و در قالب نسخه‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم عرضه شده است. Galaxy A52s 5G از پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 778G کوالکام استفاده می‌کند و در زمینه‌ی CPU نیز با استفاده از ۱ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و 3 هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۹۰ گیگاهرتز Cortex-A55 می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد. درنهایت باید گفت که Galaxy A52s 5G یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی گیمینگ شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که می‌توانید در بازه‌ی قیمت ۹ تا حدود ۱۳ میلیون تومان در مدل‌های مختلف خریداری کنید.

گوشی Huawei Y9a با قاب سفید

۲۳. Y9a هواوی

  • قیمت:‌ ۸ میلیون تومان

هواوی از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های میان‌رده‌ی اقتصادی، در طی سال‌ها فعالیت‌های بسیار قابل توجهی داشته است. به‌خصوص در ایران که به‌دلیل قیمت بالای ارز، دسترسی به موبایل‌های بالا رده‌ی پرچم‌دار سخت شده است، محصولات اقتصادی هواوی، از جمله گزینه‌‌های مناسب و با کیفیت بازار محسوب می‌شوند. Huawei Y9a یکی از محصولات میان‌رده‌ی خوب در این روزها است که باتوجه‌به قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومانی خود، می‌تواند در اجرای بازی‌های نسبتا سنگین عملکرد مناسبی را ارائه کند. همچنین به‌لطف مکانیزم پاپ‌آپ که دوربین سلفی را در دل دستگاه قرار می‌دهد تا تنها در مواقع استفاده خارج شود، شاهد صفحه نمایشی یک دست و فاقد بریدگی هستیم که به‌طور منحصر‌به‌فرد می‌تواند در تجربه‌ی گیمینگ کاربران بسیار تأثیرگذار واقع شود.

Huawei Y9a از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری Helio G80 مدیاتک استفاده می‌کند که با ۲ هسته‌ی قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز به‌عنوان CPU درکنار ماژول ۲ هسته‌ای و ۹۵۰ مگاهرتزی Mali-G52 به‌عنوان GPU ترکیب شده‌اند. شاید Y9a نتواند عملکرد بی‌نقصی در اجرای بازی‌های سنگین داشته باشد، اما در رده‌ی قیمتی خود یکی از بهترین گزینه‌ها شمرده می‌شود. گوشی Huawei Y9a در دو مدل با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت عرضه شده است.


گوشی شیائومی 12T پرو در حال اجرای برنامه‌ی گیم توربو در بازی گنشین ایمپکت

۲۴. شیائومی 12T پرو

  • قیمت: ۳۵ میلیون تومان

اگر در گذشته به هر نحوی تجربه‌ی کار با 11T پرو یکی از گوشی‌های قدرتمند شیائومی را داشته‌اید و از میزان توانایی‌های آن مطلع هستید، باید گفت که نسخه‌ی 12T پرو قصد دارد تا یک تجربه‌ی با کیفیت‌تر و البته گران قیمت‌تری را در اخیتارتان قرار دهد. درواقع 12T Pro یک پکیج کامل و ایده‌آل در زمینه‌هایی مانند اجرای بازی‌ها، گرفتن عکس، فیلم‌برداری و بسیاری از فعالیت‌های دیگر محسوب می‌شود.

درواقع 12T پرو با توجه به مجهز بودن به پردازنده‌ی ۴ نانومتری Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام، می‌تواند به طرز قابل توجهی عملکرد بهتری را نسبت به Snapdragon 888 5G پردازنده‌ی گوشی 11T ارائه کند. همچنین 12T پرو ۸ هسته‌ی قدرتمند‌ را در زمینه‌ی CPU به کار می‌گیرد و از ماژول Adreno 730 نیز در پردازش‌های گرافیکی بهره می‌برد که همگی نسبت به نسخه‌ی پیشین خود، ارتقا و پیشرفت‌هایی را تجربه کرده‌اند. به طور کلی 12T پرو در کنار نسخه‌ی ساده‌ی آن، جزو انتخاب‌های با ارزش و با کیفیتی محسوب می‌شوند که در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین، می‌توانند عملکرد بسیار خوبی را ارائه کنند. گوشی 12T پرو در قالب نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی به همراه ۸‌ گیگابایت حافظه رم در بازار‌های ایران قابل خریداری است.

گوشی بلک شارک 5 پرو در صفحه‌ی home

۲۵. شیائومی بلک شارک 5 پرو

  • قیمت: ۴۳.۵ میلیون تومان

گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو قرار است تا یک تجربه‌ی گیمینگ تمام عیار را در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین ارائه کند. از صفحه نمایش اولد ۱۴۴ هرتزی گرفته تا پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام،‌ همگی خبر از یک گوشی قدرتمند را می‌دهند که بعید است در راضی کردن گیمر‌های جدی پلتفرم اندروید، مغلوب شود. به خصوص در زمینه‌ی صفحه نمایش که 5 black shark نیز مانند نسخه‌ی پیشین خود، کیفیت و نرخ فریم بالایی را همراه با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل ارائه می‌کند.

همچنین وجود دو تریگر در کنار گوشی، از جمله ویژگی‌های بسیار کاربردی این موبایل قدرتمند محسوب می‌شود که احتمالا گیمر‌ها از کار با آن‌ها به ویژه در بازی‌های شوتر لذت خواهند برد. گوشی بلک شارک 5 پرو در زمینه‌ی CPU هم عملکرد‌ بسیار خوبی دارد و از ۸ هسته در قالب ۱ هسته ۳.۰۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۴۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و 4 هسته ۱.۷۰ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد. البته نباید وجود یک شارژر ۱۲۰ واتی را نیز نادیده گرفت که تنها ظرف چند دقیقه می‌تواند شارژ باتری را به حداکثر میزان خود برساند و زمان قابل توجهی را از انتظار کاربر‌ کسر کند. بلک شارک 5 یک گوشی قدرتمند و ایده‌آل برای انجام بازی محسوب می‌شود که می‌تواند عملکرد بسیار‌ خوبی را در مقایسه با بعضی از رقبای هم رده‌ی خود ارائه کند. این گوشی خوش ساخت و قدرتمند با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت فضای رم، در بازارهای جهانی عرضه شده است.

هوم اسکرین گوشی  ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

۲۶. ردمی نوت 12 پرو پلاس شیائومی

  • قیمت: ۱۵ میلیون تومان

گوشی Redmi Note 12 Pro Plus یکی دیگر از محصولات میان‌رده‌ی موفق شرکت شیائومی محسوب می‌شود که نسبت به قیمتی که دارد، امکانات با ارزش و خوبی را ارائه می‌کند. درواقع ردمی نوت 12 پرو پلاس می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که قصد رفتن سراغ گوشی‌های به نسبت اقتصادی‌تری مانند 12T یا 11T Pro را ندارند. زیرا اگر بخواهیم جزئی نگرانه به برسی قیمت و مقایسه امکانات ردمی نوت 12 پرو پلاس با بعضی از رقبایی که دارد بپردازیم، ممکن است آن گونه که باید ایده‌آل محسوب نشود. هرچند که این محصول میان رده‌ی شیائومی هم دارای ویژ‌گی‌ها و امکانات خوبی است که می‌تواند خریداران را به سمت خود ترغیب کند.

گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس برخلاف بسیار از محصولات مشهوری که در این رده از پردازنده‌ی شناخته شده‌ی اسنپدراگون استفاده می‌کنند، از Dimensity 1080 مدیاتک ۶ نانومتری بهره می‌برد که البته عملکرد بسیار خوبی را نیز در بازی‌ها ارائه می‌کند. همچنین این محصول شیائومی دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر به همراه یک شارژر بسیار سریع ۱۲۰ واتی است که نشان می‌دهد در زمینه‌ی نگهداری شارژ و شارژدهی نیز می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. در نهایت اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با قیمت مناسب در سری نوت شیائومی می‌گردید، احتمالا ردمی نوت 12 پرو پلاس می‌تواند گزینه‌ی مناسب و ایده‌آلی برای شما محسوب شود.

اجرای بازی ایپکس لجند موبایل در حالت اول شخص در گوشی نوبیا رد مجیک 8 پرو زد تی ای

۲۷. نوبیا رد مجیک 8 پرو زد تی ای

  • قیمت: ۵۲ میلیون تومان

با این که تنوع بالای گوشی‌های گیمینگ از برند‌های مختلف، همیشه باعث گرفتن تصمیمات دشواری برای خریداران می‌شود، اما در این میان محصولاتی مانند نوبیا رد مجیک 8 پرو نیز وجود دارند، که بدون هیچ سوال و‌ جوابی، هرآنچه که شما برای هدف خود نیاز دارید را در اخیتارتان قرار می‌دهد. بنابراین اگر با هدف اجرای بازی، قصد دارید یک گوشی بسیار قدرتمند را خریداری کنید و محدودیتی هم در بودجه‌ی خود ندارید، نوبیا رد مجیک 8 پرو یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین گزینه‌های خرید شما محسوب می‌شود.

گوشی ZTE nubia Red Magic 8 Pro از پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بهره می‌برد و البته دیگر حرفی برای گفتن در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین باقی نمی‌گذارد. همچنین این محصول قدرتمند نوبیا، دارای نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیابایت حافظه‌ی داخلی و به همراه ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت فضای رم است که هرکدام متناسب با فضایی که ارائه می‌کنند، قیمت‌های متفاوتی هم دارند. در نهایت باید گفت که گوشی نوبیا رد مجیک 8 پرو با این که قیمت نسبتا بالایی دارد، اما در پردازش بازی‌های گرافیکی وظیفه‌ی خود را بسیار عالی انجام می‌دهد و چیزی کم و کسر باقی نمی‌گذارد.

اجرای بازی گنشین ایمپکت با گوشی ایسوس روگ فون 6

۲۸. ایسوس روگ فون 6

  • قیمت: ۵۲ میلیون تومان

گوشی ASUS ROG Phone 6 نیز مانند نوبیا رد مجیک 8 پرو، از جمله قدرتمند‌ترین محصولات رده بالایی است که می‌توانید با خیال راحت هرگونه پردازش سنگینی را به آن بسپارید. با وجود پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام ۴‌ نانومتری و وجود ۸ هسته‌ی قدرتمند، نه تنها می‌تواند بازی‌های سنگین را به خوبی پردازش کند، بلکه با به کارگیری از یک سیستم خنک کننده‌ی پیشرفته، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه ناپایداری و افزایش بیش از حد دما به کار می‌گیرد.

ایسوس روگ فون 6 از یک صفحه نمایش AMOLED در ابعاد ۶.۷۸ اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد که در نوع خود بسیار عالی و ایده‌آل محسوب می‌شود. این میزان از نرخ نوسازی، به خصوص برای اجرای بازی‌هایی مانند Wild Rift که می‌توانند تا حداکثر ۱۲۰ Fps را نیز پشتبانی کنند، بسیار عالی به نظر می‌رسد. همچنین باید گفت که ایسوس روگ فون 6 از یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر هم استفاده می‌کند که در مقایسه با بعضی از هم رده‌های خود، می‌تواند مدت زمان طولانی‌تری را برای بازی یا سایر فعالیت‌ها در دسترس کاربر قرار دهد. در مجموع با توجه به امکانات و قابلیت‌های روگ فون 6 باید گفت که با یک گوشی قدرتمند و با کیفیت روبه‌ رو هستیم که بعید است تجربه‌ی ایده‌آلی را در زمینه‌ی گیم به شما ارائه نکند. گوشی ایسوس روگ فون 6 در قالب حداکثر نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۶ گیگابایت فضای رم، در بازار ایران قابل خریداری است.

هوم اسکرین گوشی پیکسل 7 پرو گوگل

۲۹. پیکسل 7 پرو گوگل

  • قیمت: ۴۷.۵ میلیون تومان

با این که سری گوشی‌های رده بالا نسبت به میان رده از ازدحام کمتری برخوردار هستند، اما همچنان انتخاب از میان پرچم‌داران غول‌های فناوری کار پیچیده و سختی محسوب می‌شود که نیازمند تحقیق بسیار است. در این میان Google Pixel 7 Pro یکی از گوشی‌های بسیار با کیفیتی است که با اختلاف قیمت کمتری نسبت با گوشی ایسوس روگ فون 6 در کنار قدرتمند‌ترین موبایل‌های رده بالای گیمینگ ایستاده است.

یکی از ویژگی‌هایی که پیکسل 7 پرو را از سایر هم‌رده‌های خود متمایز می‌کند، استفاده از یک پردازنده‌ی قدرتمند و متفاوت است. درواقع این گوشی پرچم‌دار از Google Tensor G2 تراشه‌ی اختصاصی ۵ نانومتری گوگل بهره می‌برد که می‌تواند تجربه‌ی خوب و ایده‌آلی را در اجرای بازی‌ها رقم بزند. همچنین وجود ۸ هسته قدرتمند به همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G710 MC10 از دیگر امکانات این محصول با کیفیت گوگل محسوب می‌شود. در هر حال پیکسل 7 پرو گوگل نیز به واسطه‌ی امکانات خوبی که ارائه می‌کند، از جمله موبایل‌های قدرتمند در اجرای بازی‌های سنگین شمرده می‌شود که می‌توانید آن را در قالب حداکثر نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت فضای رم خریداری کنید.

اجرای بازی Call of Duty Mobile در حالت اول شخص با گوشی موتورولا اج 30 پرو

۳۰. موتورولا اج 30 پرو

  • قیمت: ۳۳.۵ میلیون تومان

موتورولا نیز از جمله برند‌های با کیفیت و محبوبی است که گوشی‌های به‌روز و قدرتمندی را روانه‌ی بازار می‌کند. اج 30 پرو از جمله گوشی‌های خوب شرکت موتورولا محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلفی مانند صفحه نمایش و پردازنده‌ها، امکانات مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این گوشی دارای یک نمایشگر OLED در ابعاد ۶.۷ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است که تا حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را نیز ارائه می‌کند.

همچنین گوشی Motorola Edge 30 Pro از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند و در بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile عملکرد پایدار و خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. هرچند که ممکن است به دلیل عملکرد پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 که تاکنون نقد‌هایی از میزان داغی بیش از حد دریافت کرده است، در بازی‌های سنگین‌تری مانند گنشین ایمپکت تا حدودی ناپایداری و افت فریم داشته باشد. در هر حال اگر به برند محبوب موتورولا علاقه دارید و به دنبال یک موبایل خوب در زمینه‌ی اجرای بازی‌های اندرویدی می‌گردید، Motorola Edge 30 Pro می‌تواند انتخاب خوبی برای شما محسوب شود. این گوشی در قاب نسخه‌ی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با ۸ و ۱۲ گیگابایت فضای رم در بازار‌های جهانی عرضه شده است.

گوشی ریلمی Narzo 50

۳۱. ریلمی Narzo 50

  • قیمت: ۵.۵ میلیون تومان

Realme Narzo 50 درمیان گوشی‌های پایین رده، یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود که در سطح خود امکانات خوبی را برای اجرای باز‌ی‌ها ارائه می‌کند. درواقع ویژگی‌های مهم این محصول شامل نمایشگر ۶.۶ اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۰۰ در اینچ است که خبر از تجربه‌ی بصری روان و جذابی را به مخاطب می‌دهد.

گوشی ریلمی Narzo 50 برای اجرای بازی‌ها به پردازده‌ی Helio G96 مدیاتک و ۸ هسته در قالب ۲ هسته ۲.۰۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 متکی است. همچنین این گوشی با پیکربندی‌های ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا حدکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شده است. باید گفت که اگر قصد دارید درکنار کار‌های روز مره‌ی خود، به انجام بازی‌های نه چندان سنگین هم بپردازید، گوشی ریلمی Narzo 50 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما محسوب شود.

گوشی ریلمی 7 5G

۳۲. ریلمی 7 5G

  • قیمت: ۷ میلیون تومان

ریلمی با گوشی‌هایی مانند 7 5G و Narzo 50 موفق شده است تا در بازار گوشی‌های پایین رده، توجهات بسیاری را به خود جلب کند. درواقع بخش‌ مهمی از این توجهات به‌دلیل ارائه‌ی امکانات مناسب نسبت به قیمت‌های ارائه شده است؛ گوشی ریلمی 7 5G نیز همین راه را دنبال می‌کند و از همین‌رو، یکی از محصولات با کیفیت در میان گوشی‌های اقتصادی میان‌رده محسوب می‌شود.

REALME 7 5G دارای نمایشگر IPS LCD با ابعاد ۶.۵ اینچی و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. همچنین این محصول ریلمی از تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ بهره می‌برد و تا ۴۸۰ نیت روشنایی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد‌. پردازنده‌ی Dimensity 800U مدیاتک هم درکنار ارائه‌ی فناوری شبکه‌ی 5G، به خوبی می‌تواند اجرای بازی‌های نه چندان سنگین موبایل را هم به عهده بگیرد. از همین‌رو باید گفت که REALME 7 5G یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید از میان گوشی‌های پایین رده در قالب پیکربندی‌های ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم، خریداری کنید.

گوشی گلکسی A34 سامسونگ

۳۳. گلکسی A34 سامسونگ

  • قیمت: ۹ میلیون تومان

سری A سامسونگ تاکنون گوشی‌های خوش ساخت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را مطابق با نیاز‌های کاربران ارائه کرده است. گوشی گلکسی A34 سامسونگ نیز باتوجه‌به برچسب قیمتی که دارد، امکانات سخت‌افزاری مناسبی را هم در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این محصول سامسونگ به تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک و ۸ هسته با مشخصات ۲ هسته ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 مجهز شده است.

همچنین GALAXY A34 در زمینه‌ی نمایشگر هم عملکرد خوبی دارد.‌ وجود یک صفحه‌نمایش Super AMOLED در ابعاد ۶.۶ اینچی و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، همگی خبر از یک نمایشگر با کیفیت می‌دهند. گوشی گلکسی A34 سامسونگ با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم در عرضه شده است و در رده‌ی خود، انتخاب مناسبی برای گیمر‌ها به نظر می‌رسد.

گوشی پوکو F5 پرو

۳۴. پوکو F5 پرو

  • قیمت: ۲۲.۵ میلیون تومان

گوشی‌های سری پوکو F تا به این لحظه، از پرطرفدارترین محصولات بازار گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شوند. درواقع این محبوبیت حاصل قیمت گذاری مناسب و استفاده از سخت‌افزار قدرتمند است که همچنان در محصولات جدید آن نیز دیده می‌شود. Poco F5 Pro هم از جمله نمایندگان قدرتمند پوکو در سری F است که علاوه‌بر اجرای عالی بازی‌های گرافیکی، در سایر زمینه‌ها هم عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد.

گوشی پوکو F5 پرو از پردازنده‌ی با کیفیت Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام و ۸ هسته‌ی قدرتمند در قالب ۱ هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد. همچنین این محصول به یک باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر با توانایی ۶۷ وات مجهز شده است که برای تجربه‌های طولانی مدت در بازی‌ها، عالی به نظر می‌رسد. به‌طور کلی اگر به‌دنبال یک محصول خوش قیمت و قدرتمند از برند شیائومی می‌گردید که در اجرای بازی‌های گرافیکی عملکرد خوبی داشته باشد، گوشی پوکو F5 پرو یکی از بهترین گزینه‌های شما محسوب می‌شود.

گوشی ردمی K60 اولترا شیائومی

۳۵. ردمی K60 اولترا شیائومی

  • قیمت: ۲۲ میلیون تومان

Redmi K60 Ultra یک نمونه‌ی عالی از یک موبایل گمینگ قدرتمند است که در رده‌ی محصولات خوش قیمت شرکت شیائومی قرار می‌گیرد. گوشی ردمی K60 اولترا دارای یک نمایشگر OLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. همچنین این نمایشگر از تراکم پیکسلی ۴۴۶ در اینچ و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل بهره می‌برد که از لحاظ بصری، تجربه‌ی لذت بخشی را به‌خصوص برای گیمر‌ها رقم می‌زند.

گوشی ردمی K60 اولترا شیائومی از مدیاتک Dimensity 9200 پلاس به‌عنوان پردازنده‌ی اصلی استفاده می‌کند. درواقع تراشه مدیاتک Dimensity 9200 پلاس نسبت به محصول پرچم‌دار کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک، بهینه‌تر ظاهر شده است و حتی در برخی موارد از بهترین تراشه‌ی موبایل کوالکام، Snapdragon 8 Gen 2 هم بازدهی بهتری را ارائه می‌کند. بنابراین اگر به‌دنبال یک موبایل قدرتمند در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین می‌گردید، گوشی ردمی K60 اولترا با پیکره‌بندی‌های ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲ گیگابایت و دونسخه‌ی یک ترابایتی با ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت رم، گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی در این زمینه شمرده می‌شود.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

۳۶. گلکسی S23 اولترا سامسونگ

  • قیمت: ۴۹ میلیون تومان

سامسونگ در اغلب موارد در ارائه‌ی پرچم‌داران قدرتمند عملکرد خوبی داشته و از تکنولوژی روز استفاده کرده است؛ این روند در گوشی گلکسی اس 23 اولترا هم ادامه دارد و پکیج با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Galaxy S23 Ultra در تمامی زمینه‌ها از جمله اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین،‌ تجربه‌ی ایده‌آل و جذابی را به واسطه‌ی سخت‌افزار قدرتمند خود رقم می‌زند.

در ابتدا باید گفت که پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ از قلم اس پن بهره می‌برد که در نوع خود، بسیار منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود. همچنین نمایشگر با کیفیت ۶٫۸ اینچ ۱۲۰ هرتز با دقت ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل، تراشه پایدار و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 و باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، همگی از ویژگی‌های مهم گلکسی اس ۲۳ اولترا محسوب می‌شوند که آن‌را تبدیل به یکی از بهترین گوشی گیمینگ بازار می‌کنند. گلکسی S23 اولترا سامسونگ برای کسانی که بودجه‌ی بالایی در خرید موبایل دارند، یک انتخاب منحصر‌به‌فرد و عالی به نظر می‌رسد.

گوشی وان پلاس 11

۳۷. وان پلاس 11

  • قیمت: ۳۳ میلیون تومان

گوشی وان پلاس 11 هم از جمله محصولات با کیفیت در بازار تلفن‌های همراه شمرده می‌شود که به واسطه‌ی قدرت سخت‌افزاری خود، از توانایی بالایی در اجرای بازی‌های اندروید برخوردار است. این نسخه از وان پلاس به اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و برای پردازش‌های گرافیکی به Adreno 740 مجهز شده است. از همین‌رو، می‌توان توان اجرایی‌ بالایی را برای آن متصور شد.

OnePlus 11 به واسطه‌ی یک نمایشگر ۶٫۷ اینچ، محتوا را ازطریق پنل LTPO3 Fluid AMOLED با دقت ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین گفتنی است که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت این موبایل نیز با پشتیبانی از فناوری پاوردلیری با حداکثر توان ۱۰۰ وات، شارژ مجدد خواهد شد. گوشی وان پلاس 11 می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ خوبی را در اختیارتان قرار دهد و در سایر زمینه‌ها هم بازدهی مناسبی را ارائه کند؛ این محصول وان پلاس را می‌توانید در مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم خریداری کنید.

گوشی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

۳۸. گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

  • قیمت: ۷۱.۵ میلیون تومان

با اینکه GALAXY Z FOLD5 به نظر یک موبایل گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما در مقابل به جدید‌ترین و بهترین فناوری‌های شرکت سامسونگ مجهز شده است که آن را در تمام زمینه‌ها تبدیل به یک دستگاه ویژه می‌کند. این پرچم‌دار قدرتمند سامسونگ با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ تاشو داینامیک AMOLED 2X تجربه‌ی بی‌نظیری از بازی و تماشای فیلم‌ها را رقم می‌زند.

تراشه‌ی چهار نانومتری Snapdragon 8 Gen 2 و دوازده گیگابایت رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، همگی از  ویژگی‌های مهم این گوشی قدرتمند تاشدنی سامسونگ شمرده می‌شوند که آن‌ را به گزینه‌ی بی‌نظیری برای هرگونه کاربری، ازجمله‌ی گیمینگ تبدیل می‌کنند. با اینکه گلکسی زد فولد 5 سامسونگ از نظر اقتصادی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، اما برای کسانی که محدودیتی در بودجه‌ی خود ندارند و به‌دنبال استفاده از گوشی‌های به‌روز با نمایشگر‌های با کیفیت می‌گردند، می‌تواند انتخاب بسیار ایده‌آلی محسوب شود.

گوشی ریلمی Narzo 50

۳۹. ریلمی GT NEO 5

  • قیمت: ۲۲ میلیون تومان

اگر قصد خرید یک گوشی قدرتمند از برند ریلمی را دارید، GT NEO 5 می‌تواند شما را به هدفتان برساند. گوشی REALME GT NEO 5‌ با استفاده از تراشه‌ی بهینه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 به خوبی از پس اجرای بازی‌های گرافیکی اندروید بر می‌آید. به‌خصوص با وجود نمایشگر AMOLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، باید انتظار تجربه‌ی روان و با کیفیتی از تماشای فیلم‌ها و اجرای بازی‌ها داشت.

از دیگر مشخصات نمایشگر ریلمی GT NEO 5 می‌توان به رزولوشن ۱۲۴۰ در ۲۷۷۲ پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۴۵۱ در اینچ اشاره کرد. همچنین ریلمی برای این محصول خود، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر و یک شارژر ۱۵۰ وات را هم در نظر گرفته است تا علاوه‌بر امکان استفاده‌ی طولانی مدت، تنها با صرف چند دقیقه باتری دوباره به شارژ کامل خود بازگردد. گوشی ریلمی GT NEO 5 با پیکربندی‌های ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸، ۱۲ یا ۱۸ گیگابایت در بازار‌های جهانی عرضه شده است و در دسترس خریداران قرار دارد.

گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل

۴۰. آیفون 15 پرو مکس اپل

  • قیمت: ۷۴ میلیون تومان

گوشی Apple iPhone 15 Pro Max با وعده‌ی اجرای بازی‌های مورد انتظاری مانند Resident Evil Village و Assassin's Creed Mirage پا به میدان گذاشت و همین مسئله باعث شد تا به یکی از جریان ساز‌ترین و محبوب‌ترین گوشی گیمینگ حال حاضر تبدیل شود. هرچند که این محصول اپل تاکنون حواشی مختلفی را سپری کرده است و از نظر بعضی منتقدان، آن‌گونه که باید بازدهی خوبی نداشته است.

بااین‌حال آیفون 15 پرو مکس اپل به واسطه‌ی تراشه‌ی Apple A17 Pro همچنان در توان پردازشی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و از جایگاه ویژه‌ای میان گوشی‌های قدرتمند برخوردار است؛ به‌خصوص که وعده‌ی اجرای بازی‌های کنسولی، به‌تنهایی کافی است تا آینده و‌ نوع عملکرد این تلفن‌همراه در صدر توجهات قرار بگیرد تا شاید بزرگ‌ترین جهش و ارتقا بازی‌های پلتفرم موبایل را به وجود آورد. در پایان اگر به‌دنبال یکی از غول‌های فناوری در حوزه‌ی اجرای بازی‌های موبایل می‌گردید، گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل بدون شک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در این زمینه انتخاب کنید.


سوالات متداول

بهترین گوشی های گیمینگ کدام است؟

آیفون ۱۵، گلکسی اس ۲۳ اولترا، وان پلاس ۱۱، کا ۶۰ اولترا هواوی و شیائومی ۱۲ اس اولترا بهترین گوشی های گیمینگ دنیا هستند که می‌توانید در بازار ایران خریداری نمایید.

بهترین گوشی های گیمینگ تا 10 میلیون تومان؟

پوکو M5 شیائومی، ریلمی 7 5G، می 10 تی لایت شیائومی 5G، ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی، گلکسی A34 سامسونگ، گلکسی A52s سامسونگ 5G، Y9a هواوی از بهترین گوشی های گیمینگ تا 10 میلیون تومان به حساب می‌آیند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده